Poszukiwany stop

Czesc
poszukuje dosc specyficznego materialu - ciezkiego stopu metali. Wymagania: *gestosc zblizona do gestosci olowiu (ale nie moze byc wieksza!)
*przyzwoite wlasciwosci wytrzymalosciowe (w przeciwienstwie do tegoz olowiu) *odpornosc na korozje w wodzie morskiej *mozliwosc sensownej obrobki (dosc skomplikowane ksztalty) *rozsadna cena
Stal nierdzewna, braz, monel itd. od biedy by sie nadaly, ale sa troche za lekkie. Ma ktos jakis pomysl?
pozdrowienia
krzys
--
_^..^_)_
\ /
Konrad Anikiel wrote:

Dzieki wszystkim. Po przemysleniu roznych wariantow okazalo sie, ze optymalne jest jednak wyklepanie skomplikowanych elementow z laminatu szklanego i dociazenie olowiem. Wyjdzie niegorsze od konstrukcji integralnej, a prosciej i taniej.
pozdrowienia
krzys
--
_^..^_)_
\ /
Użytkownik "myszek" napisał w wiadomości grup

Uran zubozony :-)
Mysliwi ekologiczni ostatnio uzywaja srutu bizmutowego, gestosc 9.78
âś–

Kruchy, toksyczny, koroduj±cy, za ciężki. Konrad
Add pictures here
âś–
Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości

Nie taki znow widac kruchy, jesli stal pancerna przebija :-)

eee - przeciez mozna to sie tonami wyrzuca w miejsce gdzie sie chce zapewnic ludziom lepsze zycie :-P

Oblac olowiem, albo aluminium :-)
âś–

A co ma piernik do wiatraka?

Nie rozumieć

A to wtedy LME. Konrad
Add pictures here
âś–
W dniu 2012-01-16 20:06, Konrad Anikiel pisze:

jak wygrywa ze stalą pancerza, to znaczy, ze TWARDY jest (konstrukcja takiego pocisku, to w tym wypadku nieistotny szczegół techniczny)

Amerykańce dosypują go do bomb i w ramach akcji niesienia wolności i demokracji podsypują po kilka sztuk biednym uciśnionym tubulcom w różnych częściach świata

można tez "zawijać w sreberka"
Pozdro
Maseł
Add pictures here
âś–

Dalej nie rozumiem co ma twardo¶ć/krucho¶ć w warunkach uderzenia pocisku w pancerz do przydatno¶ci do obróbki np wiórowej...

Do jakich bomb dosypuje się uran i w jakim celu?

No, można...
Konrad
Add pictures here
âś–

Lotny jesteś jak płyta chodnikowa albo inna cegła.

âś–
W dniu 2012-01-16 22:59, Konrad Anikiel pisze:

oj tam, czepiasz sie :-)

Troche tego jest: http://zb.eco.pl/zb/174/zu.htm http://www.gavagai.pl/nato/uran/uran1.htm
Pozdro
Maseł
Add pictures here
âś–

Pociski do Urugwajów to z czego były? A pancerz M113? Własno¶ci materiałów w warunkach uderzenia pocisku w pancerz nijak się maj± do własno¶ci w warunkach "spokojnych". Czy może inaczej, to s± INNE wła¶ciwo¶ci.

OK, nie pomy¶lałem o doci±żaniu. Bomb jak dot±d nie projektowałem :-) Ale EFP z uranowym pociskiem to ciekawostka... Konrad
Add pictures here
âś–
W dniu 2012-01-17 10:22, Konrad Anikiel pisze:

Jeszcze raz powtorze - czepiasz sie :-) Na szczescie wszyscy w tym watku - lacznie z pytajacym - wiedza o tym, ze materialy maja jakies wlasciwosci i nalezy je dobrac odpowiednio do zastosowan.

