Pojemność aku - obliczenia

Mam pytanko, posiadam ładowarke z delta peak i ładowałem pakiet 800 mAh 65 min z "zegarkiem w ręku" i teraz jak to wyliczyć ile energi wpompowałem, jaką przyjąć sprawnośc bo teoretycznie wyszło mi 942 mAh , może właściciele lepszych ładowarek wiedzą jaka jest średnia sprawność akumulatorków Conti

Reply to
Conti

Nie potrafie przedstawic ci algorytmu obliczania strat przy ladowaniu, ale z moich dotychczasowych obserwacji na Pulsarze wynika, ze strata (roznica miedzy energia wladowana w pakiet, a zwrocona) jest wprost proporcjonalna do wielkosci pradu ladowania. Jest tego proste uzasadnienie: Wiekszy prad ladowania bardziej rozgrzewa pakiet, czyli wiecej wkladanej przez ciebie energii ulatuje w cieplo. Obawiam sie, ze bez funkcji rozladowania nie dowiesz sie ile zwroci Twoj pakiet. Z tego co mniej wiecej moge powiedziec po swoich pakietach Ni-Cd 500AR, to kiedy byly nowiutkie, przy ladowaniu pradem 2A przyjmowaly nieco ponad 600mAh i oddawaly wtedy ok. 510-520mAh. Teraz juz im sie troche pogorszylo: przy tym samym pradzie, jesli uzylem wczesniej funkcji rozladowania, to pusty pakiet potrafi przyjac do 550mAh i oddac ponad 490mAh, pod warunkiem ze niedawno uzywalem cyklu regeneracji. Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski