Regulator

Mam prosbe do latajacych elektrykami Choc modelarstwem zajmuje sie od dawien dawna nie mialem jeszcze stycznosci z elektrykami
Powiedzcie mi prosze pokrotce do czego sluzy regulator (co to jest ten hamulec), jakie musi miec parametry i jak sie go dobiera do silnika P.S. Przy okazji czy warto inwestowac gruba kase w ogniwa Li-Pol? Czy NiMH nie wystarcza? Z gory dziekuje

stycznosci
Mam chwilę czasu to się poprodukuję:
regulator to takie urządzonka które zastępuje serwo regulacyjne przy spalinowym. Reguluje szybkość obrotową silnika "w myśl" ruchu drązka w nadajniku. Podłącza się go do jednego z kanałów w odbiorniku ( zazwyczaj 3-ciego ). Hamulec to taka FUNKCJA regulatora, która powoduje wychamowanie silnika i możliwość złożenia się śmigła - ma to sens jedynie gdy mamy składane śmigło. Dobiera się do silnika poprzez natężenie maksymalne ( mierzy się go w Amperach ) regulatora MUSI być większe niż max. natężenie prądu pobieranego przez silnik.
Ostatnie pytanie - jak masz kasę - tak, jak nie - to nie
buwi777

przepraszam pomyłka - nie zastępuje tylko pełni tę samą funkcję przy silniku elektrycznym co serwo regulacyjne przy

ok dzieki mam silnik klasy 540 (prawdopodobnie 7,2V), aku 8,4V NiMH jak zatem obliczyc jaki bedzie pobor pradu a co za tym idzie jaki regulator zastosowac? z tego co gdzies wyczytalem trzeba uwzglednic jakies straty ktore notabene sa rozne dla szczotkowcow i bezszczotkowcow
a co tam zapytam o cos jeszcze :))) przy takim zestawie jak podalem ile mniej wiecej jest latania przy naladowanych na maxa aku i dla porownania gdybym latal na Li-Pol?
ah no zapomnialem oczywiscie dodac pojemnosc aku :) zalozmy ze to bedzie jakies 2000-2300mAh

wejdź na stronę http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp
podaj jaki akku, jaki silnik, jakie śmigło i wyjdzie jaki prąd bierze silnik, dodaj z 20 - 30 % i zaokrąglij do góry do pełnych 5 ( 10 ) A i dobierz taki regulator. Z drugiej strony wejdź na stronę np. http://www.aircraft-world.com/default.asp i poszukaj tam danych twojego elektromotorka.
buwi777

I jeszcze pare szczegolow - smiglo, mase, wlasciwosci areodynamiczne modelu itd. Zeby wrozyc trzeba miec jakies "fusy z kawy" Tak dla przykladu maly akrobat bezszczotkowiec a ze dwadziescia minut ale "swirowanie" i udawanie samolotem smiglowca manetka prawie na caly gaz to 7-10 min. i po zawodach.
Armand

Tyle samo (bez dzielenia wlosa na czworo) jesli pojemnosci sa porownywalne. Li-pol ma lepszy stosunek masy do pojemnosci. I o to chodzi.
Armand
Użytkownik buwi777 napisał: [..]

[..]
przy smigle nieskladanym tez lepiej je zatrzymac, bedzie stawiac mniejszy opor
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt

tak
buwi777

wychamowanie
Może wywołam małą burzę w szklance wody, ale bym z tym stwierdzeniem delikatnie polemizował
Co inni na to ?????
buwi777

