zbyt szybkie ladowanie pakietu

Witam Zakupilem pakiet 7,2V/4300mAh NiMH i ladowarke e-station BC-6 problem mam takiego typu ze ladowarka przy pierwszym
ladowaniu przerwala ladowanie po kilku minutach twierdzac ze pakiet jest w pelni naladowanay (wczesniej mierzylem napiecie na nim i mial 4,7V wiec nie byl nalaodowany)na wszelki wypadel dalem rozladowanie ktore skonczylo sie oczywiscie bardzo szybko, i znow zapuscilem cykl ladowania zarowno za 1 jak i 2 razem prad ladowania wynosil 2,2A konczyl sie po kilku minutach, ustawilem wiec prad rowny 1C lecz ten cykl tez zakonczyl sie po 7 min. co moze byc uszkodzone a moze zle ustawiam parametry ladowania ? pomocy :)
--
NoRek

A napiecie zasilajace ładowarke jest OK??

Marian wrote:

jak najbardziej bo jest zasilana bezposrednio z 230 nie podoba mi sie tylko to ze pakiet przyszedl z niezaizolowanymi koncowkami i mogl sie troche pozwierac w transporcie:/
--
NoRek

Niektóe ładowarki głupieją, gdy zasilacz, który zasilający ładowarkę nie jest stabilizowany (np. moja BC100). Ładowarka sprawdza, czy napięcie zasilania mieści się w jakimś zakresie i jeśli nie jest ok, to przerywa ładowanie. A to jakie napięcie wypróbkuje, zależy od tego, w którym miejscu sinusoidy trafi.
LukaszS wrote:

w tym sprzecie siedzi jakas przetwornica impulsowa wiec ktora zaprojektowano razem a ladowarka wiec powinno wszytko se soba gadac odpowiednio:) jednak rozladowalem pakiet jeszcze raz i tym razem przy pradzie ladowania 4A pobral kolo 4990mAh, wiec wyglada ze wszystko gra, musze jeszcze tylko sprawdzic ile to oddaje energii pozdrawiam
--
NoRek