op贸r aerodynamiczny, aluminium

Dzie艅 dobry Poszukuje programu kt贸ry uka偶e op贸r aerodynamiczny, zawirowania powierza kszta艂tu kt贸ry bed臋 m贸g艂 wprowadzi膰. Pragn臋 zrobi膰 z krzta艂townik贸w
aluminiowych i p艂yty dibond baga偶nik dachowy na sw贸j samoch贸d. Kszta艂t mam juz i na "oko" jest super op艂ywowy (cx na poziomie 0,0004 :) ) Ale chcia艂bym go potestowa膰 w "tunelu aerodynamicznym". Tak wi臋c prosze jesli ktos ma informacj臋 na temat podzielenie si臋 nimi.
Mam tez i drug膮 pro艣b膮 czy poleciliby艣cie mi jaki艣 program do rozk艂adania bry艂 na siatk臋? Chodzi mi o taki program kt贸rym moge zaprogramowac dowolny krzta艂t i go p贸藕niej "rozkroi膰". S膮 programy takie kt贸re mog膮 roz艂o偶y膰 bry艂y proste (sze艣ciany, graniastos艂upy itp) ale te mnie nieinteresuj膮 (testowa艂em). Programy powy偶sze mog膮 byc free, lub trial. bo na pe艂ne wersje mnie niestac (CAD) To 偶e nie mo偶na wydrukowa膰 czy tez zapisa膰 tego co si臋 zrobi艂o to niejest problem.
Zdecydowa艂em pomalowa膰 ten m贸j przysz艂y wynalazek proszkowo. Oddam to w r臋ce fachowc贸w. Ale mam pytanie poniewaz mam dwie sprzeczne opinie inych "fachowc贸w" 1. by pomalowa膰 aluminium nale偶y zmatowa膰 go mechanicznie by pozbawi膰 jej "bardzi cienkiej osnowy - tlenk贸w" a potem jak najszybciej odt艂u艣ci膰 i pomalowac farbami do aluminium 2. odt艂u艣ci膰 specjalnymi aktywnymi preparatami do aluminium by wytworzyc bardzo cienk膮 warstwe tlenk贸w by aluminium "niegazowa艂o" i malowa膰 specjalnymi farbami do aluminium
Pytam czysto teoretycznie bo niemam warunk贸w do malowania
Pozdrawiam Robert

https://calltracking.cad-schroer.com/portal/com/Log3 /

Nie jest to moja dzia艂ka, wi臋c nie s膮 to informacje autorytatywne.
Raczej b臋dzie trudno. Generalnie mechanika p艂yn贸w gorzej si臋 liczy ni偶 mechanika cia艂a sta艂ego. Od pocz膮tku jest silnie nieliniowa. Zamiana kosztownego tunelu aerodynamicznego na komputer z oprogramowaniem od dawna jest marzeniem przemys艂u lotniczego ale nie bardzo si臋 to udaje. Rozwin臋艂a si臋 ca艂a ga艂膮藕 pt. CFD (Computer Fluid Dynamics) ale do upragnionego celu daleko.
    AMX
--
adres w rot13
Nyrxfnaqre Znghfmnx snipped-for-privacy@b2.cy

Dzieki, widze ze to kopalnia darmowych program贸w, szkoda ze mam problemy z jezykiem angielskim :( Ale od czego sa tlumacze :) dzieki Pozdrawiam Robert
wrote:

Niewiedzia艂em 偶e to takie trudne i skomplikowane :) Pami臋tam 偶e w sieci znalaz艂em kiedys takie co艣 偶e wybiera艂o sie z kilku kszta艂t贸w domy艣lnych figury i umieszcza艂o w "tunelu aerodynamicznym" i by艂o pokazane jak powietrze op艂ywa te kszta艂ty. Do kazdego kszta艂tu by艂o kilka p贸l z suwakami i w bardzo ma艂ym zakresie zmienia艂o sie te wybrane kszta艂ty - mialo to oczywi艣cie wp艂yw na pokaz strumienia powietrza. Wtedy mi nieby艂o to potrzebne, pobawi艂em sie i zapomnia艂em :( Bardziej to by艂o cos pogl膮dowego, schematycznego niz naukowego. Cos jakby to: http://www.mekanizmalar.com/claw_mechanism.html ale to nie to :) No c贸偶 skleroza, skleroza.. Dzi臋kuje za odpowied藕
Pzodrawiam Robert

