Nowe liczniki

Czy w Stanach istnieja jakies regulacje zmuszajace/zachecajace dostawcow energii do odkupywania energii wytworzonej w malej ilosci przez drobnych klientow podlaczonych do sieci? Chodzi o to czy taka umowe chetnie podpisuja z kazdym chetnym, czy raczej wysylaja takiego do wszystkich diablow?
Konrad
wrote:

Drobni wytwórcy energii elektrycznej sprzedawanej do sieci w zasadzie istnieja tylko dlatego, ze w pewnych krajach (np w Mumii) dostaja b. wysoko dotowane ceny. Gdyby stawki mialyby byc "gole", komercyjne praktycznie nikomu to nie oplacaloby sie.
On Sat, 5 Mar 2011 16:12:50 +0100, p 47 wrote:

W USA jest troche inaczej - gros pradu zuzywaja klimatyzatory. A jak one pracuja to i ogniwa sloneczne daja duzo pradu. No i energetyce sie to ogolnie oplaca .. choc znow kwestia kto ma doplacac :-)
"Konrad Anikiel" wrote

A to Konradzie zalezy od poszczegolnych stanow.
Np w stanie Oregon wg Ustawy Stanowej Nr.838, 25% energii dostarczanej na rynek przez firmy energetyczne musi pochodzic w r.2025 ze zrodel geotermicznych, farm wiatrowych, energii slonzecznej oraz innych blize nieokreslonych w Ustawie 'odnawianych' zrodel.
W celu osiagniecia 25% pulapu, wdraza sie juz stopniowe wprowadzenie tejze ustawy - w r.2011 zabito 5% udzialu jako standard, ktory bedzie stopniowo podnoszony corocznie nim osiagnie zabity w Ustawie cel 25% cel w 2025 r.
Istotna role odgrywaja tu jak zreszta zawsze, polityczne machinacje - amerykanska siedziba najwiekszej na swiecie dunskiej wytworni turbin wiatrowych "Vestas" znajduje sie nie bez przypadku w Portland, stolicy stanu Oregon. "Iberdola", jedna z najwiekszych firm posrod wlascicieli wiatrowych farm znajduje sie rowniez w Portland, Oregon.
General Electric otrzymal przetargiem w r. 2009 kontrakt opewajacy na sume US $1,48 miliardow na budowe Shepherds Flat Farm, znajdujacej sie, zgadnij gdzie :-), alez oczywiscie w Oregon.
Ten 845 MW projekt przewiduje instalacje 300 turbin wiatrowych na terenie 78 km2. Projekt przewidywany byc do uzytku w przyszlym roku (2012), bedzie to najwieksza farma wiatrowa w stanie Oregon i na swiecie
Obecnie najwieksze farmy wiatrowe zbudowane na ladzie znajduja sie w Stanach:
Pozycja 1.Roscoe Wind Farm w Texas jest najwieksza - 781.5 MW Pozycja 2 Horse Hollow Wind Energy Center, rowniez w stanie Texas -735.5 MW
Do najwiekszych zas na swiecie farm znajdujacych sie na wodzie (offshore) zaliczana jest brytyjska farma Thanet - 300MW wraz z dunska Horns Rev II - 209MW
Pozdrawiam Towarzystwo
Alec

Dziki Alec Chodzi mi o domowe wytwarzanie pradu, nie przemyslowe. Na wasne potrzeby, do lampki nad zlewem, a zima do grzalek w rurach zeby nie zamarzly. Samo wytwarzanie nie tyle mnie obchodzi, co magazynowanie. Najprosciej oddac nadwyzke do sieci, a odebrac kiedy jest potrzebna. I tylko o to mi chodzi: jak proste/skomplikowane to jest? Nie technicznie, a "papierowo". Konrad
wrote:

Dzięki Alec Chodzi mi o domowe wytwarzanie pradu, nie przemyslowe. Na własne potrzeby, do lampki nad zlewem, a zima do grzalek w rurach zeby nie zamarzly. Samo wytwarzanie nie tyle mnie obchodzi, co magazynowanie. Najprosciej oddac nadwyzke do sieci, a odebrac kiedy jest potrzebna. I tylko o to mi chodzi: jak proste/skomplikowane to jest? Nie technicznie, a "papierowo". Konrad
--
A to przepraszam, wpakowalem przyslowiowe dwa grosze do zlej skarbonki.
Najtanszym bodajze sposobem wytwarzania energii sposobem chalupniczym, jest

