kolanko z prostej rury

Jak najmniejsza ilość segmentów, czyli 2 wychodzą jak przetniesz swoją rurę pod kątem 45deg. Pewnie nie o to ci chodziło, bo odkrywczość tego zdania bije po twarzy. Napisz konkretniej, to ktoś odpisze konkretniej. Konrad
Reply to
KA
Loading thread data ...
Jak mozna w "prosty" sposob wyliczyc,wyrysowac itp jak ciac prosta rure
aby otrzymac kolanko np. 90 stopni (przy jak najmniejszej ilosci
segmentow) ?
Reply to
news.tpi.pl
Użytkownik news.tpi.pl napisał:
Giecie odpada. I w jaki sposob mozna stowrzyc szablon zeby odrysowac na tej rurze miejsca ciecia.
Reply to
news.tpi.pl
Użytkownik KA napisał:
Mam rure np. fi 219,1, chodzi zeby narysowac szablon i przykaldajac do rury odrysowywac na niej miejsca ciecia np. odcinki kolanka o 30 stopniach, i tak skladajac np. 3 odcinki 30 stopniowe mialbym 90stopni, dwa 60 itd.
Reply to
news.tpi.pl
Użytkownik "news.tpi.pl"
Wyciąć z tektury/papieru rozwinięcie kolana 3 segmentowego i owinąć nim rurę do cięcia. A tu jest takie kolano
formatting link

Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Do tego potrzebna jest matematyka z podstawówki. Narysuj sobie sinusoidę o okresie takim jak obwód rury i amlitudzie takiej jak różnica w X-ie między dwoma skrajnymi punktami przecięcia rury i płaszczyzny pod danym kątem. Życzę powodzenia. Konrad PS. Gotowe gładkie kolanko ze szwem albo nawet bez szwu kosztuje pewnie tyle ile wydasz na krojenie i spawanie tej rury. Jeśli to cisnieniowe, to na takie spawanie potrzebowałbyś kwalifikacji "w przymusie", no i naprawdę trudno jest przetopić poprawnie takie złącze, bo w jednym miejscu grubość spoiny wychodzi dwa-trzy razy większa niż w innym. Poprawne sfazowanie krawędzi do spawania to już rzemiosło artystyczne z użyciem kątówy. A potem i tak poprawnie nie porachujesz tego wytrzymałościowo :-P
Reply to
KA
Ale w czym problem ? Tniesz pod katem 45 stopni [sa takie fajne prowadnice stolarskie ze szczelinami na pilke]
Ladne to nie bedzie, wiec jak chcesz z czescia srodkowa pod katem 45 stopni, to ciac trzeba pod katem 22.5 stopnia.
Albo dwie czesci srodkowe - kazda zakreca o 30 st, wiec uciac trzeba pod katem 15 st do osi. Itd.
J.
Reply to
J.F.
U nas w firmie jest sterowana numerycznie piła taśmowa z cięciem pod kątem. Łyka do 320mm :-) Albo laser pięcioosiowy z obrotnikiem... Wszystko się da, ale OP od początku ma złe podejście do sprawy. Takie kolana się kupuje, a nie czaruje. Nie wiadomo jaki to materiał, jaka grubość ścianki, czy to na ciśnienia jakieś, czy pod przepisy jakieś, ale stawiam dolary przeciw guzikom że po policzeniu wszystkich kosztów zrobienie takiego spawanego kolana będzie droższe od kupienia hamburskiego. Konrad
Reply to
KA
*news.tpi.pl* pisze:
Coś w tym
formatting link
Chociaż ja też nie wiem dlaczego nie chcesz wierzyć Konradowi. Gotowe kolanko to rozwiązanie szybsze, łatwiejsze, kto wie czy nie tańsze no i pewniejsze.
Reply to
goomish
W dniu czwartek, 26 lipca 2007 19:50:15 UTC+2 użytkownik news.tpi.pl napisał:
W dniu czwartek, 26 lipca 2007 19:50:15 UTC+2 użytkownik news.tpi.pl napisał:
Reply to
j.mikicki
W dniu 2018-11-27 o 23:14, snipped-for-privacy@googlemail.com pisze:
Przetnij rurę pod kątem 45 stopni, obróć i zespawaj.
formatting link
WM
Reply to
WM
W dniu 2018-11-28 o 11:45, WM pisze:
Nie sądzisz, że ta rura już mu zardzewiała? ;)
Reply to
Adam

Site Timeline

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.