Hydrofor - jakie prawid艂owe ci艣nienie wody?

Witam
Po pierwsze przepraszam, je偶eli pytanie jest skierowane nie do tej grupy co trzeba, ale jako艣 ta grupa wydawa艂a mi si臋 najodpowiedniejsza.
Co do pytania, chcia艂em zapyta膰 jakie wg Was powinno by膰 ci艣nienie wody w hydroforze? Obecnie dolne ci艣nienie przy kt贸rym z膮艂膮cza si臋 pompa to 2at. a g贸rne przy kt贸rym si臋 wy艂膮cza to 3,8at. Hydrofor ma pojemno艣膰 jakie艣 180 litr贸w
No i teraz pytanie, czy nadal trzyma膰 si臋 takich parametr贸w, czy jako艣 je skorygowa膰. Pytam bo troch臋 cz臋sto w艂膮cza si臋 ostatnio hydrofor i musz臋 dopompowa膰 powietrza.
pozdrawiam
jasiek
Nie wiem czy mam poda膰 jakie艣 dodatkowe dane, w razie czego napiszcie co mam jeszcze dopisa膰.
On Sat, 23 Oct 2010 10:39:40 +0200, jasiek wrote:

Prawidlowe to takie jakie chcesz, byle nie wieksze niz dopuszczalne dla hydroforu.
2at podnosza wode na 20m, ale wtedy juz nie plynie :-)

Jesli ciagle dopompowujesz powietrza .. to moze jakas nieszczelnosc tam masz ? Albo przepona pekla, o ile przeponowy.
Cisnienia jak cisnienia - nie sa jakies zle, kwestia tylko proporcji woda-powietrze w zbiorniku i zapotrzebowania na wode. W zasadzie moglbys z 90l wody spuscic co wlaczenie pompy - na kapiel w wannie moze byc za malo.

hydrofor ma tak, jak i reszta sprz臋t贸w w domu do 10at, tak偶e zapas jest

nie 偶artuj, 20m to troche wysoko :) ja mam tylko jedno pietro a nie sze艣膰

nie, nie ci膮gle, tak ok raz na 1,5-2 lata, wydaje mi si臋, 偶e poprostu powietrze jako bardziej spr臋偶one rozpuszcza si臋 zwyczajnie w wodzie

no jak wypadnie mi dopompowa膰, to zazwyczaj mam 1/4 wody a reszta to powietrze, oczywi艣cie w dolnym po艂o偶eniu w momencie dopompowywania (troche to nie po polsku)
i zapotrzebowania na wode.

jasiek

Jak na jedno pi臋tro to mo偶na spr贸bowa膰 od ci艣nienia 0,8 i jak b臋dzie woda wsz臋dzie dochodzi膰 to tak zostawi膰. B臋dzie ni偶sze zu偶ycie pr膮du i sprz臋tu.
W dniu 2010-10-23 10:39, jasiek pisze:

A masz w og膫艂le mo墓藕liwo墓聸脛聡 墓聜atwej korekcji ? Proste wy墓聜脛聟czniki ci墓聸nieniowe nie maj脛聟 takiej opcji.
--
P. Jankisz

w granicach do p膫艂墓聜 at. mog脛聶 wyregulowa脛聡

jasiek