Nowe forum !!!

Założyłem nowe forum www.model.fan.prv.pl wiem ze ma małe szanse "przeżycia", ale zawsze bedzie coś tam można znaleźć :D:D.
Niezainteresowanych przepraszam, Pozdrawiam

najlepiej niech każdy z nas założy forum i wtedy to bedzie dopiero zabawa :) dopiero była niedawno dyskusja na temat kolejnego forum i z tego co pamietam wiekszośc była na NIE !!!
Conti

Ponieważ większość była na nie, proponuję odszukać tego szubrawca, który smiał sie sprzeciwić i go rozstrzelać ;-))
Ludzie!! Przecież jest wolność i demokracja. Niech sobie każdy kto chce zakłada forum, a Ciebie nikt nie zmusza, żeby tam zagladać.
__ Marek Popów
Latające RC

"Przecież jest wolność i demokracja. Niech sobie każdy kto chce zakłada forum, a Ciebie nikt nie zmusza, żeby tam zagladać."
Wyjąłeś mi to z ust Kolego. :D Pozdrawiam
napisał:

ja tez jestem za demokracją, tylko że kolejne forum daje wiekszy bałagan w informacji, kiedyś była tylko grupa i było ok, potem forum jedno i drugie, i okazuje się że część bardzo przydatnych informacji jest rozrzucona po forach bo nie kazdy ma w dzisiejszych czasach czas na czynny udział na kilku forach. A potem sie dziwicie jak co chwile padają te same pytania początkujących no bo jak oni maja znaleźć te informacje rozrzucone po całej sieci. Ja zaczynałem od www.modelarstwo.org.pl i żal mi jak patrze na tą stronę która prawie umarła a powinna być nr 1
Conti

Po co?
Pozdrawiam Szymon

Demokracja.... Może będzie lepsze niż wszystkie dotychczasowe razem wzięte? Jakoś nie przypominam sobie byś protestował jako powstało forum u Alexa.
-- Pozdrawiam Tomasz 'Cypis' Gębala http://www.funfly.special.pl Lotnicze RC, Bielsko-Biała

To czy będzie lepsze zależy tylko od tych, którzy stanowią (są użytkownikami) tych już istniejących od dłuższego czasu. Jak powstawało Forum Alexa to nie prostestowałem bo nie było aż takiego rozrzutu informacji, zwróć uwagę na to że mamy teraz Precla, Forum PWM, Alexa oraz inne nie warte IMHO czytania. Pamiętaj, że są jeszcze fora zagraniczne... Argumenty przciwko tworzeniu nowych for są następujące: - zbytni rozrzut informacji, czyli trudności w znalezieniu interesujących nas informacji - zbyt mało czsu i samozaparcia by to wszystko "okiełznać" - nowe forum oprócz "podzielenia" (pod względem informacji - zauważcie, że użytkownicy na wszystkich polskich forach są raczej ci sami) istniejących for nic nowego nie wniesie, a co wniesie to może być wprowadzone do starych for, na przykład za zapytaniem do moderatora, admina itp.
Poza tym ostatnio powstało kilka nowych for - oprócz tego wymienionego w wątku to na modelarskie.pl i jeszcze jakieś którego adresu nie pamiętam.
Pozdrawiam, Szymon

nas
Masz całkowitą rację. Nowe fora dzielą, rozdrabniają informację i zwiększają wysiłek potencjalnych uzytkowników na odszukanie informacji. Mówiłeś o podziale informacji a powinieneś jeszcze powiedzieć o podziale modelarzy na użytkowników jednych for, tylko podglądaczy (z różnych powodów) innych i pełnoprawnych uczestników społeczności wszystkich for.
Pytanie jednak pozostaje takie. Od jakiego momentu, jakiej liczby for, informacja i modelarze są już podzieleni a od jakiej jeszcze nie? Bo widzisz. Dla mnie, dwa fora to już podział, niewygoda i w ogólnym rozrachunku strata dla środowiska modelarskiego. Nie protestowałeś przy podziale na 2 to rozumiem, że dzielenie ci nie przeszkadza. Więc i kolejne forum nie powinno przeszkadzać. No chyba że dziwisz się kolejnemu forum z innych powodów...
-- Pozdrawiam Tomasz 'Cypis' Gębala
Witaj,

No, właśnie :)

No powody wymieniłem, dlaczego obiektywnie, nie tylko w moim odczuciu nie ma sensu tworzenia nowych for. No i tu jest problem z tym nadmiernym podziałem - to raczej płynna granica. Dla mnie te 3 fora które są (no... te w miarę "aktywne") wystarczają w zupełności, dopiero po stworzeniu forum Alexa zauważyłem że czasem po prostu trudno jest czytać na bierząco wszystkie fora. Jak powstawało forum PWM to myślałem że całkowicie zastąpi precla ze swoją wygodniejszą formą dyskusji jaki daje układ graficzny (i reszta funkcji) forum. Jednak jak dyskutowano równolegle na preclu to uznałem że nic straconego i czytałem wszystko... Jak powstało forum Alexa to lekko się zdziwiłem, ale w końcu się przekonałem że jest tam także wcale OK. Tylko wtedy już zaczeło być ciężko kontrolować to wszystko. Sorry że się tak rozpisałem ;) ale pytałeś jak na stworzenie nowych for reagowałem. Pamiętajmy jednak że na wszystkich obecnych forach są praktycznie (!) ci sami ludzie i stworzenie kolejnego przyczyniło by się jedynie do równomiernego zmniejszenia frekwencji postowania na tych już istniejących. Więc podsumowując - IMHO nie ma praktycznie żadnych argumentów ZA tworzeniem nowego miejsca do dyskutowania na tematy modeli latających RC. Pozdrawiam, Szymon

sami
I tu się również zgodzę z tym twierdzeniem.
No to może zamiast myśleć nad tworzeniem nowych for lub kombinowaniem jakby tu i czym przyciągnąc użytkowników do swojego forum, zaczac myśleć nad ŁĄCZENIEM istniejących w jedno nowe, gdzie informacja będzie w "kupie" i modelarze nie będą zmuszani już do dokonywania wyborów Forum X czy Forum Y? Gdzie doświadczenie i marka połączy się z dobrą atmosferą i mądrym administrowaniem i moderowaniem?
No Admini popularnych for! Co wy na to?! Fora mają służyć modelarzom. Jedno wspólne będzie służyło chyba lepiej niż wiele porozdrabnianych, prawda? A na małe kompromisy chyba potraficie się zdobyć.
-- Pozdrawiam Tomasz 'Cypis' Gębala
Użytkownik "Tomasz 'Cypis' Gębala" napisał ...........

Jedno
na
He, he. Dzis sa Walentynki a nie Dzien Swistaka..........
Sam w to nie wierzysz....
kojot, uchachany

No cóż... Nie. :)
Ale zawsze to zabawniej jest stworzyć taką sytuację gdy ktoś sam na siebie wyda "wyrok" niż go osądzać bezpośrednio ;)
-- Pozdrawiam Tomasz 'Cypis' Gębala