Dociazanie i spalanie - material idealny dla wielu rodzajow bomb. Problemem jest promieniowanie, ale jedni twierdza, ze mniejsze niz naturalne promieniowanie tego co niejednokrotnie nas otacza, inni z kolei umieraja ze strachu na samo haslo "promieniowanie".

Moze trzeba sie na chwile "przebranzowic"?

Ciesze sie, ze moglem czyms Cie zaskoczyc :-)
Pozdro
Maseł
Add pictures here
âś–

Oczywi¶cie że się czepiam. Czepiam się powszechnie pokutuj±cego mniemania że jak co¶ się nadaje na pocisk to i na wszystko będzie się nadawać. Takie unobtainium, albo kryptonit.

Nie s±dziłem że uran w warunkach eksplozji materiału jest w stanie plastycznie uformować penetrator. Tylko po to żeby za parę milisekund, po uderzeniu w pancerz zamienić się w proszek. Ten sam materiał, skrajnie inne własno¶ci. Nie, jednak się nie czepiam :-) Konrad
Add pictures here
âś–
W dniu 2012-01-17 12:33, Konrad Anikiel pisze:

Bez przesady. Wszyscy przeciez wiemy, ze pociski sa z olowiu (no gangsterzy mieli jeszcze srebrne/zlote kule w swoich rewolwerach), a ten z kolei nadaje sie tylko jako trucizna i do wyrobu zolnierzykow :-)

Zrodlo o podobnej jakosci jak poprzednie, ale obrazki ciekawe: http://pl.wikipedia.org/wiki/Penetrator Jak widac - uran sluzy glownie do zabijania i to ten zubozony, jak i wzbogacony...
Pozdro
Maseł
Add pictures here
âś–

Ale co? Że niewła¶ciwie użyłem słowa "penetrator"? A jak się nazywa to co wylatuje z EFP?
Konrad
Add pictures here
âś–
W dniu 2012-01-17 14:34, Konrad Anikiel pisze:

http://en.wikipedia.org/wiki/Explosively_formed_penetrator
Sadzac z opisow to uran/wolfram maja troche inna zasade dzialania. one od poczatku sa ciezkie i rozpedzone tak, zeby skutecznie przebic pancerz (taka dzida bojowa, troche mocniej tylko wyrzucona). Uran przy okazji rozsypuje sie po takim czyms w pyl, ktory sie "samoczynnie" zapala.Tak wiec taka dzida z uranu/wolframu musi byc juz na stracie solidnie rozpedzona, a jej masa (razy predkosc) to w zasadzie caly jej smiercionosny potencjal. W przypadku EFP jestem w stanie wyobrazic sobie takiego Gustlika, ktory z tym garnkiem (patrz przyklad w linku powyzej) podejdzie do czolgu wroga, przyklei go do tego czolgu "pałerTajpem" (w koncu to amerykanski Gustlik jest) po czym jak juz schowa sie w bezpiecznych objeciach Marusi, czy innej Lidki, to odpali ten kociolek zdalnie przy pomocy pilota od telewizora... :-)
Pozdro
Maseł
Add pictures here
âś–

Bardzo na temat :-) EFP to teraz chyba najmodniejszy IED, ale on jednak musi mieć kilka metrów na uformowanie się tego pocisku. Z przystawienia nie zadziała (tak jak powinien), tak jak ładunek kumulacyjny zreszt± (choć te ograniczenia odległo¶ci s± inne). Pytałem o słownictwo: czy po polsku pocisk EFP to też "penetrator". Konrad
Add pictures here
âś–

Ja tylko o tym ze moze i kruchy, ale nie peka :-)
W sumie to nie wiem ... o jakis wiekszych problemach z obrobka nie slyszalem.

Do bomb to nie wiem, ale do pociskow - bo latwo przebija plyty pancerne. A potem wiekszosc takich pociskow lezy gdzies po okolicy i koroduje, a ludzie masowo nie wymieraja :-)
âś–