ciekawostka wplywa na Zatoke Gdanska

wtorek, 4 stycznia, przed południem

nieczęsto spotykana u nas ciekawostka wpływa na Zatokę Gdańską

Reply to
ant

Treasure zatrzymał się w dniu 27 grudnia (nie wiadomo na jak długo; być może dla przeczekania złej pogody) w brytyjskim porcie Weymouth nad Kanałem Angielskim.

BUUU!!!!! Nie ma takiego kanału :-) Konrad

Pewnie znasz go pod nazwą Kanał Bretoński :)

Reply to
Mirek

Do Weymouth mam z 25 minut drogi, wiec w zasadzie jako podatnik Jej Krolewskiej Mosci wiem co to jest English Channel. Mam na niego widok przez okno przy ktorym siedze. Mimo wszystko nazywam go (Anglikom na zlosc) La Manche. Nie liczac krajow anglojezycznych, tylko Skandynawowie nazywaja go Angielskim. Pozostali- rozne wersje Rekawa. Konrad

Krzysztof Tabaczynski

Rosjanie zwykle okreslaja Polske jako Europa Wschodnia. No to ja ich zawsze pytam co jest dwie granice od Polski na wschod: Azja? Konrad

Krzysztof Tabaczynski

Europa wschodnia.

Ile jest granic w Europie zachodniej ? To tyle samo liczymu po wschodniej :-)

Rosjanie w obiegowym jezyku nie zaliczaja Rosji do Europy. Oni wybierajac sie w podroz, mowia "jade do Europy". Brytyjczycy zreszta tez. Nie wiem czego wiecej, prowincjonalnego kompleksu, czy postimperialnej dumy. Konrad

Jak jada do Polski tez mowia "do Europy" ? :-)

Poza tym pamietaj ze i u nas w obiegowym jezyku to sie jedzie "do miasta" albo wychodzi "na dwor" (nie dotyczy krakowiakow).

W sensie formalnym- tak. Musza zaplacic za wize unijna. Natomiast powiedzenie "Polsza nie zagranica" dlugo jeszcze sie nie zapomni. Wiec moze Polska to nie jest najlepszy przyklad.

Ale jak jedziesz do Niemiec albo do Francji, nie mowisz "jade do Europy". Za komuny tez nie mowiles. Mysmy zawsze mentalnie byli w Europie, Rosja- nigdy.

Konrad

spoko spoko - jeszcze z 15 lat z wizami i zostanie tylko powiedzenie :-) Ale pewnie wizy zniosa wczesniej.

No, wtedy sie mowilo "na Zachod". Nawet jesli to byla Austria czy Finlandia.

Nie wiem czy nie przeceniasz - chocby ten przyklad z "jade do miasta" ... trzy przystanki tramwajem :-)

Ot, taki zwyczaj jezykowy, u nas sie mowilo np "europejskie wojaze" .. i nie mialo na mysli od Mazur do Tatr, ani od Lwowa do Leningradu :-)

W sumie to chyba w kazdym europejskim panstwie jestesmy "my" i jest "reszta Europy". Z rosyjskiego punktu widzenia to tylko bardziej widac.

W dniu 2011-01-10 19:25, Krzysztof Tabaczynski pisze:

Ja mam to nawet na piśmie. Brytyjski urząd patentowy napisal na potwierdzeniu wniesiena oplaty okresowej za patent:

XXXXXXX, ul.yyyy XX-YYY Warsaw, Russia

:-/

Adampio

Reply to