Klej do plastiku?

Witam

Wiem że jest mnóstwo rodzajów plastików - ale czy możecie polecić jakiś ogólnodostępny środek do klejenia ich? Szczególnie tych twardszych odmian, jakie są w sprzączkach, obudowach itp. Chodzi mi o taki klej, który już w tym miejscu nigdy nie puści. Jeżeli jeszcze nie kosztowałby majątku (lub byłby w bardzo małych opakowaniach), to już w ogóle super:)

Reply to
Popey
Robert Tomasik

Witam

do zestawienia, jakie materiały czym kleić.

Reply to
Paweł Pracki

To takich klejow nie ma :-)

Sat, 27 Jan 2007 13:11:27 +0100, na pl.sci.inzynieria, J.F. napisał(a):

Serwus

Już tylko informacyjnie. Otóż widziałem kiedyś taki filmik o spoiwach różnych, i tam były sklejone dwa płaskowniki stalowe, rozciągane później i pękły nie w miejscu sklejenia, a gdzie indziej - klej nie puścił. Więc rozumiem, że piszesz że takich klejów nie ma - ale w odniesieniu do ogólnodostępności, bądź klejenia wszystkich materiałów, tak?

Z drugiej strony widziałem w sklepie budowlanym klej niemiecki w puszkach plastikowych, wyciskany jak silikon, i próbka jego możliwości wyglądała zacjęcająco - otóż kleił on cegły, deski, plastik i szkło, wystarczyła cieniutka warstwa, kilkadziesiąt sekund i już było to połączenie nie do rozerwania. Niestety nie pamiętam nazwy, ale wiem że tubka była niebieska, i kosztowała ok 40zł - więc, przynajmniej dla "zwykłego" człowieka, takie kleje istnieją :)

Reply to
Popey

Dostepnosci i technologii samego klejenia, a takze tego co chcesz kleic.

Owszem, sa klejone samochody [lotus elise] i czesci lotnicze, ale to specjalisci robia, wymaga odpowiedniego projektu [spoina pracuje na scinanie] a i to nie jestem calkiem przekonany - daj te plaskowniki, zobaczymy czy nie pekna :-)

A "wszystkoklejacy" to osobny problem.

Ale na ile naprawde skuteczne ?

Sun, 28 Jan 2007 15:58:01 +0100, na pl.sci.inzynieria, J.F. napisał(a):

Witam

Szukam teraz w Sieci informacji o klejeniu :)

Organoleptycznie: bardzo skutecznie :) Fachowo: nie mam pojęcia

Reply to
Popey