Nie badz pan glab, praw fizyki pan nie oszukasz

Powitanko,
"... i jak jest dziura w rurze, to woda musi ciec". No to cieknie gdzies, tylko gdzie? Chodzi o instalacje grzewcza
zamknieta. Napelniam instalacje do cisnienia 1 bara, jak nakazuje wskaznik na piecu (gazowym). Po kilku tygodniach mam juz tak na grubosc wskazowki wiecej niz 0. Gdzies to musi wyplywac. Niestety nie jest to zapowietrzenie, bo odpowietrzalem, a i po ktoryms uzupelnieniu wody przestaloby jej ubywac. Oczywiscie w widocznej czesci instalacji zadnych wyciekow nie zlokalizowalem. Wode moge oczywiscie uzupelniec, tylko jesli gdzies mi grzybek wyrosnie, to co prawda zlokalizuje przeciek, ale bedzie tez trudne do usuniecia. Czy ktos ma pomysl jak to zlokalizowac? Po glowie chodza mi 2 pomysly: 1. Spuscic wode, dmuchnac kompresorem te 8 barow i szukac gdzie syczy. Tylko obawiam sie, ze cienkoscienne kaloryfery tego nie wytrzymaja. 2. Wlac/wsypac takie cudo do uszczelniania chlodnic samochodowych i zapomniec o problemie. Moze ktos z Was wymysli cos innego i niekoniecznie z dodawaniem izotopu;-)
Pozdroofka, Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. MroĹźek)
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2012-04-23 01:09, Pawel "O'Pajak" pisze:

Wypływa niewiele, to i niestety zdąża wyparować. Szukałbym zacieków na rurach. U mnie przykładowo cieknie z połączeń rury-kaloryfer, ale ciśnienie uzupełniam raz na sezon.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Dnia Mon, 23 Apr 2012 01:09:50 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

Mam nadzieje ze masz tam jakis zbiornik kompensacyjny z powietrzem lub z membrana i sprezyna, bo tak sobie plynu do 1 bar napompowac nie mozna.

W znanych mi przypadkach pomoglo odciecie obwodow zaworami w znalezienia uszkodzonego ... a potem mozesz posluchac sluchawka lekarska czy gdzies nie syczy. Ewentualnie sprobowac fluoresceiny i lampy UV (uwaga na oczy). Ale to moze nie pomoc, jak wyciek pod podloga i do gruntu.

Zawsze mozesz zaczac od 2 bar. A kaloryfery .. zobacz jaka konstrukcja rurek, metal generalnie mocny jest, i krotkotrwale spore cisnienie wytrzyma. Tylko nie moze byc duzych plaskich powierzchni.
J.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2012-04-23 01:09, Pawel "O'Pajak" pisze:

6 bar na pewno wytrzymają.
--
____________________________________________________________MAT_______

Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Monday, 23 April 2012 00:09:50 UTC+1, Pawel O&#39;Pajak wrote:

Rwnie dobrze moesz mie ciekncy wymiennik w kotle. Siedem lat projektowaem wymienniki do domowych kotw gazowych- powiem Ci w tajemnicy e tam nikt si nie przejmuje minimalnym przeciekiem, bo po drugiej stronie tego wymiennika s kondensujce si spaliny, nikt nie zauway jeli z kondensatem spynie jedna kropelka wody z obiegu kaloryferw raz na godzin. Jeli masz jak odseparowa zaworami kocio to sprawd go na pocztku, bo to jest najatwiejsze (zakadam e naczynie wzbiorcze znajduje si w kotle). Napompuj go ile tylko si da (powiedzmy do 1.5 razy cinienie na tabliczce znamionowej, bo na tyle si go testuje w fabryce), daj mu par dni, obserwuj manometr. Jak nic nie bdzie to masz przynajmniej kocio wyeliminowany. Konrad
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2012-04-23 14:25, Konrad Anikiel pisze:

/.../ Pytanie do fachowca z branży: na ile lat szacuje się żywotność współczesnych kotłów domowych ? Mój ma już 10 lat i nie wiem czy szukać następcy.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Monday, 23 April 2012 17:40:02 UTC+1, PeJot wrote:

Tego si nie projektuje na zmczenie, pezanie, szybko korozji itp, wic HGW. Na pewno im nowszy tym bardziej wyyowany, czyli mniej przeyje. Ale z drugiej strony dowiadczenie konstruktorw owocuje w konstrukcjach mniej podatnych na zmczenie albo rnego rodzaju korozj. Tak jak w samochodach... Konrad PS Powiedz co to za kocio, moe co wiem konkretnego...
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2012-04-23 21:07, Konrad Anikiel pisze:

HGW. Na pewno im nowszy tym bardziej wyżyłowany, czyli mniej przeżyje. Ale z drugiej strony doświadczenie konstruktorów owocuje w konstrukcjach mniej podatnych na zmęczenie albo różnego rodzaju korozję. Tak jak w samochodach...

