Serwo Losi Micro-t i pięć przewodów!?

Witam,
Składam samochód Losi Micro-T. Nieco stuningowany w stosunku do oryginału.
Dzisiaj dotarło do mnie oryginalne serwo i ... koparka mi opadła. Serwo ma
pięć przewodów a ja planowałem podpiąć je do standardowego mikro odbiornika
kompatybilnego z serwami trzyprzewodowymi. Wiecie może do czego służą dwa
dodatkowe przewody? Da się to podpiąć do standardowego odbiornika? Jeżeli
odpowiedź jest oczywista proszę o wyrozumiałość to mój pierwszy samochód rc.
Do tej pory latałem.
Pzdr
Rafał
Reply to
blacktag
podobny problem jest opisany tu:
wytłumaczenie jest takie, że 5-przewodowe serwo jest uproszczone (pewnie ma wyprowadzony potencjometr i zasilanie silnika) a sterowane bogatszą elektroniką odbiornika - u siebie odbiornik masz zwykły, więc podłączenie się nie uda (w odwrotną strone jest szansa, po przeróbce serwa 3-przewodowego na 5-przewodowe)
PMK
Reply to
PeKlesyk
jeżeli tak, to bierz inne serwo z demobilu, wydłubuj tronikę i składaj do kupy. wartość potencjometra pewnie nie będzie miała wielkiego znaczenia - pracuje jako dzielnik napięcia na wejściu wzmacniaca operacyjnego, toteż różne troniki dla serwa z silnikiem podobnej mocy raczej będą wymienne. raczej!=na_pewno ale warto spróbować.
Reply to
bujnos