urzadzenie do blokady zbyt szybkiego powrotu napiecia

Jak uchronic centralna klimatyzacje [w domu] przed krotkimi przerwami w dostawie pradu? Klimatyzacja po wylaczniu sie [z powodu braku pradu] nie moze wlanczac sie ponmownie przed uplywem 5 minut. Wczesniejsze jej wlacznie sie np. po kilku sekundach - grozi powaznym uszkodzeniem systemu, a to oznacza droga naprawe. Czy jest jakies urzadznie, ktory by blokowalo wlanczanie sie klimatyzacji, gdyby prad powrocil po czasie krotszym niz 5 minut? O co mam pytac w sklepach, czy w wrsztatach, zeby uniknac zbyt dlugiego tlumaczenia? To nie moze byc stabilizator napiecia [stosowane przy komputerach], lecz blokada przed samoczynnym wlanczaniem sie w stytuacji, gdyby prad mial powrocic po zbyt krtokim [krotszym niz 5 minut] czasie, chociaz nie przecze, ze stabilizator napiecia tez by sie przydal, bo przepiecia sa tez szkodliwe. Przepraszam za zbyt zawile wyjasnienia, ale nie jestem elektrykiem, a fachowiec od klimatyzacji na moje pytanie odpowiedzial, ze takiego urzadzenia nie ma. Szczerze mowiac, nie bardzo mu wierze. Dla niego psujaca sie klimatyzjacja to wiecej okazji do zarobku, wiec w pelni go rozumie, ze nie chce powiedzic prawdy. Andrzej

Reply to
Andrzej

Andrzej pisze:

Coś takiego można zrealizować na prostym przekaźniku czasowym.

W. Bicz

Reply to
Wiesław Bicz

Andrzej pisze:

Jeśli dopuścić aby system nie wstał w ogóle po pojawieniu się napięcia, wystarczyłby zwykły stycznik z samopodtrzymaniem. Po powrocie do domu załączamy ręcznie napięcie. Jeśli system ma wstać samodzielnie, trzeba by zastosować przekaźnik czasowy ze zwłoką powyżej 5 minut + stycznik.

Reply to
PeJot

Andrzej pisze:

A dlaczego to nie może być UPS ?

Reply to
Adam Moczulski

Stolat pisze:

Czyli na allegro jakieś 600zł, a rozwiązanie "z półki".

Teoretycznie najprościej poprosić jakiegoś elektronika aby polutował. Ale praktycznie znaleźć takiego któremu by się chciało to nie jest takie proste.

Reply to
Adam Moczulski