[RC] [Szkutnictwo] Sposoby obróbki drewna.

Witam!

Mam zamiar zbudować model RC łodzi o długości ok. 660mm. Jego szkielet będzie wykonany ze sklejki 6mm. Mam następujące pytanie: czy istnieje oprócz brzeszczota włosowego jakiś inny, efektywny sposób wycinania skomplikowanych kształtów ze sklejki?

Reply to
Michał

Ano...!!! Chyba ,ze laserem.!! Tylko przy pojedynczej jednostce kiedy kazdy wreg jest inny tzn inny "program" dla komputera lasera to koszt wykonania szkieletu......no,wole nie pisac.Dla przecietnych zjadaczy ......modelarzy takich jak ja to wole se poswiecic nawet kilka dni na wyciecie pilka wregi i za zaoszczedzone pieniadze jakas flaszkie piwa dla przeplukania gardla przy tym wypic.

Jak wytniesze se sam to bedzie wieksza frajda.Dale slowo

Pozdrawiam Stanislaw z Gdanska Tyz modelarz szkutniczy

Reply to
Stanislaw

Patrzcie, o czym Stanislaw do nas napisał(a):

===ciach===

Chyba zostanę przy piłce włosowej. BTW: Czy ktoś wie gdzie można w Warszawie dostać brzeszczoty do tego?

Reply to
=?windows-1250?Q?Micha=B3?=

Patrzcie, o czym //Bundy\\ do nas napisał(a):

Coś takiego na pewno ułatwiłoby pracę. Podobne urządzenie widziałem w Castoramie po ok. 150zł. Nie wiem jak z jakością tej maszyny.

Reply to
=?windows-1250?Q?Micha=B3?=

Micha³ wrote: .....

Sorry, ale jak masz problem na tym etapie, to co bedzie dalej????

CSM, Castorama, Obi, Leroy-Merlin, Praktiker, sklepy z narzedziami....

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

Hej ! Kolego! Ty tak nie reklamuj "swoja" firme ! JAk se obejrzalem to ciarki mie przeszly. A tak doslownie jak moja -moj model lodzi podwodnej "storpeduje" jakis kajak i co? Stane na lawie oskarzonych i po wyroku mam jakas okazje wybrac se ZK?

TAk humorystycznie pozdrawiam z Gdanska gdzie tyz mamu ZK Stanislaw

Reply to
Stanislaw

Użytkownik "Stanislaw" snipped-for-privacy@go2.pl naskrobał w wiadomości news:bk4m7e$r5g$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

:) akurat wedlug naszego prawa i KKw nie ma mozliwosci wybierania sobie miejsca odsiadki a odpowiadajac na wczesniejszy post kolegi Michala to pragne poinformowac ze maszynka firmy Dedra, do ktorej link podalem funkcjonuje u mnie od okolo 1,5 roku i nie moge narzekac, wykonala juz wedlug mnie tyle pracy ze ja na jej miejscu juz bym chyba wysiadl, a po niej nie widac nawet zuzycia - oczywiscie pod warunkiem dobrej obslugi i konserwacji, poza tym zapasowy komplet brzeszczotow (sa sprzedawane w opakowaniach po 6 sztuk o roznej ilosci zebow) kosztuje okolo 6-7 zl. maksymalna grubosc sklejki jaka cialem to 8 mm i tnie bez problemow - na prawde polecam ps. nie mam udzialow w tej firmie pozdrawiam

Reply to
//Bundy\\

Pilarka oscylacyjna z najmniejszym brzeszczotem-gr3 mm bez problemu wycinałem żeberka do modeli RC Użytkownik "Michał" snipped-for-privacy@w.sygnaturce napisał w wiadomości news:bk47qj$2ru$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Kubalonek

Procz najtanszej recznej tzw.laubzegi (pilki wlosnicowej), na szeroka skale dzis stosuje sie wycinanie laserem. Aparatura ta jest jednak cholernie droga, stosowana wsrod producentow zestawow szkutniczych i dla indywidualnego modelarza zdecydowanie poza zasiegiem jego kieszeni.

Innym narzedziem, za pomoca ktorego mozna swietnie wycinac w drewnie skomplikowane ksztalty, jest tzw. SCROLL SAW (o ile wiem, po polsku to sie nazywa "elektryczna wyrzynarka"). Sklada sie z oscylujacego w pionie ramienia z umocowanym brzeszczotem i poziomego stolu (z mozliwoscia ustawiania w nim kata od 90 do 45 stopni). Drugie ramie znajduje sie pod stolem.

Nie wiem, ile z tego znajduje sie do nabycia w Polsce, ale ponizej przedstawiam w wielkim skrocie przeglad najbardziej na swiecie popularnych scroll saws w trzech grupach:

1) dla kogos uzywajacego pilki SPORADYCZNIE: - Delta Shopmaster SS 350 - Ryobi SC 180VS - Dremel 16"1680 - Proxxon Scroll Saw DSH w tej grupie ceny ksztaltuja sie w granicach 150-300 dolarow USA 2) dla HOBBYSTY - De Walt DW788 cena w granicach 400-500 dolarow USA 3) dla PROFESJONALISTY - Excalibur EX30 - Hegner M18 V - RBI 226 - Sakura (obecnie PS Wood Machines) ceny od 500 do 1500 dolarow USA

Dla osob angielskojezycznych - polecam tez strone www.saw- online.com/Resource/Scroll_Saw.htm - przeglad (prawie) wszystkich elektrycznych wyrzynarek na swiecie!

Osobiscie posiadam starsza wersje (dwie szybkosci) Dremela i dla mych celow (wycinania zlozonych wreg dla modeli Admiralty), w zupelnosci wystarcza. Niemniej jednak, musze przyznac, ze roznica miedzy pierwsza grupa a grupa trzecia, jest jak miedzy Malym Fiatem a Mercedesem! I to jedzie, i to, ale... :-)

Pozdrowienia,

Tomasz Aleksinski Glendale,CA USA

Reply to
Tomasz Aleksinski