za szybkie działanie funkcji cut-off?

Cześć

ostatnio latam modelem z napędem elektrycznym (VM 2020/27 + sanyo 1,1Ah) o rozpiętości 1m, zabawa jest przednia, ale mam problem. Po locie okazuje się, że w aku zostało jeszcze 300 mAh!!!! co by nie mówić to sporo, może w przypadku elektro szybowca ma to swoje uzasadnienie ale nie w przypadku mojego modelu który przycišganie ziemskie szybko ścišga na matkę ziemię... Używam regulatora Jes 45 (chyba się nie pomyliłem) i zastanwiam się czy można mu zmienić napięcie odcięcia silnika.... jeślinie to może mi zaproponujecie jakiś inny regulator do takiego modelu pozdrawiam wojciech litwin

Reply to
W L

Witaj W,

W Twoim liście datowanym 1 sierpnia 2003 (10:14:15) można przeczytać:

WL> Cześć

> [...]

Co prawda jak juz kiedys pisałem pije kawę rozpuszczlna i mam kłopot z wróżeniem z fusów ale spróbuję :-) Napisałeś jakiej pojemności masz pakiet ale nie napisałeś nic ile cel. Byc może masz 7 cel a regler ma Cut-off ustawiony dla 8 ? Poza tym troche prądu zawsze powinno zostać, w końcu chcesz bezpiecznie wylądować :-)

Reply to
Teos

Regulator przy odcinaniu silnika nie sugeruje sie pozostala pojamnoscia (bo nie moze), a jedynie napieciem pakietu. Wlacz w pracujacy obwod voltomierz i sprawdz przy jakim napieciu pakietu nastepuje odciecie. Dopiero wtedy bedzie mozna ocenic, czy cut-off jest prawidlowe czy nie. Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert Gadomski

Najtańszym sposobem jest dokupienie 1 ogniwa (jeśli silnik i regler na to pozwalają), albo zakup regulatora z programowaną ilością ogniw, np firmy Pana Andrzeja Grodeckiego. Przy dokładaniu ogniwa należy pamiętać o ponownym zformowaniu pakietu.

Pozdrawiam Piotr Makowiec

Reply to
Piotr_M

--

Pozdrawiam,

Bo trzeba było kupić MMC20 a nie jakiś chiński maks-wyryp ;)

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik "W L" ...

Silniczek z tych lubiących trochę większe prądy - a jakie konkretnie te sanyo 1,1? bo może dla nich jest to już duży prąd i pojawia się duży spadek napięcia pod obciążeniem. Regulator na to reaguje odcięciem - i słusznie.

No tak, ale te 300 mAh mierzysz przy rozładowywaniu wyraźnie mniejszym prądem niż ten pobierany w czasie lotu - prawda?

Pozdrawiam,

Kaper

Kaper

Reply to