Chaffoteaux & maury, model Alexia Comfort. Skorodować nie ma za bardzo co, prawie wszystko plastikowe :> Z objawów starości, to pompa obiegowa i wentylator spalin pracują głośniej niż na początku.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Jest http://www.certened.it/schede/caldaie/CHAFFOTEAUX-elexia-comfort.pdf To nie jest kondensacyjny kocio, prymitywny wymiennik jest po prostu kilkoma rurkami z ebrami. Wywal go i kup kondensacyjny, zaoszczdzisz na gazie. Konrad
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2012-04-25 12:55, Konrad Anikiel pisze:

Rocznie za gaz ( CO+CWU+gotowanie ) płacę <2 kPLN, wywalanie *sprawnego* kotła który jest obecnie chyba się nie opłaca. Wolę poczekać aż padnie sam z siebie.
Druga sprawa, to czy w ogóle istnieją kotły kondensacyjne na małe moce, nadające się do ogrzewania mieszkań ? Mój ma *minimalną moc* grzewczą 7.5 kW i na dobrą sprawę to jest za dużo w stosunku do realnego zapotrzebowania na zainstalowaną moc grzejników.
Trzecia sprawa: ZTCC kocioł kondensacyjny ma ok. 15% wyższą sprawność. Zdąży mi się zamortyzować zanim padnie ?
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Wednesday, 25 April 2012 12:45:10 UTC+1, PeJot wrote:

Ja si nie znam na kotach tylko na wymiennikach. Zrobiem kiedys prototyp wymiennika na palniczek o mocy maksymalnej bodaje 5kW (czyli minimalnie pewnie z 2 kW przy wci dobrej kondensacji), ale ja ju tam nie pracuj od piciu lat, nie wiem czy ktokolwiek to cignie. Wymiennik by wielkoci dziesiciokapa zapaek, z technologiami ktrych jeszcze przez nastpne 10 lat nie spodziewam sie eby kto w tej dziedzinie uy. W ogle ta moda na kocio gazowy, rury, kaloryfery itd wcale mi si osobicie nie podoba. S o wiele prostsze, tasze i lepsze systemy, np szwedzki legalett (w szczeglnoci ten stary na powietrze, bo ten nowy na wod to krok do tyu). Pracowaem te kiedy przy projekcie domowej elektrociepowni z ogniwem paliwowym, ale po krachu 9/11 firma pada ofiar wrogiego przejcia i zostaa zlikwidowana przez konkurencj. A mieli ju 500 prototypw rozsianych po caych Stanach w fazie badania. Konrad
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Wednesday, 25 April 2012 12:45:10 UTC+1, PeJot wrote:

To jest rynek na ktrym rzdz firmy budowlane. Oni nie s zainteresowani kotami o minimalnych mocach, bo boj si e klient bdzie narzeka e mu zimno i bda problemy z reklamacj. Natomiast nikt nie bdzie fika z reklamacj jak mu zbyt duy kocio bdzie ar gaz, bo widziay gay co bray. W ten sposb do przecitnego domu lduje kocio 60kW (powanie!), ktry jest podczony do zbyt maego zbiornika, czego efektem jest wczanie si go na 10 sekund raz na pi minut. Idealne warunki do zajedenia go zmczeniem materiau i zabetonowania kamieniem kotowym. Ale to ju nie developera problem, reklamacja trafia do dostawcy kota, a oni s ubezpieczeni- przyjedzie pan edzinier, naprawi i pojedzie. I tak przez rok albo dwa, a sie gwarancja skoczy. A potem si bujaj czowieku... Konrad
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2012-04-25 13:45, PeJot pisze:

Poguglałem, i niestety w przypadku kotłów kondensacyjnych moce zaczynają się od 9 kW.

