Agregat lodówkowy

Witam, Mam jeszcze jedno pytanie do specjalistów :) Zakładałem niedawno wątek na temat pompy próżniowej. Zdobyłem agregat z lodówki, czy jeżeli będę go używał jako pompy próżniowej to nie spali się w nim silnik ? Nie udusi się ? Pozdrawiam, CheMiK

Reply to
CheMiK

I jeszcze jedno, czy do pomiaru podciśnienia mogę stosować zwyły ciśnieniomierz ? Gdzie go wtedy założyć na agregat ? Chodzi mi o to aby mierzyć ciśnienie powietrza wychodzącego, może będzie proporcjonalne to wchodzącego, napewno będą straty ale moze małe ? Co na ten temat sądzicie ? Jestem w tej dziedzinie laikiem, wiec proszę o wyrozumiałość, jezeli moje pytania są na poziomie przedszkolnym. Pozdr. CheMiK

Reply to
CheMiK

Użytkownik CheMiK napisał:

Zależy do czego ta pompa, np. do lamninownia podciśnieniowego jest ok. Najlepiej założyć automatyczny reglator podciśnienia . Zbiornik wyrównawczy w pompie też fajna rzecz.

Reply to
eeemil

Użytkownik "eeemil" <eeemil_tnij_wasc_spamu snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:echvfk$f18$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl...

Pompa będzie miała za zadanie wytwarzać próżnię w aparaturze chemicznej. Dla przykładu destylacja pod zmniejszonym ciśnieniem (próżniowa). Dlatego mam obawy czy pompa może pracować przyduszona, co prawda, w aparaturze będzie cienka kapilarka która powietrze będzie zasysane, ale co będę mówił :) prosze spojrzeć na przykładowo zestawioną aparaturę:

jeżeli pompe bym całkowicie zatkał np. na godzinke czy silnik się nie spali, a cały agregat nie zepsuje ? Pozdrawiam, CheMiK

Reply to
CheMiK

Dnia 23.08.2006 CheMiK snipped-for-privacy@wp.pl napisał/a:

skoro jakies chemikalia chcesz destylowac to najpierw wybadaj czy nie sa one agresywne dla tego agregatu (kwasy jakies itp)

Reply to
Marcin Szczepaniak