Spłaszczenie na końcu rury

W wielu konstrukcjach z rur, rury na ko┼äcu s─ů sp┼éaszczone - np. w celu p├│┼║niejszego przykr─Öcenia lub przyspawania rury (np. rusztowania).
Jak co┼Ť takiego zrobi─ç ┼╝eby nie os┼éabi─ç zanadto rury? Jakie cechy powinna mie─ç rura, jaka technika wykonania takiego sp┼éaszczenia? Ewentualnie jakiego rodzaju zak┼éad co┼Ť takiego mi zrobi?
Add pictures here
Ôťľ

Zale┐y jaka rura, ale ja bym po│o┐y│ na twardym i ko│em najecha│... Konrad
Add pictures here
Ôťľ
wrote:

Zależy jaka rura, ale ja bym położył na twardym i kołem najechał... Konrad
:-)))
Chyba skuteczniejsze byloby czolgiem, Konradzie.
Pozdrowienia ze slonecznej Kanady
Alec
Add pictures here
Ôťľ

Witam, Alec! No tak, ja nie mia│em na myÂli 60" rury xxs na Super Gun :-)

A Ânieg wreszcie sp│yn▒│? Pozdrowienia z deszczowej Anglii, choŠ dzi o dziwo s│o˝ce. Konrad
Add pictures here
Ôťľ
wrote:

Witam, Alec! No tak, ja nie mia┼éem na my┼Ťli 60" rury xxs na Super Gun :-)

A ┼Ťnieg wreszcie sp┼éyn─ů┼é? Pozdrowienia z deszczowej Anglii, cho─ç dzi┼Ť o dziwo s┼éo┼äce. Konrad
---------
Zartowalem z ta sloneczna pogoda, Dopiero od dwoch dni zrobilo sie cieplej, a tak to zamiast trawy same muchomory rosna na podworzu. Ekonomia lezy nadal, wydawaloby sie cena na rope jest juz odpowiednia, ale nikt sie nie kwapi wiercic.
Trzym sie cieplo, druhu
Alec
Add pictures here
Ôťľ

A widzia│e ile Gazprom obligacji sprzeda│? Posz│y jak ciep│e bu│ki! MyÂlŕ ┐e nied│ugo bran┐a od┐yje. Konrad
Add pictures here
Ôťľ

Naprawdę, Panowie, nie macie innego pomysłu na wymiane prywatnej korespondencji? pzdr., PB

Ôťľ

A to jaka bardzo publiczna grupa jest? Popatrz, jaki tu jest ruch: http://groups.google.co.uk/group/pl.sci.inzynieria/about Wiŕc chyba pozdrowienia raz na sezon da siŕ wcisn▒Š, co? Konrad
Add pictures here
Ôťľ
wrote:

A to jaka┼Ť bardzo publiczna grupa jest? Popatrz, jaki tu jest ruch: http://groups.google.co.uk/group/pl.sci.inzynieria/about Wi─Öc chyba pozdrowienia raz na sezon da si─Ö wcisn─ů─ç, co? Konrad
--

No wlasnie.

Dwoch bardzo doswiadczonych polskich inzynierow mieszkajacych poza Krajem
Ôťľ

Je┼╝eli to nie jest rura z jakiego┼Ť cud-materia┼éu to j─ů zagrzej palnikiem do czerwono┼Ťci i sp┼éaszcz, po sp┼éaszczeniu zagrzej jeszcze raz co pozwoli odpu┼Ťci─ç ewentualne napr─Ö┼╝enia. Obr├│bka na gor─ůco sprawi ┼╝e rura nie p─Öknie i nie wyst─ůpi─ů jakie┼Ť niekorzyte napr─Ö┼╝enia materia┼éu kt├│re p├│┼║niej zniszcz─ů rur─Ö. Po nagrzaniu obrabia si─Ö dziecinnie prosto.
Add pictures here
Ôťľ

Rury stalowe si─Ö zaklepuje na zimno m┼éotem po w┼éo┼╝eniu do nich stalowego p┼éaskownika. (W┼éa┼Ťciwie to p┼éaskownik wk┼éada si─Ö w trakcie, gdy rura ju┼╝ lekko "zwiekszy szeroko┼Ť─ç")
Yozwig
Add pictures here
Ôťľ

W czwartek dorabia┼éem z pewnym panem z nierdzewki d┼éu┼╝sze rury do uchwytu baga┼╝nika rowerowego, te uchylne. Stare s─ů za kr├│tkie do mojej zjazd├│wki. Pan wzi─ů┼é na pras─Ö i po prostu ┼Ťciska┼é. Pyta┼éem o wytrzyma┼éo┼Ť─ç, ale on, z racji wieku i do┼Ťwiadczenia powiedzia┼é, ┼╝ebym si─Ö nie wyg┼éupia┼é. Rura fi zewn. 20mm, sp┼éaszczona na odcinku ~40mm. Na oko oszacowa┼éem ile maj─ů by─ç d┼éu┼╝sze i takie kupi┼éem. M├│j wzrok jednak zajebisty jest. ;-)
Do czego chcesz to robi─ç?
zyga
--
A fe, A psik, A ha

Add pictures here
Ôťľ
On Mon, 10 Aug 2009 15:40:14 +0200, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

Wydaje mi sie ze to od materialu i ewentualnie obrobki zalezy. Np blachy aluminiowej/duralowej ? z nart nie zagniesz pod katem prostym. A po wyzarzeniu zagniesz. Duze to splaszczenie ?
Ôťľ

Id┼║ do kowala.

Ôťľ