[RC] Silnik na wieżyczce

Witam !

Usiłuję właśnie wymyślić coś latającego, co ma silnik (spalinowy) umieszczony dość wysoko. W związku z tym wynikł problem z zasilaniem w paliwo. Gdzie umieszcza się zbiornik paliwa np. w szybowcach z napędem na wieżyczce??? O ile wiem, poziom w zbiorniku musi chociaż mniej więcej odpowiadać usytuowaniu gaźnika? A co jeśli silnik ma być najwyżej umieszczonym elementem płatowca?

Reply to
Piotr Konopka

Witaj Piotr,

W Twoim liście datowanym 12 października 2003 (21:33:01) można przeczytać:

PK> Witam !

PK> Usiłuję właśnie wymyślić coś latającego, co ma silnik (spalinowy) PK> umieszczony dość wysoko. W związku z tym wynikł problem z zasilaniem PK> w paliwo. PK> Gdzie umieszcza się zbiornik paliwa np. w szybowcach z napędem PK> na wieżyczce??? PK> O ile wiem, poziom w zbiorniku musi chociaż mniej więcej odpowiadać PK> usytuowaniu gaźnika? A co jeśli silnik ma być najwyżej umieszczonym PK> elementem płatowca? Można np. tak:

Zenka taka wieżyczka kosztuje około. 60-80 zł :-((

Reply to
Teos

No - można. Tylko zbiornik jest dość mały przy takim rozwiązaniu. Jest to wystarczające do motoszybowca, który potrzebuje tylko

2-3 minuty na wyholowanie. Natomiast trochę mało w samolocie. Mam jeszcze druga wątpliwość - nawet jeżeli zrobię większy zbiornik, to czy umieszczenie go tak wysoko nie spowoduje niekorzystnego podniesienia środka ciężkości modelu - i tak już mam na górze ciężki silnik. O względach estetycznych juz nie wspomnę....
Reply to
Piotr Konopka

Witam,

A moze pomogloby zastosowanie jakiejs miniaturowej pompy paliwa ? Sam sie zastanawialem nad zastosowaniem takiej pompki do swojego modelu - chcialem zeby MVVS 6,5 chodzil bez tlumika ;-)) bo jak go odpalalem w imadle to podobal mi sie efekt "ogien z rury" :-)

Pozdrawiam Bart

Nie masz racji w motoszybowcach stosuje sie raczej male silniki. Ja latalem sporo na silniku 1ccm ciagnac 3 metrowy szybowiec, zbiorniczek 20ccm wystarczyl na jakies 10 minut lotu

Natomiast trochę mało w samolocie.

Zbiornik zawsze dobiera sie do silnika i zalorzonego czasu lotu

Co to znaczy ciezki? Jaki silnik, jaki model? pozdr Darek_J

Reply to
Darek_J

To nie będzie motoszybowiec :)

Silnik 2.5 lub 4.5ccm. Model o rozpiętości ok 1.20 - 1.30. Górnopłat lub centropłat (na razie w fazie projektowania). Trochę podobny do Motylka, napęd pchający, usterzenie T. Konstrukcja klasyczna sklejkowo-balsowa. Taki układ płatowca wynika z moich warunków "lotniskowych".

Reply to
Piotr Konopka

Użytkownik "Piotr Konopka" <cad_wytnij snipped-for-privacy@wlkp.top.pl> napisał :

Nie wiem, czy to dobry pomysl z napedem pchajacym. Najprawdopodobniej bedzie potrzebne "lewe" smiglo, a z tym moga byc pewne problemy. Do tego gorzej z chlodzeniem, zwlaszcza w czasie prob "na postoju".

Pozdrawiam

Darek

Reply to
Dariusz Jaskowski

Witaj Piotr,

W Twoim liście datowanym 13 października 2003 (12:30:13) można przeczytać:

PK> Silnik 2.5 lub 4.5ccm. Model o rozpiętości ok 1.20 - 1.30. Górnopłat PK> lub centropłat (na razie w fazie projektowania). Trochę podobny do PK> Motylka, napęd pchający, usterzenie T. Konstrukcja klasyczna PK> sklejkowo-balsowa. Taki układ płatowca wynika z moich warunków PK> "lotniskowych". Czyżbyś robił "Prząśniczkę" ? Mam Plany Modelarskie z modelem "Prząśniczki" na silnik 6,5. Wystarczy przeskalować na mniejszy.

Reply to
Teos

Ja do silnika 3,5-4,5 daje zbiornik ok 200ml. Jest troche przyduzy, ale lubie dlugo polatac bez ladowania pozdr Darek_J

Reply to
Darek_J

Mam tak samo ;). Dlatego też zbiornik ma mieć 150-200ml. Wolałbym nie pakować go na czubek modelu. Ciekawe, czy stosuje się jakieś rozwiązania z pompą paliwa. Wiem, że koledzy od odrzutowca mają pompę paliwa w modelu, ale to trochę "inna liga"...

Reply to
Piotr Konopka

Oooooo - widzę, że teraz to już nie wymigasz się od spotkania ze mną. Prząśniczki co prawda nie robię tylko wymysł własny, ale baaaaaardzo chętnie podglądnę takie plany :)))

Reply to
Piotr Konopka

Witaj Piotr,

W Twoim liście datowanym 13 października 2003 (20:10:00) można przeczytać:

PK> Oooooo - widzę, że teraz to już nie wymigasz się od spotkania PK> ze mną. Prząśniczki co prawda nie robię tylko wymysł własny, PK> ale baaaaaardzo chętnie podglądnę takie plany :))) A czy ja się kiedyś migałem ? :-)) Nie ma sprawy , szczegóły proponuję na priv-a.

Reply to
Teos