Polskie drogi - mosty

Taka sobie reklamowka http://www.polskiemosty.pl/realizacje.html
Tylko ze .. polowa naprawianych obiektow jest nowo wybudowana.
Jest tu jakis fachowiec i moze dyletanta oswiecic: -taka fuszerke odstawiamy w czasie pracy ? -to sa drobne usterki i trzeba sie cieszyc ze jest ich tak malo ? -po prostu sie zdarza ze beton niby kladziony z zasadami sztuki peka i trzeba to naprawic ?
J.F. pisze:

Bo doleciac na ksiazyc i w niego trafic to pikus, ale taki beton panie, to dopiero sztuka. A juz studzienka kanalizacyjna! To przedsiewziecie na miare tunelu pod kanalem la manche
MarcinJM

Hehe, apropo studzienek i kratek sciekowych to zapraszam do Myslowic aby przejechac sie od wiaduktu kolejowego w centrum jakies 300m DK79 w kierunku Jaworzna. Kiedys chialem policzyc studzienki ale mi sie nie udalo sa wszedzie(z prawej z lewej i na srodku) a zeby tego bylo malo jedne wystaja a inne sa "utopione" w jedzni lub brakuje wokol nich kostek lub asfaltu. pozdrawiam
--
----------> www.varius.jawnet.pl <----------

A rozwiazanie jest takie proste: zamienic studzienki miejscami. Wystajace by sie schowaly, schowane by sie wysunely i jezdnia byla by rowna.
pozdrawiam pluton
On Thu, 24 Jul 2008 12:22:20 +0200, MarcinJM wrote:

No wiesz .. pamietasz ile kosztowal lot na Ksiezyc ? Ile spedzono czasu na testowaniu ? Ile razy sie pomylili ?

Tak nawiasem mowiac to Norwegowie wierca tunele sporo taniej niz drogi u nas robia .. ciekawe .. czyzby mieli sprzyjajace warunki geologiczne ?
J.F. pisze:

Ale przy tej ilosci studzienek mozna byloby nabrac pewnego doswiadczenia... a i drogi buduje sie juz czas jakis i tez nie za darmo.

Widzialem to na wlasne oczy. Jednego roku na skale pomaranczowym szprajem namalowali polkole, po dokladnie roku jezdzily przez ta dziure samochody. szczena mi zjechala do pepka.
MarcinJM
J.F. pisze:

Fachowcem nie jestem ale moj niedoszly tesc jest. Kiedys z nim poruszylem ten temat a czlowiek budowal drogi w Libii i Iraku a obecnie w Polsce. Odpowiedz na zastany stan rzeczy jest prosta: jesli o tym kto zbuduje droge decyduje postepowanie przetargowe a co za tym idzie wygrywa najtanszy to sie nie da zrobic porzadnej drogi za takie pieniadze. Moim zdaniem gdyby w SIWZ na budowe drogi dorzucic klauzule o tym ze jesli cos bedzie nie ten tego z droga po - powiedzmy - 5 latach to firma odpowidzialna za jej budowe naprawia to na swoj koszt mogloby to cos zmienic... -- Qlfon, Lublin sucha: Tool - Bottom,

No przeciez takie zapisy sa. I co z tego:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5486126,Zalataja_dziurawa_al__Prymasa_Tysiaclecia.html
MJ

Wydaje mi sie ze takie zapisy sa, nawet dluzsze.
Z tego co widze ostatnio jest problem inny - wykonawca zwala na projektanta, projektant na wykonawce i winnego nie ma .. Widac trzeba do SIWZ dopisac "weryfikacja projektu" ..choc to moze byc niedozwolone - tzn weryfikowac wolno, ale ceny zmienic nie wolno.
Qlfon i inni pisz odpowiednio :

Co do budw w Libii, to opowiadano mi jak to byo na budowach domw. Ale tam by ukad: polska firma buduje ale nadzr i inspekcjie oddano w rce cudzoziemcw. Ci byli dbajcy o swoj reputacj i poprawialimy wczeniej ni oddawali bydowy. Std i ponoszone koszta byy znacznijsze niz zaplanowane. A tu, w kraju na Wis wprowadzibym podobn zasad. Nadzr i inspekcje oraz odbir kocowy przez NIEZALEN firm ale ze wsp odpowiedzialnoci za trwao obiektu. Ale jak mawia Churchil, kadego mona kupi. Jest tylko problem ceny. O inspektrorach nadzoru mam bardzo ze zdanie. Wiele razy spotkaem sie z ich wielkimi fuszerkami. Zbyt wielkimi. Pozdrowienia. W.Kr.
On Thu, 24 Jul 2008 07:16:43 -0700 snipped-for-privacy@gmail.com wrote:

Ale tak jest. Np. oddzial wroclawski ma 5 przetargow z czego 3 na nadzor.
http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_wroclaw/zamowienia_publiczne/powyzej_progow_unijnych//index.php?id_item_tree a4c2e4d80e384195d8b1e630f14ea0#
J.F. pisze:

No to ja juz nic nie rozumiem: wszystko jest tak jak byc powinno a zamiast byc lepiej jest jak zwykle:( -- Qlfon, Lublin sucha: Various - Eddie Vedder & Zeke / I Believe In Miracles,
On Thu, 24 Jul 2008 20:09:58 +0200, Qlfon wrote:

Moze po prostu system musi sie dopracowac. Np do przetargu na nadzor dopuszczamy tylko firmy o aktywach przewyzszajacych 50mln zl. Zeby bylo z czego sciagac :-)
On Fri, 25 Jul 2008, J.F. wrote:

To działa na odwrót. Taka (duża) firma ma wystarczająco dobrych prawników, żeby wyszło że dziury i pęknięcia są zgodne z projektem :P
pzdr, Gotfryd

To jest tylko sprawa polityki.