korozja

Pare lat temu zainstalowalem baterie umywalkowa. A moze dawniej niz
pare ... ladna, niklowana, czy chromowana bo nie odrozniam, itp.
Pare dni temu patrze i widze jakas nitke ... a nie, to z rury wylewki
tryska woda bokiem. Taki waziutki strumyczek.
No nic, przekorodowalo, czas na nowa.
Ale jakos tak mi sie nie spieszylo, zrobila sie druga dziura, i
trzecia. Zakleilem prowizorycznie, bo te przeszkadzaly.
W weekend jakos nie bylo okazji wymienic ... i ale dzis musi sie
znalezc, to widze juz czwarta dziure.
Tylko co mnie dziwi - precyzja tej korozji (elektrochemicznej ?).
Tysiace dni spokoju i nagle, tzn w kilka dni, 4 dziury w roznych
miejscach.
Korozja tak juz ma, czy chwalic producenta za wyjatkowa jakosc ?
A moze sprawdzic jakosc wody w kranie ?
J.F
Przeżarło w jednym punkcie do warstwy niklu, która kiepsko przylega i pod tym niklem teraz woda przenika powoli gdzie się da. Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
Nie, zbyt duze odleglosci, przezarlo w wielu miejscach.
Tylko musze dokladna sekcje wykonac ... bo magnes tego nie lapie kompletnie.
J.F.
Miałeś kiedyś Fiata 125P? Tam ze zderzaka nikiel się sam łupieżył takimi płatami, nie trzeba było ciśnienia.
A powiem Ci w tajemnicy że nawet i niemetale.
Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
Tam gdzie dawniej mieszkałem była bardzo twarda woda, w kranach starego typu po dwóch latach trzeba było frezować gniazdo zaworu ciepłej wody bo inaczej w tydzień niszczyło uszczelkę a po kolejnym roku czy dwóch nie było już co frezować. Z bojlera co roku wysypywałem kilka kilogramów kamienia przy okazji wymiany spalonej z powodu przekorodowania grzałki a po trzech latach wymieniałem zbiornik w którym już były ze trzy dziury załatane przeze mnie wkręconymi śrubami M6 z podkładkami, uszczelkami i nakrętką. Teraz mieszkam w domu w którym zaraz po wprowadzeniu wymieniłem 20 letni bojler bo bałem się go nawet włączyć na próbę bo był sporadycznie używany a ostatnie kilka lat nie był włączany. Po jego wymianie wymontowałem zbiornik żeby zrobić z niego pojemnik na ścierniwo do piaskarki, kiedy go przeciąłem, okazało się że w środku wygląda prawie jak nowy, pół milimetra kamienia na grzałce a ocynk nienaruszony. Tylko podobno taka super miękka woda nie jest zbyt zdrowa.
Reply to
Padre
To pwenie Gorzów Wlkp. ;) Tu jest tak twarda woda ¿a po myciu w³osów trzeba przy suszeniu m³otkiem dodatkowo kamieñ obijaæ :D Robak
Reply to
Sir_Robak
A po kolorze nie idzie? Dla mnie jak srebrny ciepły, to chrom, jak zimny, to nikiel. Sprawdza się... w dekoracyjnych detalach... chyba tylko... niestety ;) W każdym razie w armaturze powinno.
Miłego. Irek.N.
Reply to
Irek N.
Sony-timer? ;)
Mikropęknięcia podczas skurczu w odlewach ciśnieniowych?
Reply to
DJ
U¿ytkownik "DJ" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Ale odlany w metalu ?
Ten sam problem - ujawnily sie po 2990 +/- 3 dniach ?
Nie sprawdzalem, ale faktycznie jest jeszcze jedna mozliwosc - przezarlo wczesniej, wodociagi sypnely piachem, piac sie zatrzymal na sitku, i nagle skoczylo cisnienie w rurze, a tu tylko cienka warstwa niklu, czy moze chromu.
J.F
W dniu 2012-08-02 22:02, Irek N. pisze:
Raczej na odwrót. Nikiel ma zawsze taki lekko żółtawy odcień. Chrom jest srebrzysty jak powierzchnia rtęci.
Reply to
JK
Dnia Thu, 02 Aug 2012 22:02:19 +0200, Irek N. napisał(a):
Jakbym kiedys mial galwanizerie pod reka, to moze bym i potrafil rozroznic. ale nie mialem, to nigdy nie wiedzialem co naprawde jest nalozone :-)
J.F.
W dniu 2012-08-08 11:35, J.F. pisze:
Ale rower widziałeś ? Tam jest albo aluminiowe, albo chromowane :)
Reply to
PeJot
W dniu 2012-08-08 11:35, J.F. pisze:
A czy to nie jest tak, że w armaturze łazienkowej powłokę niklu zawsze pokrywa się jeszcze chromem?
T.
Reply to
Tomasz Finke