Manager pakiet贸w i 艂adowanie

Mam dwa pytanka:
http://www.modelarski.com/index.php?page=product&id $63
1). Na za艂膮czonym obrazku manager przewiduje trwa艂e po艂膮czenie akku z managerem
przez lutowanie. bardzo dobrze. ale jak w takim razie odbywa si臋 艂adowanie takich pakiet贸w? Przez manager "od drugiej strony"?
2). to ju偶 z ciekawo艣ci. Manager posiada zabezpieczenie na wypadek uszkodzenia w艂膮cznika. Jak to jest rozwi膮zane w praktyce? Wydaje mi si臋, 偶e we w艂膮czniku jest rezystorek. W贸wczas modu艂 rozpoznawa艂by trzy stany: zerowa rezystancja (w艂膮czony), niesko艅czona (uszkodzony) i "rezystorkowa" (wy艂膮czony). Czy tak to dzia艂a?
Dzi臋ki za podpowied藕!
--
Lukasz
N 50 05' 04"

Sorry, ale po czy to pozna艂e艣 ? bo wg mnie mo偶na przylutowa膰 stosowne "GOLDy" - jakie si臋 stosuje np. 2 mm, 4 mm lub inne i wypina膰 akku do 艂adowania

te偶 chcia艂bym wiedzie膰 co "autor" mia艂 na my艣li
buwi777

Po ocynowanych ko艅c贸wkach. Na samym dole stronki jest obrazek, kt贸ry mozna klikn膮膰 i zobaczy膰 to w powiekszeniu. Nie chc臋 wypina膰/wyjmowa膰 akku do艂adowania. poza tym wol臋 zlutowa膰 na sta艂e, ni偶 wpina膰. Fajnie, gdyby by艂o takie z艂膮cze z zewn膮trz. Wpinam si臋 i 艂aduj臋. Tylko, jak to zrealizowa膰 przy takim managerze? Cos mi si臋 zdaje, 偶e tak si臋 nie da, ale mo偶e jednak?

Autor opisa艂 jasno zasad臋 dzi艂ania: przetn臋 kabelek od wy艂膮cznika - odbiornik b臋dzie pod napi臋ciem. Chodzi mi raczej jak to si臋 realizuje w praktyce maj膮c tylko dwa kabelki id膮ce do wy艂膮cznika. I w dodatku tak, 偶eby nie ci膮gne艂o energii na postoju.
--
Lukasz
N 50 05' 04"
Lukasz pisze:

Nie da si臋, manager zawsze b臋dzie pobiera艂 niewielki pr膮d z akumulator贸w, mi臋dzy innymi dlatego kiepskim pomys艂em jest lutowanie przewod贸w bezpo艣rednio do nich. U偶yj dobrych z艂膮czek (goldy 2 lub 3.5) - masz dwa pakiety a wi臋c zabezpieczenie zar贸wno przed awari膮 samego akumulatora jak i po艂膮czenia z nim (kabel, z艂膮czki), przy okazji rozwi膮zuje si臋 problem ich 艂adowania
pozdrawiam
Remigiusz
Witam na zdj臋ciu niestety nic nie wida膰 . My艣l臋 ze jest to rozwi膮zanie kt贸rego u偶y艂em do mojego elektronicznego wy艂膮cznika . Robi艂em wy艂膮cznik z tranzystorem MOSFET kana艂 P kt贸ry jest stale w stanie przewodzenia a zwyk艂y wy艂膮cznik mechaniczny ( hebelek ) wy艂膮cza uk艂ad . Ja stale mam aku w modelu 艂aduje poprzez wtyk przylutowany do akumulator贸w . Swego czasu kolega straci艂 model bo prawdopodobnie zawi贸d艂 wy艂膮cznik mechaniczny . Rozwi膮za膰 zasilanie z 2 akumulator贸w to w艂a艣ciwie 偶aden problem Marek S

Cze艣膰! ja na szcz臋艣cie modelu nie ubi艂em z powodu wy艂膮cznika, ale zawi贸d艂 on tu偶 przed startem. Od tego czasu stosuj臋 dwa w艂膮czniki pod艂膮czone do jednego pakietu przez rozga艂臋zienie i nast臋pnie wpi臋te w dwa oddzielne kana艂y odbiornika. Z jednej strony zabezpiecza to przed skutkami uszkodzenia kt贸rego艣 z w艂膮cznik贸w, a po drugie zmniejsza pr膮d p艂yn膮cy przez jedn膮 par臋 艣cie偶ek w odbiorniku. Ot taki "ubogi" spos贸b na troch臋 bezpieczniejsze zasilanie.
Pozdrowienia! Tomek

uszkodzenia
w艂膮czniku
rezystancja
tak to

A dlaczego uszkodzony mialby miec nieskonczona? Jesli nie urwalby sie kabelek, to zawsze bylaby "zerowa" lub "rezystorkowa" nawet przy uszkodzonym wylaczniku pozdr Darek_J

Rezystorek np. 1 kohm wpi臋ty r贸wnolegle do styk贸w. Jak si臋 urwie si臋 kabelek, to jest niesko艅czona rezystancja, inaczej stan izolacji. Jak w艂膮cznik jest za艂膮czony, to masz rezystancj臋 zerow膮 (no... prawie zerow膮). A jakby pod艂膮czy膰 to do z艂膮cza analogowego mikrokontrolera, to mog艂oby zadzia艂a膰.
Ale najbardziej mi si臋 podoba "ubogi" pomys艂 Vex-a na uszkodzone w艂膮czniki. Po prostu dwa r贸wnolegle. Genialne!
--
Lukasz
N 50 05' 04"