[RC] Ładowanie zimnych akumulatorów

Witam,

Swego czasu googlowałem sporo w temacie przechowywania i ogólnej konserwacji akumlatorów NiCd i NiMh. Jedna z sugesti potwierdzona wykresami samorozładowania zalecała przechowywanie pakietów w lodówce jeśli nie będą używane przez dłuższy czas. Tak też zrobiłem wyjeżdżając na urlop. Po powrocie postanowiłem naładować pakiety. Prąd niezbyt wyśrubowany - mniej więcej 1/4C, teraz już dokładnie nie pamiętam. Zaobserwowałem dziwne zjawisko. Otórz po kilku minutach od podłączenia słychać było że pakiet syczy. Czyżby otworzył się zawór bezpieczeństwa? Zrobiłem próbę dla Sanyo N500AR oraz dla wodorków (tych zielonych chinskich)

1100MAh. Takie same efekty - syczenie. Trzeci pakiet (N500AR) podłączyłem po jego dojściu do temp. pokojowej i tym razem była cisza. Co o tym sądzicie ?

Pozdrawiam, Adam Niedźwiadek

Reply to
Adam Niedzwiadek

Wywal je dokosza. A sprawdzałeś czy zostało w nich więcej energii niż w tych przechowywanych w pokoju?? Bo jak nie to w lodówce wolę trzymać płynny napęd (piwo ;-)

Reply to
ski2000

Oczywiscie miales poczekac az akumulatory dojda do temperatury pokojowej! Nigdy nie ladowac zamrozonych! Pojemnosc i zdolnosc oddania pradu maleja znacznie z temperatura. Akumulatory Ni-Cad przechowywuje sie rozladowane. Natomiast Ni-Mh naladowane i przy dlugim okresie nieuzywania trzeba je naladowac od czasu do czasu. Nie wiadomo mi nic o mozliwosci przechowywania Ni-Mh w zamrazalniku.

Czeslaw

"> Swego czasu googlowałem sporo w temacie przechowywania i ogólnej konserwacji

Reply to
czes

Zgadzam sie z tym w 100% w przypadku pojedynczych ogniw. W przypadku pakietow mam watpliwosci bo istnieje wtedy ryzyko iz silniejsze ogniwo moze doprowadzic do odwrocenia biegunowosci slabszego (zawsze sie troche roznia) a co to oznacza to nie musze chyba tlumaczyc. Stad staram sie aby napiecie nie spadlo ponizej

0,8V/cell

Eksperci skorygujcie mnie w razie potrzeby

pozdrawiam

Alex

Reply to
rcflight

Masz racje. Oczywiscie pakietu nie rozladowywuje sie do napiecia ponizej ok.

0,8V na cele. Trzeba sobie powiedziec ze rozladowywanie pakietu w calosci nie powoduje wyrownania ogniw. Co do rozladowywania pojedynczych ogniw do zera, to nie wydaje mi sie to konieczne i wymaga dodatkowego urzadzenia jak np. szpilkowa rozladowywarka z diodami krzemowymi i opornikami umozliwiajaca rozladowanie kazdego ogniwa osobno. Wyrownanie ogniw mozna latwiej osiagnac doladowywujac pakiet pradem 1/10C od czasu do czasu. Tak samo nie ma celu maksymalne wyladowywanie pakietu po locie "pilowaniem" silnika w modelu. Powoduje to tylko niepotrzebne nagrzewanie sie pakietu a co za tym idzie obnizenie jego zywotnosci.

Czeslaw

snipped-for-privacy@gmx.com skrev i melding news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Reply to
czes