Co to za tworzywo i czym skleić?

Witam,
W malakserze Moulinex pojemnik roboczy jest wykonany z przezroczystego tworzywa. Niestety nie było odporne na upadek na podłogę.
Ponieważ ja zatrzymałem się w wiedzy na etapie polistyrenu, nie mam pojęcia co to może być za tworzywo. Tym bardziej nie wiem, jaki klej byłby najlepszy aby skleić poprzeczne pęknięcie ok. 10cm. na boku pojemnika.
t-1

Nie ma żadnego opisu odnośnie materiału na tym elemencie? To dość mało prawdobodobne.
Dnia Wed, 5 Oct 2011 12:18:15 +0200, t-1 napisał(a):

Mozliwe ze i polistyren. Ale moze byc tez plexi (PMMA), poliweglan, jakies akryle.

Doswiadczenie mi podpowiada ze zaden. Ale w takie szczeliny dobrze wnikaja cyjanoakrylowe (kropelka, superglue).
Mozna jeszcze sprobowac zespawac goracym powietrzem.

Albo owinąć tkanina z włókna i nasaczyć żywicą. Przestanie byc przeźroczyste, ale będzie za to b. mocne. ;)
Pozdrawiam Michał

i jedno i drugie niekoniecznie ;-)
jedna warstwa płótna szklanego poniżej 90 g/m2 (+ epoksyd) powinna wystarczyć na jakiś czas, a przezroczyste będzie, choć oczywiście nie idealnie. No trzeba się będzie trochę pogimnastykować z dopasowywaniem, docinaniem i i nasycaniem, żeby w miarę estetycznie wyszło. Jednak póki nie wiadomo co to za tworzywo, trudno przewidywać jak dalece to wzmocnienie będzie trwałe. Zwłaszcza że chodzi o malakser, który z natury wibruje ;-) co prawdopodobnie doprowadzi do szybkiej delaminacji. Ale kto wie... zresztą zdaje się że wątkotwórcy nie chodziło o aż tak radykalne rozwiązania.

Ja bym jeszcze dodatkowo okręcił siatką i obrzucił betonem :)

Kupą można jeszcze obsmarować. Widzę że tak jak ja kochasz rady dyletantów. Nie wie co za tworzywo a zna receptę na naprawienie.

Na polipropylenie też? Wiesz że proponujesz rozwiązanie droższe niż nowy malakser.

wiadomości

Radzę zwrócić uwagę, że moja propozycja zakończona była: ";)"
A czy droższe? W cenach się zbytnio nie orientuje, ale trochę żywicy i jakiejś tkaniny nie może dużo kosztować. Zawsze można oszczędzając wziąć tkaninę jutową i nasz stary malakser zyska nową, bardzo ciekawą szatę ;) Natomiast jeśli o tworzywo chodzi, to oczywiście trzeba zrobić próbę czy nie zajdzie reakcja z żywicą.
Pozdrawiam Michał

~0.2 m2 tkaniny szklanej (wliczając ścinki i próby) + 0.1 l epidianu 6011 (wliczając j.w.) w cenach detalicznych wyjdzie jakieś 10 zł.

biorąc pod uwagę ile żywicy wypije ta juta, to chyba niewielka oszczędność...

raczej wręcz przeciwnie. Nie wiadomo czy się w ogóle przyklei. Bisfenol z epidianu może powierzchniowo w minimalnym stopniu nadgryzie polistyren czy plexi, ale tym mocniej laminat przylgnie. Natomiast luźno przyklajstrowany ani niczego nie wzmocni czy uszczelni, ani długo się nie utrzyma.
Wątpliwości mam głownie co do pracochłonności takiego rozwiązania. Myślę, że lepiej poświęcić ten czas na poszukiwania w serwisach Moulinexa zamiennego pojemnika. Ale to oczywiście rzecz gustu.

No to w porównaniu z nowym zbiornikiem nadal niewiele.

No tak, słuszna uwaga.

Jednak jest to jakiś sposób... Natomiast też nie pisałem, że sam bym takie rozwiązanie wybrał. ;) Zwłaszcza, że ciekawie mogło by się zachować w zmywarce.
Myślę, że wątek wyczerpany i czas go zakończyć. ;)
Pozdrawiam Michał
Dziękuję wszystkim za porady. Niestety nie było żadnego oznaczenia tworzywa na tym elemencie. Wnioskując z odpowiedzi, że skuteczne sklejenie jest trudnym zadaniem i będzie mało estetyczne poszukałem części na allegro. Znalazłem i kupiłem niedrogo prawie nieużywane z zepsutego elektrycznie robota. Teraz bym mógł zrobić badania niszczące (np. spalenie kawałka, potraktowanie różnymi rozpuszczalnikami) by odpowiedzieć sobie na zadane pytanie ale chyba nie ma to sensu.
t-1

Nie byo trjkcika z zagitych strzaek z jak cyferk w rodku? O takiego:
http://www.easy-green-living.org/images/plastic-recycling-codes.jpg
Konrad