"Trudne" i "skomplikowane" to bardzo wzgledne pojecia. Mamy XXI wiek, dzisiaj wszystko co ma jakis przeplyw (wewnetrzny i/lub zewnetrzny) rachuje sie programami cfd. Od samochodow do rurociagow, od obudow komputerow do wiertarek. Doswiadczony inzynier dysponujacy odpowiednim oprogramowaniem spokojnie osiaga dokladnosc ponizej 1%. Trzeba tylko wiedziec co, czym i jak robic :-) Konrad
On Fri, 25 Mar 2011 01:33:42 -0700 (PDT),

Przedwojenny dowcip:
Pa艅stwo we dworze kupili sobie automobil, pierwszy na ca艂y powiat, a mo偶e nawet wojew贸dztwo. W niedziel臋 wybrali si臋 na przeja偶d偶k臋, jednak jak to si臋 cz臋sto 贸wczesnym automobilom zdarza艂o, zepsu艂 si臋. Silnik zgas艂 i nie chcia艂 zapali膰. Kowal d艂ugo ogl膮da艂 silnik, po czym wzi膮艂 solidny m艂otek i dwa razy stukn膮艂. Silnik zaskoczy艂. Kowal za偶yczy艂 sobie za napraw臋 5 z艂 (1z艂 to by艂a 贸wczesna dni贸wka). Oburzony pan domaga si臋 rachunku, wi臋c kowal pisze:
- za dwa uderzenia m艂otkiem gr. 1 - za to, 偶e wiedzia艂em gdzie z艂 4 gr. 99
    AMX
--
adres w rot13
Nyrxfnaqre Znghfmnx snipped-for-privacy@b2.cy
No ale nie spodziewales sie chyba ze to sie samo robi? Konrad

Rzecz wzgl臋dna, jak to ju偶 kto艣 zauwa偶y艂.

Obawia艂em si臋, 偶e w艂a艣nie o to chodzi. Daleko (AFAIK) do etapu, gdzie ktokolwiek b臋dzie w stanie wyklika膰 kszta艂t a to si臋 policzy. Takiego wirtualnego tunelu aerodynamicznego jeszcze nie ma.
Natomiast warto wspomnie膰 inn膮 rzecz. Niedwno widzia艂em program dla modelarzy, kt贸rzy robi膮 sobie w艂asne samolociki, gdzie wystarczy艂o zada膰 profil skrzyd艂a i geometri臋, a wtedy rzeczywi艣cie to liczy. Tylko, 偶e jest to ograniczone do samolot贸w, wi臋c nie liczy艂bym, 偶e da si臋 tym zamodelowa膰 baga偶nik. Zdaje si臋, 偶e tego typu programy s膮 kombinacj膮 oblicze艅 i danych do艣wiadczalnych, co dla w膮skiej klasy zagadnie艅 mo偶e by膰 wyj膮tkowo efektywne.
    AMX
--
adres w rot13
Nyrxfnaqre Znghfmnx snipped-for-privacy@b2.cy

Licencja na Ansysa z CFX-em to 30k funtow rocznie. Czlowiekowi ktory potrafi to jako tako obsluzyc trzeba zaplacic jeszcze ze dwa razy tyle, do tego trzeba go raz na jakis czas wyslac na drogie szkolenie tu czy tam, kupic mu komputer odpowiedzniej mocy. Wyjdzie dobrze ponad 100 tysiakow rocznie za jedno satnowisko. Zeby miec odpowiednia sile robocza do trzaskania tego typu rzeczy, trzeba by miec conajmniej kilku takich magikow, a fajnie by bylo miec jakiegos zaprzyjaznionego profesora albo dwoch na jakims dobrym uniwersytecie, a to sa zuliki, trzeba im czasem cos zasponsorowac. Jednym slowem, jak ktos nie robi naprawde powaznych projektow, to jest na poziomie amatorskim. Ale ci co w tym siedza, potrafia np maszyne przeplywowa zaprojektowac tak ze parametry faktycznej pracy sa w graniach 1% bledu w stosunku do obliczen. Konrad