Os Max .46 LA- spostrzeżenia.

Oblatywałem ostatnio trenerka w wyżej wymienionym silnikiem. Jako że lubię
kombinacje zamontowałem ten silnik głowica w dół.
Co się okazało? Silnik na obrotach biegu luzem ( nie wiem jak to nazwać
inaczej ) gasł.
Okazuje się że na niskich obrotach olej ściekający po ściankach zalewa
spirale świecy i silnik gaśnie
Paliwo: tornado + 4 % oleju rycynowego.
Ponieważ nie mogłem już odwrócić silnika poeksperymentowałem trochę.
Założyłem cieplejsza świecę, przeprowadziłem dokładną regulacje, i dodaje do
paliwa 3 % rycyny. Z uwagi na to ze będzie coraz chłodniej nie powinno to
wpłynąć na trwałość .
Silnik obecnie chodzi poprawnie.
Nie jest to jednak najlepsza pozycja dla tego silnika. W innym modelu nie
było z nim żadnych problemów gdy pracował cylindrem w górę.
Reply to
Pietrzyk Andrzej
Ja też eksperymentowałem z ww. paliwem, dolewając do niego 3- 4% rycyny.Dochodzę do wniosku, że lepiej nie eksperymentować. Na czystym Tornado (5% nitro)silnik chodził idealnie. Po dodaniu rycyny, pracuje nierówno, i dość często zdarzało się mu gasnąć(motor też cylindrem w dół).Wracam więc do czystego Tornado, bez uszlachetnień:).Jeśli uważasz, że silnik potrzebuje więcej oleju, kupuj HELI. Pozdrawiam Paweł
Reply to
Paweł
.Dochodzę do wniosku, że lepiej nie eksperymentować. Na czystym
Przy zamontowaniu cylindrem w górę nie było nigdy problemów, nawet na paliwie z większą ilością oleju. W układzie w dół głowicą się to zdarza. Nawet podczas prób delikatnie podtrzymywałem żarzenie , trochę to pomogło ale przy dłuższej pracy na minimalnych obrotach i tak gasł.
Reply to
Pietrzyk Andrzej
Znam to ponieważ do odpalania ustawiałem model na stojaku, na plecach. Wtedy chodził OK. Po odwróceniu go na koła, trzeba było go trzymać na wyższych obrotach żeby nie zgasł. Bardzo to uciążliwe, bierzesz radio do ręki, a w miedzy czasie silnik zdechł. Sytuacja taka jednak nie zdarzała się, gdy dawałem czyste TORNADO, nawet tylko z 1% nitro. To ostatnie wzbogaciłem chcąc dotrzeć nowy motor.Zostało mi go trochę, więc chcę go wylatać do końca sezonu.Wiem, że następnego paliwa już nie będę ulepszał.Ostatecznie jakś głowa nad tym troche myślała, więc chyba lepiej nie kombinować. To jest tylko moje zdanie, teraz takie mam:), po rozmowach z bardziej doświadczonymi kolegami. A może ktoś ma inne doświadczenia z "poprawianiem" paliwa????
pozdrówka, Paweł.
Reply to
Paweł
Hey
Potwierdzam - również używałem tego silnika odwróconego, ale z normalnym paliwem Tornado (1% nitro) na syntetyku i nie mialem absolutnie zadnych problemow z odpalaniem, wysokimi obrotami, czy niskimi. Wnioski proponuję wyciągnąć samemu ;-))).
pozdrawiam
mikki
P.S. A to docieranie silnika na rycynie....- jest jakieś logiczne uzasadnienie takiego postępowania, czy to tylko przesąd ? ;-)). Ja osobiście silniki docieram na normalnym paliwie, którego używam do latania (tyle że chodzą mocno przelane i plują olejem na wszystkie strony).
Reply to
mikki
Witaj, A na jakim poziomie w stosunku do gaźnika masz zbiornik? --------------------------------- pozdrawiam Krzysztof Hilbrycht
khpmodel
Użytkownik "khpmodel" snipped-for-privacy@kartuzy.com.pl> napisał w wiadomości news:bkmt7a$foi$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Rozpylacz w gaźniku jest na wysokości 4/5 wysokości zbiornika. Dobrałem ta wysokość na zasadzie prób i błędów. Gaźnik w Os maxie jest dosyć prosty i o wąskim zakresie regulacji niskich obrotów, żeby je dobrze ustawić musiałem także kombinować z wysokością ustawienia zbiornika.
O ile na wysokich obrotach przy dużym ciśnieniu nie ma to praktycznie znaczenia, to przy wolnych obrotach jest to niezmiernie ważne
Reply to
Pietrzyk Andrzej