koszt ogrzewania 1m2

Zastanawiaja mnie rachunki za ogrzewanie w moim mieszkaniu. Sprawdzilem sobie na sieci ze sredni koszt ogrzewania 1m2 w domku jednorodzinnym to ok. 10 zl rocznie, moze sie myle, moze trafilem na superoszczedne technologie. W kazdym razie koszt ogrzewania 200m domku, to 2, a nie wiecej jak 3 tysiace zlotych rocznie.
Pierwsze pytanie - czy to prawda? czy ktos moze sie podzielic wiedza?
a teraz dwa. Mam mieszkanie, w bloku, bardzo dobrze ocieplonym, prawie wszyscy maja wymienione okna (ponad 50 mieszkan w tym bloku).
Wydaje sie na chlopski rozum, ze ogrzewanie bloku powinno byc duzo tansze od ogrzewania domku jednorodzinnego, bo powierzchnia/objetosc ma znacznie nizsze wartosci. A teraz koszt ogrzewania mojego mieszkania - 35 zl/m*rok. Pytanie - jakie wy, majacy mieszkania macie rachunki za ogrzewanie?
Bo jak na razie widze, moze sie myle, ze jestem najnormalniej w swiecie dojony. I to tak, ze moga piersi rozbolec.
Czy sie ze mna zgadzacie? Jak to u Was wyglada? Moze ktos wie jak to prawnie wyglada??
Łukasz Kuźma
---------------------
ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.
Cameron Diaz i Toni Collette w filmie SIOSTRY
W kinach od 27 stycznia 2005 r.
Łukasz Kuźma
Pytanie pomocnicze: Masz podzielniki? Po wprowadzeniu podzielników bardzo spada koszt ogrzewania (z uwzglêdnieniem oczywi¶cie zwrotów.
Reply to
invalid unparseable
nie, zryczaltowana oplata, ale czy nie zbyt wygorowana? no i czy spoldzilnia nie jest za to odpowiedzialna? bo wydaje mi sie ze zeruje na nas.
Dnia 26-01-2006 o godz. 12:20 Łagoda napisał(a):
Łukasz Kuźma
--------------------- ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.
---------------------------------------------------- REVOLVER - najnowsze dzieło Guya Richie'go dostępny tylko w dobrych sklepach i wypożyczalniach
Łukasz Kuźma
Łukasz Kuźma napisał(a):
Sądząc po zainteresowaniu alternatywnymi źródłami ogrzewania wśród właścicieli domków, kwota podana przez Ciebie jest jeszcze zaniżona.
Cóż, swoje 80 m^2 w bloku ogrzewam gazem ( własny kocioł CO ). Średnio w ciągu roku zużywam gazu za ok. 1100 zł ( dane za 2 lata, obejmują CO bez szaleństw, CWU i gotowanie ).
Wygląda to tak, że jesteś dojony przez monopolistę, lokalny MPEC. To on w zasadzie dyktuje ceny energii cieplnej, SM praktycznie nic nie mają do gadania. MPEC produkuje energię z najtańszego nosnika jakim jest węgiel, ale niestety końcowy odbiorca musi ponieść koszty utrzymania MPECu i sieci w ciągu całego roku, mimo iż sezon grzewczy trwa połowę krócej.
Reply to
PeJot
czyli wychodzi niecale 14 zloty i to z gotowaniem!
no wlasnie, zastanawiam sie czy moge postraszyc odlaczeniem sie od centalnego systemu dystrybucji ze wzgledu na nieuzasadnione wysokie koszty. jada na weglu, ale chyba diamentow nie dosypuja. i wiem ze beda z tym jaja, bo w koncu to blok, rurki jakies biegna itd itp. Ale chce cos zrobic, chce sie dowiedziec ile inni placa. Czekam na Wasze podpowiedzi.
[...]
Łukasz Kuźma napisał(a):
Cóż, ostatnio jeden taki pytał się mnie, gdzie można pożyczyć kamerę termowizyjną :) Trzeba spytać kilku właścicieli o koszty, choć podejrzewam duży błąd statystyczny na minus - mało kto chce się przyznać :/
Czekaj, mam statystykę pod ręką - samo CO wychodzi jakieś 500-550 m^3/rok. Przyjmij 1 m^3 = 1.2 zł.
Reply to
PeJot
Pytam sie wlascicieli domkow!! wlascicile, prosze sie odezwac,
zreszta, wlasciciele mieszkan rowniez ile was wynosi ogrzewanie, czy macie wlasne czy miejskie.
jesoooo, to wychodzi duuuzo ponizej 9 zl za metr...
i jak tu sie nie wsciekac, nawet uwzgledniajac koniecznosc utrzymania calej infrastruktury to i tak przeginaja, bo jak kupuje sobie kociol to utrzymanie mnie tez tego kosztuje, zmiekczanie wody itd itp. Jakby te koszty policzyc razy te 100 tys mieszkancow, to nie wydaje mi sie zeby az to bylo takie drogie w utrzymaniu. Łukasz Kuźma
[...]
W kwestii dojenia - macie pewnie w bloku licznik ciepla, albo na osiedlu. Pozostaje sie dowiedziec ile ciepla zuzyliscie, po ile elektrocieplownia cieplo dostarcza i ile by kosztowalo cieplo z lokalnej kotlowni na gaz miejski lub olej opalowy.
