Pytanie

Czy jeśli regulator (jeti spin 66) znajduje sie w bezpośrednim sąsiedztwie odbiornika (Futaba PCM 9 kanałów), to może zakłócać odbiór? Takie mam
wrażenie, a jest to nowy regulator i odbiornik.
Wojtek
Nie!

Wojtek napisał(a):

Może i to bardzo.
Zobacz na: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t 46
Pozdrawiam, MarekM
Dziekuję za odpowiedzi, ale narazie mamy 1 do 1. Nie może zakłocać i może i to bardzo. Może jeszcze ktoś z kolegów miał takie doświadczenia. Po moim modelu wydaje mi się że może zakłocać. Jest to o tyle niesprzyjająca sytuacja, ze nie bardzo mam gdzie przenieść odbiornik lub regulator, ale trzeba coś wymyśleć.
Wojtek
Witam Oczywiście ze może . Najlepiej przeprowadzić symulacje takie jak zrobił Zbig Marek S
Jak najbardziej moze zaklocac- sterowanie obrotami silnika dokonuje sie za pomoca PWM. Jesli nie masz gdzie przeniesc regulatora, to przynajmniej postaraj sie, aby przewody zasilajace i sterujace byly ulozone prostopadle do anteny - powinno pomoc.
Pozdrawiam, Szymon

Witam wszystkich
Niestety może i często zakłóca, zwłaszcza SPIN (sprawdziłem osobiście). Ten regulator w układzie BEC korzysta z przetwornicy napięcia a nie zwykłego regulatora (podobno, nie rozbierałem ;-), a przetwornice impulsowe zakłócają bardzo silnie (to sprawdziłem ;-). Spróbuj zrobić następujący test: Odłącz od odbiornika regulator i zastąp go zwykłym pakietem 4xNiCd/NiMH, a następnie zrób naziemny test (z anteną nadajnika zsuniętą do jednego segmentu). Jeżeli zasięg w takim teście w pierwotnej konfiguracji okaże się podobny do konfiguracji z pakietem (no powiedzmy skrócony nie więcej niż o 10%) to przyczyna jest gdzie indziej (następni podejrzani to serwa). Jeżeli różnica jest większa (u mnie było ponad 50%) to masz winnego!
Pozdrawiam Jarek
Dziękuję bardzo za podpowiedź. Dzisiaj przywaliłem w drzewo tym modelem, ponieważ w pewnym momencie przestał reagować na stery. Na szczęście wyszedł z tego bez szwanku, młode brzozy i bardzo miękkie gałązki, ale kolejnych lotów w takim stanie nie będzie.
Wojtek