Jakiego materiału użyć?

Witam,
Pytanie mam - może przyjdzie coś ciekawego Wam do głowy. Mam wykonane
miejsce posadu pewnego elementu z tecamidu. W ów posad w sposób ręczny
od góry wkładany jest detal (odlew aluminiowy, ostre krawędzie). Z racji
tego że operacja powtarza się w ciągu dnia kilkaset razy, to i sam posad
bardzo szybko się wyciera i nie "trzyma" w wystarczający sposób detalu.
Posad wygląda następująco:
(problematyczny element posadu ma oczywiście kolor biały).
Jakiego materiału proponujecie jeszcze użyć by wydłużyć jego żywotność,
tak by nie trzeba było wykonywać nowego posadu co 3 miesiące...
Reply to
Michał
Osoba nazywajaca sie cef w liscie z dnia 2010-07-04 19:54 napisala nastepujace slowa:
Generalnie dostępność materiału :) Wcześniej posad wykonany był ze stali - rozwiązanie nie sprawdziło się ponieważ za często uszkadzały się detale. Dlatego poszliśmy w plastik...
Posad musi nie uszkadzać detali, być odporny na wycieranie i ewentualnie wodę.
Reply to
Michał
No to masz odpowiedź. Materiał bardziej miękki od detali będzie się niszczył, a twardszy będzie uszkadzał detale. Dlaczego nie próbowaliście z aluminium? Dostępność duża, cena zbliżona do tworzywa, obrabialność nawet lepsza.
Reply to
cef
Koszt na jeden detal to ok 1 grosz. Czy Ty czasami nie chcesz szkłem dupy obetrzeć?
Reply to
kogutek
Michał pisze:
Części o podobnym zastosowaniu projektowałem z teflonu i pracuje toto latami, szurane kilkaset razy na zmianę.
Reply to
PeJot
Hm, teflon ostrymi krawedziami skrawa sie dosc dobrze.
Tekstolitu bym jeszcze sprobowal, o ile ktos to robi jescze :-)
J.F.