kleje do drewna - wikol vs. pattex i inne

klechu pisze:

Trochę mebli robiłem, ale od dawna już się nie bawię w kołki, kleje itp. Szkoda mi czasu, a i meble wytrzymują próbę czasu.

Reply to
PeJot

Dla mnie stolarka to zdecydowanie hobby, wiec wybieram rozwiazania takie ktore lubie/podobaja mi sie, a nie koniecznie sa najbardziej optymalne (choc oczywiscie jesli juz cos kleje to staram sie robic to tak, aby spoina trzymala). Pewnie gdybym zajmowal sie tym bardziej "zawodowo" to patrzylbym na to inaczej, czyli zeby bylo taniej i szybciej. Ale jak mowie, skoro to hobby to robie to po prostu tak jak lubie pozdrawiam, klechu

Reply to
klechu

Przy odrobinie pecha potrafi sie zaśmierdzieć tak że trudno chałupę wywietrzyć :)

Kiedyś wyczytałem że za

Szkło należy wypiaskować

Następnie maluje ją ciepłym klejem. Po kilku dniach kurczący

I tu jest cala sztuka - odpowiednia temperatura kleju, ilość wody, grubość powłoki a przede wszystkim odpowiednia temperatura i wilgotność w czasie faz schnięcia i mrożenia. Żeby robić ładne szkło mrożone sposobem tradycyjnym konieczny jest odpowiedni i przewidywalny klimat, w Polsce o taki trudno :) Wzory na mrożonym szkle nazywa się nazwami miesięcy w których sie je produkuje :)

Reply to
Padre