Kto to zrobi?

Witam
Takie coś muszę zrobić, albo zlecić.
http://images26.fotosik.pl/90/3d102b5673eec3b9med.jpg
Kombinowałem z solid surface (corian), bo klejenie jest mało widoczne, ale
ten materiał nie jest przejrzysty dla światła. To taka ramka podświetlana a w środku szafka. Taka szafką do łazienki. W przekroju to ceownik nierównoramienny 3 x 6 x 13 cm. Całość ma wymiar 131 x 55 cm. Można by zrobić z mlecznej plexi taki ceownik, pociąć a potem z niego pokleić ramkę, ale kto to zrobi aby spoiny były równe. To ma być najwyższa jakość. Poradzi ktoś jak lub kto to zrobi?
Robert
Moze zapytac w firmach zajmujacych sie produkcja okien PCV? Oni maja dopracowane precyzyjne laczenie profili z tworzyw sztucznych.
--
venioo

Użytkownik "venioo"

O tym nie pomyślałem. Ale obawiam się, że kształt profilu ma zasadnicze znaczenie. Ale sprawdzę ten trop.
Robert
Robert Wańkowski pisze:

W takich firmach maja maszyny do dokladnego przyciecia profilu. Podejrzewam, ze za jakis czteropak ktos z pracownikow przycialby ladnie na wymiar dostarczony profil lub tez udzielil informacji skad mozna wziasc takie cudo.
--
venioo

venioo napisa(a):

Venioo podpowiada jak korumpowa personel. Nie radz tego robi. Fucha zawsze jest nielegaln robot. Tu Pan Inynier uczy nieuczciwoci . Venioo ! Zasmucasz mnie ! W.Kr.
snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Jak to korumpuje? Jak ktos po pracy zostanie 10min i przetnie z zyczliwosci w paru miejscach profil to nic mu sie nie stanie. :) Co najwyzej pradu za 1pln straci i tu rekompensata w postaci 4pku ;)
--
venioo

venioo napisa(a):

Zrozumiesz to jak bedziesz pracodawc, lub jego penomocnikiem (kierownikiem czego tam). 1 z za energi, ile zotych zaeoksploatacj maszyny, za narzdzia , x ilu tam yczliwych to czasami suma nie tak maa. Od rzemyczka do koniczka droga ju prosta. Wystaw si w roli waciciela firmy i pofiluj pod tym ktem. A jak zauwaysz, e za cztery piwa pracownik zabiera Twj zysk uywajc Twoich maszyn, narzdzi, to zmienisz zdanie. Druga sprawa istotniejsza, to konsekwencje w przypadku zaistnienia "wypadku przy pracy" nie zleconej, po godzinach i tp . A jak odpowiesz prowadzcemu dochodzenie powypadkowe na pytanie o sprawowany nadzr ? Co z dyscyplin formaln ? Dla czego bya moliwa sytucja w ktre pracownik mg robi to, co nie byo mu zlecone ? Kto pozwoli mu pozosta w pracy po za godzinami przewidzianymi. Czyja wina, kto jest za to odpowiedzialny, kto wynagrodzi szkod, kto bdzie paci chorobowe, renty i tp. To nie s proste sprawy. Znam takie przypadki i wiem jakie konsekwencje z tego wyniky. Zatem, Venioo, nie jest tak jak wielu modziutkich inynierw sdzi. Popytaj jak byo przed wojn, po wojnie i dla czego gospodarka siadaa z roku na rok ? Niszczyy j zrazu mae a pniej co raz to wiksze fuchy, wynoszenie zrazu wierteka koczyo si wywiezieniem z fabryki obrabiarki, cementu z budowy, itd. Inynier to nie tylko kto z wiksza / mniejsz wiedz. To te i kto legitymujcy si dyscyplin i etyk. Pozdrowienia. W.Kr.

Pierwsza mysl jest najlepsza. Ja bym tez to zrobil z pleksi. Dac wyfrezowac odpowiedni ksztaltownik a sklejenie? Kazdy dobry stolarz, ktory ma oprzyrzadowanie np. do klejenia ram czy okien, to zrobi. Albo taki od akwariow. Klej na bazie octu daje niewidoczna spoine a powierzchnie pleksi mozna albo wykonac jako matowa lub tez szlifowac, polerowac; dla fachowca to bardzo wdzieczny material. Powodzenia.

Robert Wańkowski pisze:

proponuję pryzcieęie laserem - bardzo duża dokładność
Użytkownik "maciek"

Ale nie tną pod kątem i grubość to max koło 20 mm. A mój profil ma 60 mm.
Robert
Robert Wańkowski wrote:

Pięcioosiowe tną pod kątem, ale nie jest to miecz Jedi, do tego by się nie nadawał. Natomiast waterjet mógłby się nadać. Konrad
Konrad Anikiel pisze:

Ogolnie ciecie strumieniem wody jest ciekawa sprawa :) Mozna przeciec szklo do grubosci ok. 2m ! :)
--
venioo

Użytkownik "venioo"

2 m? Jak uzyskują równoległy strumień? No chyba, że tną w iluś przejściach.
Mam dostęp do wody, ale za przygotowanie do cięcia liczą 300 zł. Ale czy mogą ciąć pod kątem?
Robert
Robert Wańkowski wrote:

Kwestia maszyny. Mogą móc :-) Konrad PS. Zacząłem coś myśleć o odlaniu tego z żywicy albo z silikonu, albo z polistyrenu rozpuszczonego w nitro... Ale nie chcę Ci w głowie zawracać głupotami.
Robert Wańkowski pisze:

Nie wiem dokladnie, bo nie zglebialem tematu, ale moj dziekan cos takiego opatentowal. Ogolnie z tego co mialem na "Niekonwencjonalnych Technologiach" to mnie zainteresowalo troche.
--
venioo