Ładowanie akumulatrów

Witam
Wydaje mi się że mam problem. Kupiłem ładowarkę PRO-PEAK Prodigy II i mam
wrażenie że ładowane nią akumulatory nie są do końca doładowane. Wcześniej
ładowałem ładowarkami oryginalnymi dostarczonymi z aparaturą, czy modelem i
wg. mojej oceny akumulatory były pełniejsze. Teraz ładują się dużo szybciej
ale nie wiem czy do końca. Jak sprawdzić stopień naładowania akumulatora, może
są jakię przyrządy pomiarowe ???
Pozdrawiam Jacek
Reply to
Jacek
Użytkownik "Jacek" snipped-for-privacy@opi.neostrada.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Czy Twoja ładowarka ma funkcję rozładowania ?? Jeżeli tak, to rozładuj pakiet i powinna ładowarka podać ile mAh było w pakiecie. Taką funkcję ma PULSARek i zdaje to egzamin znakomicie. Drugi sposób to rozładuj całkowicie pakiet i sprawdz ile mAh wpompuje w pakiet ładowarka...
buwi777
Reply to
buwi777
Sprawdź jakość połączenia ładowarka - akumulator. Ładowarka zatrzymuje proces ładowania po wykryciu małego spadku napięcia a dla wodorków nawet braku wzrostu napięcia. Przy byle jakich płączeniach może wyłączyć się za wcześnie. Jeżeli akumulator wodorkowy jest ładowany prądem 1C to po naładowaniu powinien być lekko ciepły (dla NiCd może być mniej zauważalne). Jeżeli nie zmienił temperatury istnije duże prawdopodobieństwo niedoładowania.
Pozdrawiam Piotr
Reply to
Piotr Piechota
To zależy od ładowarki, np. pulsar przerywa ładowanie zanim akku się nagrzeje...
zbyszek
Reply to
zbyszek
Może pakiet chwycił pamięć jeśli jest to NiCd rozładuj go czymkolwiek np żarówką samochodową do 0,7-0,8 V/1 ogniwo (kontroluj napięcie rozładowania) następnie naładuj i powtórz to 2-3 razy powinno pomóc
Reply to
Marian