Technicznie bardzo proste. Opisal to Stanislaw Lem. Wynalazek Profesora Tarantogi, bodajrze.
Wiadomo ze dzieci maja nadmiar energii. Wiec mozna im uzradzic teren do zabawy wyposazony w rozne dzwigne, hustawki itede. Dzieci naciskajac te dzwignie i hustajac hustawki poruszaja dynamka wytwarzajace pard.
JA zas mam w domu rowerek gimnastyczny na ktorym spedzam co najmniej poltorej godziny. Rowerek ma hamowane kolo, tak aby jechalo sie z odpowiednia trydnoscia. Mozan by zamienic hamulec przez dynamko.
Komputer pokazuke moj wykon. Mam pzrewaznie miedzy 50 a 75 watow. Ile energii sie marnuje ...
A.L.

Oczywiscie, a w przypadku trudnosci technicznych, proponuje doczepic do osi motowidlo, bedziesz Pan krecil sznury i sprzedawal na kreche. Niejaki Wlodzimierz Uljanow mawial ze bedzie wieszal kapitalistow na sznurze kupionym od nich na kredyt. Dawno szlag go trafil, ale popyt na sznur na kredyt wciaz jest. Konrad
On Mon, 7 Mar 2011 04:26:16 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

No wiesz, slyszac narzekania z USA, to moze by sie przydalo zeby dzieci mogly grac tylko tyle ile naladuja baterie w notebooku.
A takie bezsensowne marnowanie energii .. mozna by choc komorki ladowac :-)

OLPC mial w pierwszych zalozeniach korbe i dynamo, ale szybko zrezygnowano. Moj syn ma ladowarke na korbe do MP3 i czesto jej uzywa, chociaz nikt nie zaluje mu pradu z gniazdka :-)
On Mon, 7 Mar 2011 04:50:45 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

I to sie daje ? Bo z praktyki mi wychodzi ze baterie to sie laduje godzine-dwie, a reka po paru minutach boli :-) I sprawwnosc jest chyba masakrycznie niska.
Sa jakies urzadzenia ktore ponoc dzialaja, ale w nich sie recznie nakreca sprezyne, ktora potem powolutku zasila.

Duzo pradu toto nie zre, wiec chwila krecenia i wystarczy na posluchanie czegos. Latwiej pokrecic niz znalezc zasilacz :-) Konrad
On Mon, 7 Mar 2011 07:51:44 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

mam taka ladowarke do telefonu - uzytecznosci w tym za grosz. Mam tez latarke na dzwignie - podobnie.
Moze cos tam inaczej zrobili, np kondensator zamiast akumulatora i mozna naladowac w minute na kwadrans grania ..

Nie sadze. Za dwa funty (w tym przesylka z Chin) nie spodziewalbym sie cudow. Na moj telefon za malo pradu daje, ale on pradozerny jest. Male telefoniki daje rade, jako awaryjny gadget moze byc. MPtrojki to juz calkiem sensownie laduje. Mam zamiar zrobic sobie podswietlenie szopy z drutu EL (tyle zeby sie nie zabic, super jasno nie musi byc), rozwazam zasilac to z kondensatora i takiej korby. Konrad
W dniu 2011-03-06 15:33, A.L. pisze:

Dobrze że powiedziałeś "pokazuje" bo z pomiarem to ma wspólną co najwyżej jednostkę :)
--
P. Jankisz

Skad wiesz?
A.L.
W dniu 2011-03-07 16:30, A.L. pisze:

Milcząco zakładam, że masz do dyspozycji popularny rower stacjonarny, w którym "pomiar" mocy jest z reguły obarczony sporym błędem. BTW: 75 W to tyle co podczas jazdy do spożywczego po bułki :) W rozwiązaniach zaawansowanych stosuje się pomiar mocy bezpośrednio na tylnej piaście. To pozwala robić telemetrię podczas wyścigu.
--
P. Jankisz

A skad wiesz jak w moim rowerze to jest zrobione?...
A.L.
W dniu 2011-03-08 16:18, A.L. pisze:

Nie wiem. Jak to jest zrobione w rozwiązaniu za $2500 ?
--
P. Jankisz

Ja tez nie wiem. Wiem ze to-to pokazuje sie an ekranie komputera, lacznei z predkoscia, oporem jazdy, rytmem serca, spalonymi kaloriami itede
A.L.