Nowe radio Graupnera z PLL

Witam Klon MX12, tylko z syntezą, w zestawie za 299 EUR jest tez nowy odbiornik R16 Scan tez z sntezą z syntezą.
http://tiny.pl/m9tv

Cos mnie tknęło i zajżalem na strone Multiplexa. Wygląda na to, że nie zostaną w tyle i oferują (premiera w Marcu) radio Cockpit SX też z syntezą zapowiedź (plik PDF) tu: http://tiny.pl/m9r2

Skąd wiesz, że to PLL a nie DDS?
Yoke

snipped-for-privacy@op.pl napisał(a):

Nie wiem. Poszedłem na łatwiznę aby skrócic tytuł postu. Stary juz jestem i tyle.

Użytkownik snipped-for-privacy@op.pl napisał:

w pdf'ie jest to zapisane "Synthesizer-HF-Technik"
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt

Może ktoś wie gdzie dostac schemat? Chciałbym zobaczyć jak producent rozwiązał problem zmiany głębokości dewiacji na krańcach pasma?
Yoke

Użytkownik snipped-for-privacy@op.pl napisał:

Czarno widze dostepnosc schematow :(

To jest jakis problem z dewiacja? Na syntezie nic nie wystrugalem jeszcze to nie znam blizej tematyki ale na pierwszy rzut oka nie widze powodow by cos moglo byc nie tak
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt
Użytkownik snipped-for-privacy@op.pl napisał:

Eeee... bez przesady. Szerokość pasma 35MHz to zaledwie 180kHz. Poczyniłem syntezę PLL do starego nadajnika MODELA i sprawuje się b.dobrze. Zmiana dewiacji o kilka % na krańcach pasma nie ma większego znaczenia dla poprawnej pracy odbiornika (zmieni się tylko nieco amplituda sygnału na wyjściu dyskryminatora FM, ale informację niesie czas impulsu, a nie jego amplituda). Zresztą zauważyłem, że dewiacja w fabrycznych nadajnikach z kwarcem też potrafi być bardzo różna.
Pozdrawiam Grzegorz http://www.control.slupsk.pl/rc /
A propos. Pytanie elektronika układowca, ale niestety nie praktykujacego od ponad 15 lat. Czy w nadajnikach RC z PLL stosuje się podwajanie częstotliwości sygnału zmodulowanego? W "starych" było.

Użytkownik Paweł Pracki napisał:

Tego nie wiem. Nie miałem okazji rozkręcać takiego nadajnika fabrycznego. W sumie nie ma to większego znaczenia. Można syntezować sygnał bezpośrednio na 35MHz lub na podwielokrotności i potem powielać. Oczywiście powielanie powoduje zwiększenie dewiacji na wyjściu. W swoim nadajniku zrobiłem powielanie x2. Może być również stosowana metoda mieszania sygnału z PLL i generatora kwarcowego.
Pozdrawiam Grzegorz

Niby tak. Tylko chciałoby się zbudować coś dobrego. Ciekaw byłem czy producenci stosują jakies sztuczki w stylu modulowania zmieszanego generatora, albo jakąś kompensację? Bo z tymi kilkoma % to chyba też lekka przesada. Z moich pomiarów wynika, że dobre kilkanascie lub więcej w zależności od konstrukcji. Tymczasem S/N spada...

Austriacki sklep www.lindinger.at ma już w ofercie zestaw za 235 eur, sam nadajnik za 159 eur.

Paweł Pracki napisał(a):

Gdzie tam widziales takie ceny MX16 jest (bedzie) za 275 a za 159 mozesz kupic MX12

Ceny, które podałem (zapomniałem zaznaczyć) dptyczą radia Cockpit SX (zestaw) w sklepir Lindinger. MX16 (zestaw) kosztuje tam 275 euro. Wygląda na to , że Pan Lindinger robi promocję, bo cena sugerowana Graupnera to 299 euro, a cena sugerowana Multiplexa to 260 euro.