szybkosc chodu

zdaję sobie sprawę, że BYĆ MOŻE nie ta grupa, ale nie wiem do kogo się zwrócić, a przypuszczam, że na tej grupie (inżynieria, może na fizyce...) mogę spotkać inżynierów - biegłych sądowych lub specjalistów od rekonstrukcji wypadków...

PYTANIE: jaka może być prędkość chodu, szybkiego chodu? jakie są najwyższe osiągane prędkości w chodzie? czy ma ktoś takie dane, w m/sek? nie pytam o średnią prędkość chodu na danym dystansie, lecz o możliwą najwyższą prędkość chwilową, jaką może osiągnąć zawodnik lub zwykły człowiek, 30 letni, wysoki.

serdecznie dziękuję za okazaną pomoc. N. Świeży

Reply to
NajwertS.

Nero snipped-for-privacy@no-spam.wp.pl> napisał(a):

Powinno się uwzględniać najsłabsze ogniwo, bo co ma zrobić staruszka, żeby jej nie zaskoczyła zmiana świateł na środku jezdni?

WM

Reply to
Wlodzimierz

"NajwertS." napisał(a):

Moje najświeższe dane: 4-5 km/h, spokojnym równym tempem, pchając rower z licznikiem :)

Reply to
PeJot

Dnia 2005-05-04 18:14, Użytkownik Nero napisał:

Jest to wartość mocno zaniżone. 1.5m/s = 5.4 km/h a tymczasem w obliczeniach czasu marszu z pełnym oporządzeniem na potrzeby wojskowe, przy założeniu że jest to marsz a nie marszobieg (czyli bez podbiegania) przyjmuje się w zależności od odległości 6 - 8 km/h czyli 1.67 - 2.22 m/s (im dłuższy dystans tym bliżej dolnej granicy). 7 km/h da się utrzymać przez jakieś 2-3 godziny, oczywiście zależy to od kondycji maszerujących.

Reply to
Michal Grodecki