Założenie: opory "ośki" - są znikomo małe i śmigło swobodnie się kręci. Opór powietrza powoduje jego obrót. Jest to sytuacja pierwsza.
Sytuacja druga. na osi śmigła montujemy hamulec - żeby można sobie to wyobrazić - nie elektroniczny lecz mechaniczny - np. tarczowy ( taki mikro z samochodu ) Podczas lotu powietrze "napędza" śmigło, a hamulec je " spowalnia" i na tarczy wydziela się ciepło - czyli energia.
Pytanie do Pana PiotraP:
Jeżeli w sytuacji pierwszej śmigło wg. Pana hamuje bardziej to GDZIE podziewa się ta energia ??? bo w drugiej zamienia się w ciepło na hamulcu.
Drugi przykład: wyobraź sobie że powietrze staje się bardzo, ale to bardzo gęste jak np. drewno, a śmigło to tak naprawdę DUŻA śruba. Co łatwiej ??? wkręcać śrubę w drewno czy ją wbić nieruchomą
przemyśl to i daj znać co o tym sądzisz
buwi777

Nie rozpatrujemy sytuacji spowalniania śmigła, a jego zatrzymanie przez hamulec.

Nie rozumiem pytania.

Ale nie jest, to zupełnie inne środowiska. O ile można szukać podobieństw w mechanice cieczy i gazów, o tyle przywoływanie w tym przypadku ciał stałych jest nieporozumieniem.
Powtórzę jeszcze raz - obracające się śmiglo wytwarza większy opór niż zatrzymane, a zatrzymane i złożone to jeszcze mniejszy opór. Oczywiście mowa o locie szybowym, gdy silnik nie obraca śmigłem.
--
Pozdrowienia PiotrP www.piotrp.prv.pl
Cytat miesiąca: "W jednej książce o naturalnym leczeniu

mikro z

hamulcu.
bardzo
Jest późno. Do dyskusji powrócimy.
buwi777
ps. swoje wywody opierasz na odczuciu czy na konkretnych podstawach fizyki ???
To i ja, _mimo_wszystko_ się wtrącę, tj. poślę tekst napisany wcześniej...
napisał w
Czy racjonalizacje zachowań/reakcji uczestników przytoczonej scen- ki (prezentacji i 'wyjaśniania' zjawiska ichniego 'śmigiełka') wy- generowane von Braunem mają jakiś sens czy jednak 'nie za bardzo'?

Zdaję sobie sprawę ze złożoności problemu. Chciałem - jak zaznaczyłem na początku - wywołać burzę w szklance wody - i spróbować wyzwolić jakąś może nie super naukową, ale dość praktyczną z punktu widzenia modelarzy dyskusję na znany nam temat. Być może posypią się na mnie gromy, ale chciałem ciut "ożywić" tę grupę z jednej strony, z drugiej zaś otrzymać jakąś konkretną czy to z doświadczeń natury czysto naukowej, czy to z natury praktycznej odpowiedź na pytanie znane ogółowi.
Czytając Twój post jednakże mam nadzieję, że zostaniemy przy naszym / moim pytaniu a nie przekształci się ten wątek w pl.FILOZOFIA - to tak na marginesie.
A teraz po moich - być może prostackich wywodach - będziemy - moi adwersarze i moja osoba - z niecierpliwością czekali na _nieziemsko_interesującą_odpowiedź - poprawną zaznaczam :-))
buwi777
ps. na pytanie co dokładnie uważasz, za, cytuję: "konkretne podstawy fizyki" - np. post Jakuba Witkowskiego z godz. 14.52 - dnia dzisiejszego - a to tak na drugim marginesie

Pozwolisz ze zaproponuje ci troche empiryki. Teorie zostawmy sobie na razie. Zrob helikopterek z papieru taki "przestrzenne" T obciazone kawaleczkiem plasteliny. Pusc z duzej wysokosci (na tyle aby zaobserwowac roznice w czasie opadania.) raz z rozlozonymi lopatami raz z zlozonymi. A po eksperymecie przemysl tezy ktore postawiles.
Armand

opadania.)
Kolego !!! chyba nie doczytałeś naszej dyskusji - pytanie brzmi czy swobodnie obracające się śmigło stawia większy opór od zatrzymanego śmigła czy mniejszy. O składaniu tu nikt nie dyskutuje bo to jest trywialne - wiadomo, że złożone stawiają najmniejszy ( teoretycznie jakby je schować do środka - a widziałem takie małe latadełka - to opór jest 0 ( od śmigła ))
buwi777