SHARK 10 a zasilanie 16,5V

Mili Moi,
czy podłączaliście Sharka 10 (pierwsza wersja) do zasilania powyżej 15V?
specyfikacja mówi 11-15V, ja jednak mam zasilacz 16,5V (na którym chodzi
moja Turnigy ze specyfikacją 11-17V)
z przyjemnościa posłucham Waszych doświadczeń
dziękuję za odpowiedzi
PMK

2-3 diody prostownicze krzemowe w szereg i spada napięcie o 0,7 V x ilość diód - koszt pomijalny

a proszę bardzo
buwi

jeśli dobrze pamietam to spadek napięcia na diodzie zależy od prądu płynącego przez diodę - nie wiem czy niestabilne napięcie nie będzie przeszkadzać w ładowaniu albo np. detekcji -dV
sprawdzałeś czy polecone przez Ciebie rozwiązanie działa dobrze z Sharkiem (albo jakąś inną ładowarką tego typu)?
PMK

mylisz Waść diodę z opornikiem ...
@
Użytkownik Artur Miller napisał:

Spadek napięcia na diodzie jak najbardziej zależy od przepływającego prądu, tyle że w znacznie mniejszym stopniu.
Pozdrawiam Grzegorz
wiadomości >>

ale nie mowimy o pomiarach w labolatorium, tylko o zastosowaniu praktycznym w dość łatwych do przewidzenia warunkach ;)
@
to odpowiem po kolei, tym bardziej, że podjąłem decyzję, że Sharka nie kupuję, będe się męczył z Turnigy

prawda, dla stałych obciążeń i małych prądów
Shark może ładować do 5A, należałoby zastosować odpowiednie diody - gdy wezmę 5A to będa pracowały na dopasowaniu mocy, wybieram więc 8A
niestety 8A wygląda np. tak:
http://sklep.avt.pl/p/pl/42477/dioda+byw29.html
trzy sztuki trudno uznać za nieistniejący drobiazg,
cena za 3 szt - 6,60 zł, pomijalna można rzec
parametry techniczne - http://www.image.micros.com.pl/_dane_techniczne_auto/dp%20byw29-050.pdf
drop na diodzie w zależności od obciążenia od 0,8 do 1,3V - suma trzech da różnicę do 1,5V po obciążeniu, niezależnie od spadku nie mniejszego niż 2,4V (czyli spadek względem zasilacza wahać się będzie od 2,4V do 3,9V)

rozróżniam, nie mylę
w efekcie jednak źródło napięcia wahające się o 10% trudno uznać za stabilizowane
serdecznie dziękuję za odpowiedzi
pozdrawiam
PMK

Ale w czym problem? W specyfikacji jest 11-15V i to ladowarka ma za zadanie sobie to napiecie stabilizowac. Problem moglby sie pojawic, gdyby pobor pradu skakal co chwile gwaltownie. W przypadku ladowarki prad ladowania zmienia sie w trakcie ladowania nieznacznie i te niewielkie zmiany na zrodle zasilania sa nieistotne. Jak ladujesz z akumulatora samochodowego to tez przeciez nie masz stalego, stabilnego napiecia.
Pozdrawiam
Darek
PeKlesyk pisze:

Witam, koledze na zasilaczu laptopowym 16,5V chodzi już 2 lata.

no i ten post wywraca moje plany do góry nogami :D
PMK
PeKlesyk pisze:

Ale na czym w ogóle Twój problem polega? Podłącz, sprawdź i po sprawie. Ryzykujesz co najwyżej napisem INPUT VOL ERR, czy jakoś tak.
g.

nie chcę jej upalić na skwarek

jeśli tak, to mój problem jest wyłącznie wyimaginowany :)
PMK
PeKlesyk pisze:

To jeszcze dodam że w sytuacji awaryjnej zasilałem sharka dosyć miękkim pakietem 12s nimh i mimo że napięcie latało z 18V do 12V ładował bez problemu.
BTW podejżewam że shark i turningy mają takie same 16V kondensatory w bebechach, W skutek czego Czesi napisali 15V max a Chińczycy 17V...