koszt pompowania wody

Zastanawiam się ile może wynosić roczny szacunkowy koszt pompowania około 800 m3/d wody na 2,5 at. Agregat ma pięć pomp, każda silnik po 5,5 kW. Czy to będzie bliżej 10 tys. czy np 50 tys. zł. Proszę o szacunkową odpowiedź kogoś zorientowanego w temacie. McP

Reply to
McP

Dzięki serdeczne. Mi z uwzględnieniem sprawności i chwilowych zmian wydajności układu wyszło średnio 25000 kWh/rok. Chodziło mi o rząd wielkości, czy czasem nie popełniłem jakiegoś grubego błędu. A co do kosztów energii. Pewnie to mocno zależy od regionu i lokalnych umów ale usłyszałem gdzieś jak jeden człowiek z wodociagów podawał wartośc 0,34 zł/kWh.

Pozdrawiam, McP

Reply to
McP

Zalezy, ale dodatkowo jest kwestia z vat czy netto ..

McP pisze:

Sam sobie odpowiedziałeś - to zależy od umowy konkretnego odbiorcy z konkretnym ZE.

Reply to
PeJot