Jak rozebrac regulator?

Witam, Przed momentem przez glupi kabelek zdymilem dwa regulatory - niby "silikonowa" izolacja jakims cudem sie przytopila przy silniku i obwod sie
zamknal przed silnikiem. Myslac ze to regulator szwankuje - wlozylem drugi i ten tez "zaszwankowal", a istnienie zwarcia uswiadomil mi dym wydobywajacy sie z kabelka. Pierwszy z regulatorow jest rozbieralny i juz go naprawilem - przy okazji okazalo sie, ze mozna dolozyc sporo koncowek mocy i tym samym najnizszy model regulatora firmy Conrad przerobic na najwyzszy. Nie ma tego zlego... Ale druga sprawa - czyli drugi regulator, ktory tez w pore nie zalaczyl zab. termicznego i teraz mam regulator, ktory ciagle daje 100% mocy w przod - diagnoza - spalone wszystkie koncowki mocy od jazdy do przodu "na zwarcie". Banalna sprawa do naprawy ALE! regulator jest z serii wodoszczelnych (Carson ZOOM 12V) - o taki: http://www.zabawki-modele.pl/catalog/product_info.php?cPathh_150&products_id#33&osCsidcd91c4009efd9a0ceedd94f43cd6b53 Jak widac obudowa, to jeden wielki radiator z elektronika w srodku zalana jakas substancja/zywica. Ma ktos pomysl, jak sie do tego dobrac, zeby nie uszkodzic elektroniki? Powiem, ze producent zrobil to naprawde pancernie. Licze na szybkie pomysly!
Pozdrawiam, Szymon

Spróbuj czy dasz radę ciąć tą zalewę nożem. Jeżeli jest miękka (w co wąpię) to masz sansę ją wydłubać mechanicznie. Jeżeli twarda, to twój problem rozwiąże tyko punkt utylizacji zużytego sprzętu elektronicznego.
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

http://www.zabawki-modele.pl/catalog/product_info.php?cPathh_150&products_id#33&osCsidcd91c4009efd9a0ceedd94f43cd6b53
Kolejny maly kroczek na przod - 4 tranzystory sa (jak mniemam) od biegu na przod i 2 od wstecznego - te sa nieco odseparowane i udalo mi sie jeden oderwac bez zbytniego uszkadzania go - na tyle, ze moge wyczytac: 2143 4A3 Co do tych napisow, to nie jestem w 100% pewien - sa male i zamazane.
Ew, jak tego nie uda sie odszyfrowac, to moze jakos pomysl na zamienniki w SMD - moze takie 8 nozkowe (SO8) by sie sprawdzily. Do tej pory (nawet jak sam budowalem regulatory, to uzywalem tylko tranzystorow w TO220, ew. D2PAK - np. IRL2803, 1404, IRFZ44 itp. i spotykalem je takze w "firmowkach". Nie mam w ogole rozeznania w "mniejszym" SMD.
Pozdrawiam, Szymon

może zatem news:pl.misc.elektronika ?
PMK
Chodzilo mi raczej konkretnie o rozeznanie w koncowkach mocy w obudowach SO8 w regulatorach modelarskich, a nie o jako takie rozeznanie, bo ogolne pojecie mam. :-) Choc powiem, ze ten typ obudowy mnie zaskoczyl. Moge ja opisac, jako SO8, gdzie z jednej strony nozki sa normalnie, a z drugiej zamiast 4 jest jedna o szerokosci tych 4 (ktora w dodatku jest tez na spodzie obudowy). Moze pozniej uda mi sie wrzucic jakies zdjecie. Pozdrawiam, Szymon

Dwa widoki: 1) Rozebrany regulator z widocznymi tranzystorami, ktore pozostaly przy radiatorze i jeden obok - te szersze styki latwo odpadaja, wiec pokazalem go przed trznzystorem - wyrazniej bedzie to widac na drugim zdjeciu:
http://img508.imageshack.us/img508/2392/regzoom12vopenzi7.jpg 2) Zblizenie na tranzystor, ktory udalo mi sie odkleic - oddzielony ten najwiekszy styk:
http://img508.imageshack.us/img508/5605/so8modrf0.jpg
Moze to nieco rozjasni sprawe, Pozdrawiam, Szymon

Użytkownik Szymon_Shaggy napisał:

Witam To faktycznie rzadki rodzaj obudowy. Spotkałem się z taką ale w stabilizatorach. Wyglądało to jak takie DPAK (TO252) tylko miało cztery nogi zamiast trzech (a w zasadzie dwóch i pół ;-). W regulatorach zazwyczaj widywałem typową SO8. Dość sympatyczne do regli są tranzystory N-MOSFET Si4410 firmy VISHAY (ale inne firmy też je robią). "Komplemenratny" P-MOSFET do niego może być Si4435 (mniejszy prąd drenu) lub Si4463.
Pozdrawiam Grzegorz
http://www.rc.control.slupsk.pl /
Witam, Faktycznie - nie sa trudno dostepne i stosunkowo niedrogie w firmie TME. Spojrz tutaj: http://tme.pl/tranzystor-n-mosfet-30v-10a-2-5w-0-013r-so8/arts/pl/a03/j113-e3.html U dolu strony sa pozycje o mniejszej rezystancji - jest tu cos wartego uwagi? - ceny juz wzrastaja (ale np.SI4894DY jest ciekawy N-MOS). A w regulatorze sa 2 wolne miejsca, wiec spokojnie bede mogl tam posadzic 6 N-MOS na przod i 2 P-MOS na wsteczny (szkoda, ze tych starych nie dalo sie odzyskac, bo wsteczny dzialal). Pozdrawiam, Szymon
wiadomości