Po prawdzie mam podobne odczucia. Tak niektorzy narzekaja ile to kosztuje ogrzewanie domu, a wystarczy podsumowac czynsz za mieszkanie.
J.F.
Spó³dzielnia jest odpowiedzialna za ustalenie wielko¶ci zaliczki. Je¶li nie ma podzielników to ka¿dy powinien dostaæ zwrot na koniec roku (je¶li zaliczka by³± za du¿a) proporcjonalnie do powierzchni mieszkania. Je¶li s± podzieliki to zwrot jest zgrubsza proporcjonalny (w ka¿dym razie zale¿ny) od zu¿ycia przez poszczególnych lokatorów. Je¶li spó³dzielnia jest "cwana" to zaliczka jest wygórowana i nie ma zwi±zku z rzeczywisto¶ci±-dobrze mieæ na koncie pareset tysiêcy ;-) I teraz: po ociepleniu i za³o¿eniu termostatów i podzielników powinna mocno spa¶æ wielko¶æ zaliczki (np 3,5/m2 do 1,8/m2). Jak nie ma podzielników to nikt nie wpadnie na to ¿e mo¿na regulowaæ temperaturê przez dop³yw wody do grzejnika a nie tylko przez otwieranie okna. U nas by³a zaliczka 3,9, po wprowadzeniu podzielników obni¿ona do 2,5, ale chyba jeszcze obni¿±, bo nadal s± zwroty spore.
Reply to
invalid unparseable
no wlasnie sie obawiam ze nie ma licznikow ciepla, bo nie pamietam zeby kiedykolwiek byl zwrot z tego powodu... woda tak, ale nigdy CO.
no wlasnie, ja place przez caly rok, i okazuje sie ze w duzym, ocieplonym bloku, z malymi stratami, ba, ja mam polowe kaloryferow pozakrecanych i tak mam jakies 24-25 stopni, ogrzewanie jest kilka razy drozsze niz domku, gdzie jednak powierzchnia do objetosci jest duzo, duzo wyzsza.
ale czekam jeszcze na wasze podsumowania i informacje ;)
[...]
snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):
Jeśli ciepła woda jest grzana w wymiennikach w bloku to sieć pracuje cały rok choć wiadomo, że poza sezonem zimowym będzie znacznie mniej obciążona.
Reply to
badworm
Liczniki sa, bo jakos sie cieplownia ze spoldzielnia rozlicza.
Ale liczy sie nie powierzchnia podlogi tylko scian i dachu. Przez to ucieka cieplo :-)
J.F.
eee.. wode do uzytku z junkersow mamy, a wode spuszczja na lato z CO.
Łukasz Kuźma
--------------------- ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.
---------------------------------------------------- Chuck nie musi dzwonić za darmo, to ludzie dzwonią do niego... przez Spika:
Łukasz Kuźma
a dyc o czym ja pisze ;)) ale w domku to mielibysmy 10 dachow, a tak mam 1 dach i 11 poziomow ;) czyli jeden dach, jedna podloga, 11 poziomow i troche sciany przy kazdym mieszkaniu.
jakby nie patrzec, wciaz mi chlopski rozum szwankuje ;))
[...]
U¿ytkownik ""£ukasz Ku¼ma"" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@wp.pl...
120m2 na parterze, 3 izby z kaloryferami+³azienka, du¿y przedpokuj bez + lauba (taki przed przedpokuj)+ dobudówka bez kaloryferów. Schody na nieogrzewane piêtro, , dach spadzisty praktycznie bez ocieplenia, sama dachówka. Stare budownictwo, nieszczelne drzwi wej¶ciowe, okna, drzwi pomiêdzy pomieszczeniami. Kocio³ tradcyjny, wêgiel kamienny, orzech (eksperymentowa³em kiedy¶ z mia³em, mu³em itp, ale to nie to), brak pomp. W ogrzewanych pomieszczeniach, przy odpowiednim paleniu mo¿na chodziæ w slipkach, gorzej w tych bez kaloryferów, choæ jak siê cz³owiek przyzwyczai to nie ma problemu. ¦redni koszto opa³u na rok (nie licz±c wody dolewanej od instalacji to 2000 z³.
Reply to
dybon
Dnia 1-02-2006 o godz. 2:14 dybon napisał(a):
dzieki serdeczne, wciaz wychodzi duzo ponizej 34 zl/m2rok.
Łukasz Kuźma
--------------------- ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.
---------------------------------------------------- Poczuj siłę prawdziwych eksplozji! Przetestuj swoje kino domowe! Niewidzialny na DVD!
Łukasz Kuźma
Ja za 150m2 (rury nieocieplone w pomieszczeniach piwnicznych) z kot³a 2 funkcyjnego gazowego (CO+woda bie¿±ca) w sezonie grzewczym wychodzi³o ok 2500 z³.
Reply to
Tomasz
Je¶li chodzi o piece gazowe to jest typ pieców kondensacyjnych "turbo", które nadaj± siê do mieszkañ. Proponujê sprawdziæ.
Reply to
Tomasz