Problem z zasilaczem AT zastosowanym do potrzeb modelarskich.

Witam Mam kilka pytań. Znanazlem na necie opis przeróbki zasilacza ATX na zasilacz do łądowarki dajacy ok 6-8 A pradu przy 12V napiecia. Pomyslalem ze lezy mi niepotrzebny zasilacz AT w domu i ze go przerobie jednak nie moglem znalezc opisu przeróbki zasilacza AT. Podłączyłem ładowarkę bez przeróbek do zasilania 12V i okazało sie ze tylko 1,9 A moge wyciagnac z tego zasilacza (a ładowarka potrzebuje

4,5 A). Chociaz w instrukcji łatowarki tez jest mowa o tym ze zródło powinno miec na wyjsciu kondensator 10000uF. Ale jak nastawie łądowarke na 2 A do ładuje elegancko. Z tym ze ja chce ładowac 4,5A. Czy moze ktos mi poradzić co mam zrobic z zasilaczem AT zeby wyciagnac z niego 4,5 A przy 12-13V napiecia?
Reply to
kubamtx

Poszukaj dokladniejszego opisu - z grubsza wiem ze w niektorych trzeba obciazyc 5V np żarówką żeby na 12V dawały większy prąd ...

kubamtx napisał(a):

Reply to
Tomek P

Użytkownik Tomek P napisał:

W większośći przypadków trzeba obciążyć 5V żeby był jakikolwiek prąd ;-) Sporo zasilaczy poprostu nie "wystartuje" jeśli nie będą miały obciążenia na wyjściu, z którego brane jest napięcie regulacyjne do przetwornicy. Zdarzają się zasilacze, które potrzebują obciążenia właśnie na 12V. Tu: ftp://ftp.control.slupsk.pl/pub/elektronika/schematy/PC/ znajdą Koledzy schematy zasilaczy od PC.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk