Nowe liczniki

W USA jest troche inaczej - gros pradu zuzywaja klimatyzatory. A jak one pracuja to i ogniwa sloneczne daja duzo pradu. No i energetyce sie to ogolnie oplaca .. choc znow kwestia kto ma doplacac :-)
J.F.
"Konrad Anikiel" wrote
A to Konradzie zalezy od poszczegolnych stanow.
Np w stanie Oregon wg Ustawy Stanowej Nr.838, 25% energii dostarczanej na rynek przez firmy energetyczne musi pochodzic w r.2025 ze zrodel geotermicznych, farm wiatrowych, energii slonzecznej oraz innych blize nieokreslonych w Ustawie 'odnawianych' zrodel.
W celu osiagniecia 25% pulapu, wdraza sie juz stopniowe wprowadzenie tejze ustawy - w r.2011 zabito 5% udzialu jako standard, ktory bedzie stopniowo podnoszony corocznie nim osiagnie zabity w Ustawie cel 25% cel w 2025 r.
Istotna role odgrywaja tu jak zreszta zawsze, polityczne machinacje - amerykanska siedziba najwiekszej na swiecie dunskiej wytworni turbin wiatrowych "Vestas" znajduje sie nie bez przypadku w Portland, stolicy stanu Oregon. "Iberdola", jedna z najwiekszych firm posrod wlascicieli wiatrowych farm znajduje sie rowniez w Portland, Oregon.
General Electric otrzymal przetargiem w r. 2009 kontrakt opewajacy na sume US $1,48 miliardow na budowe Shepherds Flat Farm, znajdujacej sie, zgadnij gdzie :-), alez oczywiscie w Oregon.
Ten 845 MW projekt przewiduje instalacje 300 turbin wiatrowych na terenie 78 km2. Projekt przewidywany byc do uzytku w przyszlym roku (2012), bedzie to najwieksza farma wiatrowa w stanie Oregon i na swiecie
Obecnie najwieksze farmy wiatrowe zbudowane na ladzie znajduja sie w Stanach:
Pozycja 1.Roscoe Wind Farm w Texas jest najwieksza - 781.5 MW Pozycja 2 Horse Hollow Wind Energy Center, rowniez w stanie Texas -735.5 MW
Do najwiekszych zas na swiecie farm znajdujacych sie na wodzie (offshore) zaliczana jest brytyjska farma Thanet - 300MW wraz z dunska Horns Rev II - 209MW
Pozdrawiam Towarzystwo
Alec
Reply to
Alex Sharon
Dzięki Alec Chodzi mi o domowe wytwarzanie pradu, nie przemyslowe. Na własne potrzeby, do lampki nad zlewem, a zima do grzalek w rurach zeby nie zamarzly. Samo wytwarzanie nie tyle mnie obchodzi, co magazynowanie. Najprosciej oddac nadwyzke do sieci, a odebrac kiedy jest potrzebna. I tylko o to mi chodzi: jak proste/skomplikowane to jest? Nie technicznie, a "papierowo". Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
W Kaliforni kiedys sie domagano 10% samochodow elektrycznych, ale wtedy tylko GM sie przestraszyl, a potem chyba obrazil :-)
U nas jakos podobnie, a efekt - elektrownie kupuja rosliny na opal. Pol biedy jesli jakies odpadki, ale u nas zaczelo sie oplacac spalac drewno i zyto :-)
A kto zainwestuje te poltora miliarda ?
Ciekaw jestem jak to wychodzi - przeciez jesli wiatraki beda sie chyba "zaslaniac" i te tylu beda sie wolniej krecic ?
A na youtube coraz wiecej filmow z katastrof takich wiatrakow. Wiec protestujcie jesli blizej niz kilometr :-)
J.F.
Dziêki Alec Chodzi mi o domowe wytwarzanie pradu, nie przemyslowe. Na w³asne potrzeby, do lampki nad zlewem, a zima do grzalek w rurach zeby nie zamarzly. Samo wytwarzanie nie tyle mnie obchodzi, co magazynowanie. Najprosciej oddac nadwyzke do sieci, a odebrac kiedy jest potrzebna. I tylko o to mi chodzi: jak proste/skomplikowane to jest? Nie technicznie, a "papierowo". Konrad
Reply to
Alex Sharon
Samochodziary rzucili sie rowniez na "hybrydy", ale sa zbyt drogie i maja okropna reputacje wsrod krytykow samochodowych. Ja akurat rozgladalem sie z zamiana jednego z samochodow w rodzinie, i naczytalem wzialem na probne jazdy kazdy taki woz u dealerow. W koncu splunalem i kupilem sportowy pickup z normalnym spalinowym 4 litrowym silnikiem V6 (236 KM).
U nas (w Kanadzie) podobne bezecenstwa.
GE oczywiscie z roznymi stanowymi subwencjami politycznymi i ekonomicznymi (min. ziemia za frico, gwarantowana sprzedaz energii po odpowiedniej cenie do sieci stanowej i kontynentalnej na iles tam lat, gwarantowana przez rzad stanowy pozyczka o najnizszym procencie bankowym). Gdyby sie ta inwestycja nie oplacala finansowo, GE nie wiazala by sie
300 wiatrakow na 78 km2 mozna rozstawic bez zbednego zaslaniana sie. Ale zadales ciekawe pytanie, gdyz kilka moich znajomych kolegow inzynierow pracuje na projektach wiatrakowych farm i zgadalem sie z nimi kilka razy na ten temat.
Oleglosc pomiedzy wiatrakami ustala sie pomiedzy 300 do 500 metrow.
Problemy z jakimi spotykaja sie moi znajomi to przede wszystkim smierc ptakow (nikt nie chce sie przyznac dokladnie ile ginie) oraz katastrofalna smierc (epidemia zanikania) latajach myszy.
Best,
Alec
Reply to
Alex Sharon
Aaa, to taki kontrakt :-)
1/4 km km2 na wiatrak. Kwadrat 250x250m. A te bydlaki duze sa.
To mnie o tyle ciekawi ze przeciez wiatrak odbiera troche energii od powietrza .. to kiedys przeciez odbiora cala.
A w przyszlosci to ciekaw jestem jak nasz klimat zniesie takie zatrzymywanie wiatru.
J.F.
U¿ytkownik "Alex Sharon" snipped-for-privacy@shaw.ca napisa³ w wiadomo¶ci news:xlycp.34121$ snipped-for-privacy@newsfe03.iad...
[cut]
A co to jest "latajach myszy"?
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Reply to
invalid unparseable
Technicznie bardzo proste. Opisal to Stanislaw Lem. Wynalazek Profesora Tarantogi, bodajrze.
Wiadomo ze dzieci maja nadmiar energii. Wiec mozna im uzradzic teren do zabawy wyposazony w rozne dzwigne, hustawki itede. Dzieci naciskajac te dzwignie i hustajac hustawki poruszaja dynamka wytwarzajace pard.
JA zas mam w domu rowerek gimnastyczny na ktorym spedzam co najmniej poltorej godziny. Rowerek ma hamowane kolo, tak aby jechalo sie z odpowiednia trydnoscia. Mozan by zamienic hamulec przez dynamko.
Komputer pokazuke moj wykon. Mam pzrewaznie miedzy 50 a 75 watow. Ile energii sie marnuje ...
A.L.
Reply to
A.L.
Oczywiscie, a w przypadku trudnosci technicznych, proponuje doczepic do osi motowidlo, bedziesz Pan krecil sznury i sprzedawal na kreche. Niejaki Wlodzimierz Uljanow mawial ze bedzie wieszal kapitalistow na sznurze kupionym od nich na kredyt. Dawno szlag go trafil, ale popyt na sznur na kredyt wciaz jest. Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
No wiesz, slyszac narzekania z USA, to moze by sie przydalo zeby dzieci mogly grac tylko tyle ile naladuja baterie w notebooku.
A takie bezsensowne marnowanie energii .. mozna by choc komorki ladowac :-)
J.F.
W dniu 2011-03-06 15:33, A.L. pisze:
Dobrze że powiedziałeś "pokazuje" bo z pomiarem to ma wspólną co najwyżej jednostkę :)
Reply to
PeJot
OLPC mial w pierwszych zalozeniach korbe i dynamo, ale szybko zrezygnowano. Moj syn ma ladowarke na korbe do MP3 i czesto jej uzywa, chociaz nikt nie zaluje mu pradu z gniazdka :-)
Reply to
Konrad Anikiel
One są takie zdalne i inteligentne, jak ja jestem papieżem. Dzisiaj był u mnie facet do odczytania. 1. Musiałem być w domu, żeby mu otworzyć, 2. musiał otworzyć skrzynkę z licznikiem, 3. nie musiał przepisywać ręcznie, wcisnął przycisk na swojej czarnej skrzynce i samo mu skopiowało.
No to ja mówię, że XXI wiek, że myślałem, że z tymi licznikami to wystarczy stanąć przed blokiem, albo podłączyć się do sieci energetycznej w bloku, a cały blok się automatem odczyta ;) Pan odpowiedział, że gazety bzdury wypisują.
Reply to
Slawek Kotynski
Hahaha! Rownie dobrze mogl to byc starodawny mechaniczny licznik, a pan moglby miec aparat fotograficzny, byle tylko objal numer licznika i jego stan. Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
No to jestem bardzo ciekaw, bo wydaje mi sie ze jak najbardziej chodzi o zdalny w miare biezacy odczyt. Przy unijnym popieraniu BAT, dziwne byloby inne rozwiazanie.
Niektorzy juz to chyba wprowadzili

J.F.
I to sie daje ? Bo z praktyki mi wychodzi ze baterie to sie laduje godzine-dwie, a reka po paru minutach boli :-) I sprawwnosc jest chyba masakrycznie niska.
Sa jakies urzadzenia ktore ponoc dzialaja, ale w nich sie recznie nakreca sprezyne, ktora potem powolutku zasila.
J.F.
U¿ytkownik "Konrad Anikiel" snipped-for-privacy@gmail.com napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@e9g2000vbk.googlegroups.com...
Hahaha! Rownie dobrze mogl to byc starodawny mechaniczny licznik, a pan moglby miec aparat fotograficzny, byle tylko objal numer licznika i jego stan. Konrad ------------------------ To w Tychach, na Witosa, facet podchodzi pod blok i wszystkie liczniki sczytuje. Chyba w³±cznie z kaloryferowymi...