obrotomierz

witam. potrzebuje kupic lub zbudowac obrotomierz o zakresie pomiarowym do 100000obr/min. lementem pomiarowym moze byc fotodiota (nie moge ze
wzgledu na wysokie obroty zamontowac na rotorze zadnego magnesu itp). moze ktos mi pomoze. z gory dzirekuje frytaa
Użytkownik frytaa napisał:

Jestes obeznany z lutownica? Zadanie jest proste do wykonania dla srednio wprawionego elektronika. Zainteresuj sie miernikiem czestotliwosci. Jaka dokladnosc jest potrzebna i jakie sa warunki pracy
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt

Użytkownik frytaa napisał:

moze cos takiego http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?tH94
obawiam sie ze mimo pomyslnej rejestracji nie udalo mi sie dolaczyc do zadnego forum. przyzneam ze nie jestem w tym asem. moze jakkis inny pomysl. bez tegoi obrotomierza cala praca podczas budowy silnika pujdzie w leb. troche byloby szkoda

frytaa napisa(a):

a moe na skrty?
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPT32&P=ML http://rcskorpion.pl/index.php?cPath=181
-- Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko www.pretor.pl/lotnisko www.kojot.modelarstwo.org.pl
a może na skróty?
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPT32&P=ML http://rcskorpion.pl/index.php?cPath 1
Obawiam sie, ze troche nie te obroty. Nie wiem jak sie sprawdzi przy turbinie z duza iloscia lopatek, a przede wszystkim przy znacznie wiekszych obrotach. Najlepiej sie chyba skontaktowac z ekipa z Poznania robiaca silniki turninowe i ich podpytac.
Pozdrawiam
Darek
DJ napisał(a):

Hej !
E-mail ze strony:

- Tomek.
Pozdr vonsky
Użytkownik DJ napisał:

Jedyna sluszna (IMHO oczywiscie) metoda pomiaru to barwny znacznik na wale a nie liczenie lopatek w strumieniu wylotowym :)
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt

wiekszych
Na zdjęciu
http://jetmodel.webpark.pl/images/warsztat/jet/jet_1.jpg
widać LED-a, fotodiodę. Otwór w osi daje 2 impulsy na obrót czyli przy 50000rpm - 100000 imp/min - ledwie 1.6kHz. TG
chyba otrzymalem pomoc na ktora liczylem. musze tylko sie upwnic ze to wlasnie to. jezeli nie to pojawie sie jescze raz na forum. ;) dziekuje wszystkim za pomoc. pozdrawiam frytaa
Krzysiek "kojot: Choroszko napisa(a):

chyba otrzymalem pomoc na ktora liczylem. musze tylko sie upwnic ze to wlasnie to. jezeli nie to pojawie sie jescze raz na forum. ;) dziekuje wszystkim za pomoc. pozdrawiam frytaa
Krzysiek "kojot: Choroszko napisał(a):

Podeslij troche wiecej informacji o silniku ktory robisz. Bardzo ciekawy temat.
Pozdrawiam Robert W. www.robertos.prywatna.com
Tiger napisa(a): jakis czas temu zbudowalem turbine gazowa fd3/64 wg projektu kurta schrecklinga. ciag 24N pozwala rozpedzic model 2m do ogromnych predkosci. ale zbudowalem go bardziej dla samej frajdy. i tak nie potrafilbym latac takim modelem. jezeli ten silnik wzniesie sie kiedykolwiek w powietrze to tylko w postaci silnka turbinowego w modelu helikoptera. jego wymiary: srednica 110mm dlugosc 265mm.cala masa z osprzetm bez paliwa ok 1kg. zurz\ycie paliwa ok 160 ml/min (olej napedowy). nie wim co jeszcze mogloby sie interesowac. jezeli masz jakies pytania pisz. pozdrawiam frytaa

Tiger napisał(a): jakis czas temu zbudowalem turbine gazowa fd3/64 wg projektu kurta schrecklinga. ciag 24N pozwala rozpedzic model 2m do ogromnych predkosci. ale zbudowalem go bardziej dla samej frajdy. i tak nie potrafilbym latac takim modelem. jezeli ten silnik wzniesie sie kiedykolwiek w powietrze to tylko w postaci silnka turbinowego w modelu helikoptera. jego wymiary: srednica 110mm dlugosc 265mm.cala masa z osprzetm bez paliwa ok 1kg. zurz\ycie paliwa ok 160 ml/min (olej napedowy). nie wim co jeszcze mogloby sie interesowac. jezeli masz jakies pytania pisz. pozdrawiam frytaa
Podeslij jakies fotki, moze filmik z pracy takiego silnika. Ja zbudowalem odrzutowca ale cos jeszcze nie mam mocy i odwagi aby go oblatac.
Pozdrawiam Robert W. www.robertos.prywatna.com
widze ze ja jestem daleko w tyle za toba. pelen profesjonalizm. moja turbina byla na etapie pierwszych prub ktore z pewnych (prywatnych i technicznych) przyczyn zawiesilem. teraz kupuje tokarke i zastanawiam sie nad budowa nowego silnika. w starym sa pewne bledy. glownie chodzi o wal ktory zlecilem w pewnej firmie, a wykonany zostal tragicznie. poszukuje teraz termometru i obrotomierza dzieki ktorym bede mogl dokonac niezbednych dla bezpieczenstwa pomiarow. zdjecia bede mogl pany podeslac ale pod koniec miesiaca(po moim przyjezdie do polski jak je wykonam) przy sobie nie mam zadnych. prosze napisac na mojego maila snipped-for-privacy@wp.pl jezeli pan chce zostaniemy w kontakcie.
jez\eli chodzi o pana model to wcale nie dziwie sie ze ma pan pietra. moze zalatwic sobie jakiegos dosawiadczonego oblatywacza. w poznaniu jest klub modelarski. moze pomoga.
http://www.jetmodel.naszestrony.net/index.html

zycze powodzenia
frytaa

frytaa napisa(a):
widze ze nie mozna wpisac swojego maila. jest taki jak nik +@wp.pl

Zobacz produkt o nr kat. 2194539 na www.rs-export.com. U nas kupisz to w http://www.rspolska.com . TG
wisze bronka. ogromne dzieki. ta wiadomosc naprawde mi pomogla. pozdrawiam frytaa
Tomasz Gumny napisa(a):