palniki ceramiczne do kotłów na owies

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Witam,
ostatnio zaciekawił mnie temat kotłów ceramicznych. Z czystego zapędu
inżynierskiego i w celu obniżenia kosztów ogrzewania domu popróbował bym
sklecić taki kociołek. Konstrukcja stolowa to nie problem, automatyka
znajomego też mam. Jedyny szkopuł to konstrukcja palnika - w tego co
wyszukałem to ceramika (to też do załatwienia - pracuje w branży wyrobów
ognitrwałych), pozostaja mi tylko jakas informacja co do konstrukcji. Może
ktoś w was się zetknoł z takimi palnikami i opisze pokrótce z czym to się
je. Z góry dzięki.

Re: palniki ceramiczne do kotłów na owies
O piecach na owies czytałem w "Agroenergetyka"

Ja się zainteresowałem piecami na zrębki, w sumie podobny system:
składa się z 3 elementów: piec, komora spalania (palnik ceramiczny),
zasobnik z podajnikiem.
Trochę szczegółów o tych głowicach ceramicznych:
http://www.moderator.com.pl/index.php?o=index/show/glowice_ceramiczne.html
W sumie ciekawe rozwiązanie bo praktycznie można palić wszelkimi posiekanymi
odpadami drzewnymi.

Podro
Konrad

Re: palniki ceramiczne do kotłów na owies

Witam  probowalem odlewac takie palniki  z ceramiki ogniotrwalej  i
popekaly  (pozostal pomysl).Stworzylem wiec palnik stalowy i zdaje
egzamin . Mam  do ogrzania
sporo metrow , na parterze jest tylko 17 okien  skrzynkowych z 12
szybkami
w kazdym oknie . Gazowe  ogrzewanie rujnowalo moja kieszen ,wiec
zaczolem myslec i wymyslilem , juz dwa sezony ogrzewam biomasa .bardzo
prosto z kotla gazowego wyjolem  palniki gazowe i wstawilem swoj palnik
z podajnikiem . Przyznam sie ze pale zrebek z rebaka "pirania",sort
czyli gruby i humus czyli niesort z cienkimi galazkami. brykiet
trocinowy 70mm srednicy, owies z .ktorego popiol otrzymuje w postaci
bialej szlaki , a kociolek czyszcze co dwa tygodnie szczotka do mycia
butelek.Grzebie przy elektronice .