Mechanika budowli - kratownica/metoda sil

Witam!
Mam kilka pytan dot. rozwiazywania kratownicy metoda sil. Najpierw schemat:
http://img411.imageshack.us/img411/6095/kratka8qd.gif
wg. mnie stopien statycznej niewyznaczalnosci bedzie rowny 2 - wiec, usuwam podpore w wezle nr 6 i zastepuje ja sila jednostkowa x1=1, nastepnie usuwam pret nr 18 i zastepuje go silami jednostkowymi x2=1 schemat:
http://img411.imageshack.us/img411/3531/krata22nf.gif
i teraz mam watpliwosc, czy moj tok myslenia jest wlasciwy. Jesli ktos moglby mi wskazac ewentualne bledy bylbym bardzo wdzieczny.
pozdrawiam kamil
Dnia 2005-10-16 15:10, Użytkownik ~k napisał:

Tok rozumowania prawidłowy. Oczywiście możliwych schematów zastępczych metody sił jest wiele.
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy
Dnia 2005-10-17 11:55, Użytkownik Robert Wojtczak napisał:

Przypuszczam że się nie łączył (oczywiście inicjator wątku wie lepiej) - gdyby jednak to wtedy "połówki" łączących się prętów miały by osobne numery i pojawił by się numer węzła w miejscu połączenia.
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy
To moze autor niech to wyjasni. Mogł zle ponumerowac... Raczej w praktyce nie robi sie takich konstrukcji, ale to jest przyklad cwiczeniowy wiec jest to mozliwe ze sie przenikaja bez polaczenia.
Robert Wojtczak
wiadomości

jest
przenikają się bez połączenia, inaczej by tam był numerek węzła wpisany a przykład jak najbardziej ćwiczeniowy :)
pozdrawiam kamil