Na przykładzie Junkersa: modele Ceraclass i 2 x droższy kondensacyjny Cerapur Smart, optymistycznie licząc zwrot nakładów w ciągu 10-15 lat. Dokładając do tego zapewne wyższy koszt serwisu, przy moich rocznych nakładach na gaz kocioł kondensacyjny wydaje się być nieopłacalny.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Thursday, 26 April 2012 06:48:42 UTC+1, PeJot wrote:

No bo to trzeba dom projektowa do kota. Ogrzewanie podogowe, niskotemperaturowy zasobnik, niskotemperaturowy komin (albo wrcz brak komina), wtedy to ma sens. A tak po prostu zamienia- to moe by strzelanie do muchy z armaty. Konrad PS popatrz na to, wymiennik mojej konstrukcji (OEM), jacys Belgowie skadaj z tego cakiem niezy kocio: http://www.acv-uk.com/Prestige%2018-32.htm twierdz e moc min. 2.2kW. Co ciekawe im mniejsza moc tym wysza sprawno. Przy tak niskiej mocy to ma szanse dziaa nieprzerwanie, bez tego cholernego uruchamiania, kiedy stal stka i trzeszczy od napre. Wymiennik pod solidne amerykaskie przepisy, buczki go prdko nie zjedz.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2012-04-26 14:35, Konrad Anikiel pisze:

Może. Ale tu chodzi o mieszkanie, gdzie jest ledwie 7 kW mocy w grzejnikach a i to katalogowo, w realu mniej. W sumie brakuje na rynku kotłów o małych mocach, do takich zastosowań. Znam gorsze rozwiązania, gdzie ten sam 7.5 kW kocioł napędza 3 kW grzejników w małym mieszkaniu.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On Thursday, 26 April 2012 18:55:22 UTC+1, PeJot wrote:

Ograniczeniem jest palnik. Nie moesz w niego dmucha za mao gazu, bo pomie przeskoczy na drug stron siatki, zassie powietrze do kanau mieszajcego (plastikowy), wentylatora (plastikowy) i tylko si mdl eby tam by jaki flame arrester, bo inaczej masz poar. Ale gdyby palnik zrobi z kilkoma niezalenymi strefami, da prosty rozdzielacz z wentylatora na te strefy tak eby mona byo pali jedn, dwiema, trzema itd, to monaby zej z moc duego nominalnie kota praktycznie do zera. Niestety, postp nie jest taki szybki jak pomysy, bo w tym biznesie najwicej jest producentw OEM-owych, kady robi jaki inny klocek a potem kto inny to skada do kupy. Zintegrowanie funkcji dwch takich klockw w jednym wymagaoby zebrania wiedzy z dwch rnych firm w jakiej innej majcej moliwoci techniczne i kapita do zaryzykowania z nowym produktem. Zdarza si, ale bardzo rzadko. Konrad
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
niskotemperaturowy komin (albo wręcz brak komina),
Komin chyba jednak lepiej dać jakiś współosiowy, jak już oszczędzać to na maxa, jeszcze się trochę ciepła ze spalin odzyska szczególnie jak na dworze -20C
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Mój właśnie dokończył żywota. Przybyły fachowiec stwierdził, że właśnie ok. 10 lat to jest czas, kiedy trzeba zacząć myśleć o awarii/wymianie... T. Ps. Był z otwartą komorą spalania, jakiś Junkers...
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Witam U mnie, powodem w/w objawów, nie było rozszczelnienie instalacji, tylko awaria naczynia wzbiorczego. Z jednej części naczynia, na skutek awarii wentyla (podobny jak w kołach samochodu), zeszło powietrze i ciśnienie wody w instalacji spadło do 0 (woda jest praktycznie nieściśliwa). Ciśnienie w naczyniu zazwyczaj można sprawdzić ciśnieniomierzem do opon. PP
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet /

Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2012-04-23 16:21, PL(N)umber_One pisze:

Wszystko chyba zależy od typu instalacji, i grzejników, u mnie jakiś magik przy napełnianiu zapomniał otworzyć zaworu pod naczyniem wyrównawczo-zbiorczym, i ciśnienie utrzymywało się ok po nabiciu, ale bardzo silnie skakało przy zmianie temperatury, bo całe ciśnienie było "amortyzowane" przez elastyczność blach grzejników płytowych.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org /
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Polytechforum.com is a website by engineers for engineers. It is not affiliated with any of manufacturers or vendors discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.