Orzeszki ?

Witam!
Pytanie może dość nie typowe ale na prawdę nie wiem. Co to są "orzeszki" ? Na wielu stronach spotkałem się z takim pojęciem ale nie wiem co to jest.
Oczywiście nie chodzi mi o takie do jedzenia. :-)
RoxyFox wrote:

To są mikromodele, zwykle mieszczą się na dłoni.
No i komarek opowiedzial o orzeszkach ;-)
A tak powaznie, to one maja latac, czy tylko byc?
Marcin
wiadomości

Jak majbardziej maja latac. Naped gumowy. Modele takie, jak np tu http://www.ffscale.co.uk/page3dd.htm pozdr Darek_J
Orzeszki wcale nie musza byc takie male. Kiedys (ladnych pare lat temu) dostalem od swojego dziadka super ksiazke pt "Zdalnie sterowane modele Orzeszków". Mam ja do dzisiaj i jak ja sobie otworze to widze modele, ktore maja nawet 50 cm rozpietosci skrzydel. Trzeba tylko zwrocic uwage na technike ich wykonania. Przede wszystkim sa to modele, ktore maja konstrukcje w wiekszosci przypadko balsowa i sa kryte cieniuchnym papierem japonskim lub specjalnym preparatem chemicznym, ktory po wyschnieciu przypomina bardzo cienka blone (zapomnialem jak to sie fachowo nazywa). Orzeszki RC to cos niesamowitego, poniewaz caly model z osprzetem itp wazy nawet mniej niz 100g!!! Serwa, silniki i odbiorniki sa wlasnej produkcji bo nigdzie praktycznie nie mozna kupic takich mikro mikro mikro urzadzen. Czesto tez sie zdarza, ze orzeszki maja silniki na CO2 (dwutlenek wegla) lub zwykly naped gumowy. Do wyboru do koloru ale ogolnie jesli myslisz o robieniu czegos takiego to poki co zapomnij. Trzeba miec spore doswiadczenie, cierpliwosc, ogromna precyzja i przede wszystkim warunki do robienia takich modeli. Pamietaj tez, ze ze wzgledu na rozmiary i mase raczej nie nadaja sie do latania na zewnatrz, poniewaz byle podmuch wiatru moze sie dla nich okazac zabojczy!!
Pozdr,K.
wiadomości

przypadko
preparatem
(zapomnialem
caly
Troszke mylisz fakty Orzeszki to klasa F4F swobodnie latajace z napedem gumowym. Klasa F4E to konstrukcyjnie i wielkosciowo podobne, ale z napedem elektrycznym lub CO2, ale to juz nie orzeszki (peanut) Tu masz specyfikacje poszczegolnych klas http://www.mat.uc.pt/~pedro/aeromodelismo/FAIclasses.html a tu jeszcze pare orzeszkow http://www.geocities.com/ramiro_indoor/pag_peanut.htm pozdr Darek_J
Darek,
nie myle faktow tylko przytaczam to co widze w ksiazce, ktora ma date wydania 1988. Nie jestem w dzidzinie orzeszkow ekspertem a jedynie osoba, ktora powolywala sie na fakty przedstawione w ksiazce wiec jesli byl tam blad to przepraszam ale nie mialem na to jakiegokolwiek wplywu - niestety. Jeszcze jedna sprawa - moja wypowiedz miala przestawic ogolny pogladac na temat tych mikro modeli i nie wchodzilem w szczegoly, ktory model to jaka klasa bo formalnie i tak na te male modele wiekszosc modelarzy mowila i mowi orzeszki. Chodzilem na modelarnie od 1986 i pamietam, ze orzeszkiem nazywalismy wszystko co male i kryte folia lub wspomnianym juz ultra cienkim japoncem. Szkoda, ze nie trafilismy wtedy na Ciebie bo cala modelarnia mialaby wpojone co to F4F a co to F4E... :)))
Pozdr,K.

Chodzilem na modelarnie od 1986 i pamietam, ze orzeszkiem

cienkim
Kolega pytal o orzeszki, a nie o wszystko co male. pozdr Darek_J
Spoko - nie bedziemy sie teraz przeciez o to klocic kto co powiedzial i kto o co pytal... Najwazniejsze, ze pomogles nam wyjsc z bledu...
Pozdr,K.
Darek_J napisa(a):

poprawka swobodnie latajace halowe z napedem gumowym F4D swobodnie latajace halowe z napedem elektrycznym lub co2 F4E orzeszek F4F ograniczeniem dla orzeszkow jest zdaje sie rozpietosc do 330mm a tu sa kategorie po polsku http://www.avia.tarman.pl/index.php?action=klmodeli tu masz troche planow orzeszkow http://www.modelarz.com/pliki.php?itp=2&w=lista&offset pozdr Darek_J
Użytkownik Darek_J napisał: [..]

Dorzucone do ulubionych. Moze ktos widzial plany sopwith triplane oraz wds gotha? skala w sumie dowolna, to co znalazlem raczej srednio sie nadaje
--
AlexY
http://ldhp715.immt.pwr.wroc.pl/~sapi/sieci/netykieta /

A tak sobie czytam ten wątek i chyba przez zime zbuduje sobie takiego orzeszka. Ale widział ktoś plany takowego aeroplanu jak Tiger Moth. Bo jezeli miałbym juz robić to właśnie ten płatowiec. Pozdrawiam Addriano
Tiger Moth gdzies widzialem jako zestaw do budowy przeznaczony na naped CO2 albo gumowy, chyba firmy HACKER. Widzialem kiedys ten zestaw w ART- HOBBY na Siennej, i pamientam ze byl do dostania w OL-PEN MODEL http://www.modelarski.com Cena to bylo cos troszke powyzej 100zl ( nie wiem jak to teraz wyglada ) Pozdrawiam

Dziękuję serdecznie za wszystkie odpowiedzi, a Tobie Addriano życzę miłego składania.