Co to za urządzenie? (dostałem z migomatem)

Witam

Kupując używany migomat przemysłowy dostałem coś takiego:

ma możliwość podłączenia kilka podajników przez taką wtyczkę jak na tym foto, ale dostałem też takie cudo zakończone taką wtyczką, że można podłączyć zamiast podajnika.

A z drugiej strony jest coś co można zacisnąć śrubką na jakimś czymś - rurce czy pręcie.

No i nie wiem do czego to może służyć? Może to być jakieś sterowanie czymś?

Pozdrawiam

Jacek

Reply to
Agent 0700

Foto:

Agent 0700

Agent 0700 pisze:

Może to być grzałka reduktora.

Reply to
Чебурашка

Jestem w tym wynalazku nieco zacofany. Z czym sie je, czyli w jakim celu sie to-to stosuje? Co ona, ta grzalka redukuje? Moze to jakis rezystor w niej siedzi? Jesli mozesz to przybliz mi to, bo nie lubie sie poslugiwac nieznanymi mi pojeciami bez ich zrozumienia. Tak jak ta blondynka, ktora kazala sie calowac w d.. i vice versa. Pzdr.

Reply to
tornad

Grzałka podgrzewa reduktor CO_2 coby nie zamarzł...

Maciek

Reply to
Maciej Szymanski

Aha. Dziekuje. Stoi mi taki migomat w qarazu, kupil sobie go syn i on nie ma takiej grzalki, stad moje pytanie. Musi co w Hameryce jest cieplej a moze jak jest mroz to ludziska w domach siedza. Drewnianych, wiec nima co spawac. Pzdr.

Reply to
tornad

tornad pisze:

To czy stosować grzałkę czy nie zależy warunków eksploatacji spawarki. W garażu czy małym warsztacie można się obejść bez podgrzewania, natomiast przy spawaniu na produkcji lub dużych konstrukcji podgrzewanie się przydaje, wodne chłodzenie uchwytu również.

Reply to
Чебурашка

Okazało się, że jest to ogrzewacz gazu :-)

Rozebrałem toto i w środku jest spirala grzejna w koralikach ceramicznych taka jak w kuchenkach elektrycznych, tylko wiadomo, że mniejsza.

No więc zakłada się toto na reduktor - jest tam taka dłuższa rurka doprowadzająca gaz.

Tylko myślę sobie, że to musi być nieekonomiczne grzanie, bo grzałka w innym miejscu jak ogrzewanie a ciepło marnuje się na korpusie, ale nieważe i tak nie będę używał, no chyba, żeby były 2 kilometry spoiny do położenia :-)

Nie myślałem, że jest to ogrzewacz reduktora, bo oglądałem na alledrogo podgrzewacze i wyglądały zupełnie inaczej.

Pozdrawiam

Jacek

Reply to
Agent 0700

Jak się dużo spawa to reduktor zamarza, bo gaz przy rozprężaniu odbiera ciepło z otoczenia, ale pewnie o tym wiesz, bo mądry z Ciebie chłop.

Pozdrawiam

Jacek

Reply to
Agent 0700

:-)

Czyli skroplony a nie sprężony.

Problem jest tylko jak się dużo spawa, bo jak mało to ciepło z otoczenia ogrzewa reduktor.

Agent 0700

Użytkownik "Agent 0700" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:gjkij2$n54$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

W reduktorze gaz się schładza, jak go wcześniej podgrzejesz to się schłodzi, ale temperatura końcowa będzie wyższa, więc skutek będzie osiągniety.

Reply to
Jd.