Dwa krany

Jak wiadomo jest kraj (może jest ich więcej?) gdzie są przy umywalkach dwa krany. Podobno ze względu na ciśnienie wody. Ciepła podgrzewana w czymś takim jak
górnopłuk :-) Spływa grawitacyjnie. Dlaczego nie mieli/mają bojlera? Nie można było zrobić baterii, w której zimna woda porywa gorącą? Coś jak inżektor.
Robert

Ten tajemniczy kraj (a moe nawet niejeden!) jest skrajnie skpy, a skoro taniej byo zamontowa dwa proste kurki ni jedn superdysz, to tak si robio. Teraz te, ale niektrym wygoda zaczyna przewysza skpstwo (genetycznie ludno zaczyna si rozwadnia w zalewie innych cywilizacji nadedajcych zza morza), wynaleziono Powershower. Google Twoim przyjacielem... Konrad

I te dwa kurki sa tansze niz jedna bateria ? Jakos reszta swiata nie miala problemu z rozwiazaniem tego problemu :-)
Czy to jednak nie jest kwestia tradycji ? Zawszesmy tak robili i tak nadal bedziemy. Ktos mi jeszcze tlumaczyl ze to jest tak iz kulturalny czlowiek wie ze najpierw sie zatyka umywalke, potem wlewa wody wedle potrzeb, myje rece i wyciaga korek. Aczkolwiek w niektorych niecywilizowanych krajach jest zwyczaj mycia rak pod biezaca woda.
Ja tam juz chyba wszystko widzialem jesli chodzi o umywalki, i nie wszystko chyba konczylo sie oszczednoscia oszczednoscia :-)

http://www.screwfix.com/p/swirl-contract-cross-head-range-bath-tap-pair/85641 http://www.screwfix.com/p/swirl-contract-cross-head-range-bath-filler-tap/34125
Konrad
Dnia Thu, 12 Jan 2012 08:14:23 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

A to nie jest tak, że jest taniej, bo się więcej sprzedaje?
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Dziwna ta filozofia szczególnie, że do umycia rąk starczy 10ml wody ale do spłukania trzeba lekko pięćdziesiąt razy więcej i najlepiej czystej czyli bieżącej. No chyba że kulturalni ludzie lubią mieć ręce wypłukane w rozcieńczonym mydlano brudowo bakteryjnym syfie :) Do tego ręczniczek po takich kulturalnych ludziach jest niezwykle apetyczny:)
W dniu 2012-01-12 22:59, Padre pisze:

No i nie skończyłem myśli :) Ciekawe czy w tej umywalce dadzą radę umyć ręce w pół litra wody jak można to zrobić przy zwykłej baterii wykazując odrobinę dobrej woli.
Mam wrażenie że największe straty wody w naszym pięknym kraju powoduje lokalizacja ogrzewacza w piwnicy a łazienki na pierwszym piętrze.

Kraj o ktrym mowa ma syf wpisany w podstawy wiadomoci. W ten sposb nie tylko myje si rce- tak zmywa si naczynia. Kpiel w zlewie penym spienionej brei i prosto na pk. Konrad

Ale Ty masz jedną wylewkę? :-) A jaki to procent mieszkań dwukranowych?
Robert

A dla kogo to wywiad?

Generalnie jest tak: wszelkie nowoci docieraj tylko do nowoczesnych mieszka w wysokim standardzie, dla dzianych goci (mieszkaem w takim apartamentowcu nad marin gdzie dki byy po kilka milionw funtw). Caa reszta buduje tanio, ostatniego pensa zaoszczdz jak si da. Wic najwyej kto wymieni stare na nowe, wtedy kupuje co tam chce. A e bardzo duy procent ludnoci mieszka w domu wynajtym, to nie wymienia nieswojego. Wic jest redniowiecze. Konrad
Użytkownik "Konrad Anikiel"

A dla kogo to wywiad?
...dla telewidzów dziennika wieczornego. :-)
Robert

Więc może warto zaprezentować następujące rozwiązanie (1. zdjęcie): <http://noshit.pl/odc_6102 Proste, tanie i prawdopodobnie nasz rodak wymyślił. ;)
--
Grzexs

Dnia Fri, 13 Jan 2012 00:55:44 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

A wtedy i tak sie okaze ze rozstaw rur nie pasuje do baterii :-)
Ale widzialem i w Anglii baterie ... tylko jeden kurek sie odkrecal w lewo, a drugi w prawo :-)
Kraj o którym mowa ma syf wpisany w podstawy świadomości. W ten sposób nie tylko myje się ręce- tak zmywa się naczynia. Kąpiel w zlewie pełnym spienionej brei i prosto na półkę.
Ja to się zastanawiam czy w takiej dajmy na to zmywarce proces mycia odbywa się jakoś szczególnie inaczej. Tam też wszystko nurza się we wspólnej brei. Ludzie kąpiący się w wannie też poniekąd siedzą z lubością w wodnym roztworze mydlin, brudu, potu (który ma prawie taki sam skład jak mocz), martwych fragmentów naskórka, łupieżu (ci którzy mają), i pewnie wielu innych symatycznych składników. I sobie chwalą... Pomijam fakt że nadal są rodziny w których w tej samej wodzie najpierw kąpie się ojciec, potem matka a potem dzieci. Pomijam też fakt że nadal są rodziny gdzie kąpiel całego ciała odbywa się raz w tygodniu - w sobotę. Generalnie na tle zwierząt, człowiek nie wypada najlepiej pod kątem umiejętności zasyfienia sobie bezpśredniego otoczenia ....
--
Jackare

Użytkownik "Jackare"

Ale płucze i suszy w czystej wodzie.
Robert
W dniu 2012-01-13 10:37, Robert Wańkowski pisze:

gwoli uzupełnienia płucze kilka razy w czystej wodzie (moja 3x), suszy już bez wody :)
Użytkownik "Padre"

Hehehe. Skrót myślowy. Suszenie to rozgrzewanie gorącą wodą. :-)
Robert
Dnia Fri, 13 Jan 2012 10:11:13 +0100, Jackare napisał(a):

Naprawde ? Niby rozsadnie i ekologicznie, ale przeciez breja by zatkala te dysze. Niestety - metalowe drzwiczki uniemozliwiaja rozwiazanie zagadki :-)
Jak rozumiem Konradowi chodzi jednak o brak operacji plukania.

no coz, pobyt w cieplej wodzie jest przyjemny, nawet z mydlinami. A potem mozna sie splukac.

A w Japonii odwrotnie - najpierw sie czlowiek mydli, splukuje, a potem wchodzi do wanny :-)

Niby tak ale w dopiero po dziadku babci i rodzicach :) No chyba ze jest się dziadkiem :)
W dniu 2012-01-12 22:59, Padre pisze:

Zrobiłem test. Umyłem łapki (i to dość dokładnie) przy wsadzonym korku. Wyszło troszkę mniej niż pojemność umywalki jaką bm użył do brejowania. Czyli właściwie wszytko jedno. Tyle, że -umywalką mam dość małą. A przy większej lałbym pewnie do tej samej wysokości. -Kraniki z jedną wajchą (kulowe) są dość łatwe w obsłudze i zamknąć go na cas miedzy namydleniem a spłukaniem nie problem
pzdr bartekltg