pomożecie zbudowac silnik?

Witam serdecznie,
ja tochę z innej beczki..ale , zauważyłem, ża jesteście fachowcami od
przeróbek silników i wyciskania z nich dużych mocy. A ja potrzebuje silnik
ok 5-7kW ;)
do napędu moje go pojazdu:) może coś zaproponujecie, jakaś przeróbka
silnika, sterowniki, magnesy neodymowe...wysokie częstotliwości pracy, duże
prądy,
sterowanie impulsowe, jedno, dwu, trzy fazowe :)) itp....
pozdrawiam
Wiesiek
PS. Nie żartuje, teraz jest dużo ciekawych rozwiązań dzieki nowoczesnym
tranzystorom i magnesom neodymowym.
Reply to
RW
A nie mozna kupic w sklepie?...
A.L.
Reply to
A.L.
Uzytkownik "A.L." <lewando_won snipped-for-privacy@kalabambuko.com napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...
Mozna..ale zwykle seryjne, sa dosyc ciezkie i duze, pojawia sie tez problem kosztownego falownika. Co prawda mozna zamówic np. w firmie TAMEL silnik 3-fazowy na dowolne napiecie np. 80 V ale i tak silniki tego typu sa stosunkowo duze i ciezkie. Bardzo ciekawe silniki to ..servosilniki stosowane w automatyce...np. 5kW majacy 19kg silnik..ale koszmarnie drogie...no i wymagaja tez sterownika/falownika. Sa tez fajne silniki zachodnich producentów..., widzialem tez na ebay.com...i moze sie na cos zdecyduje... Jednak odpowiedzial mi czlowiek na innej grupie, ze robi sobie cos podobnego...kilka stojanów od alternatorów, wirnik z magnesami neodymowymi i sterowanie elektronika...bardzo mnie zainteresowalo..:))
wiesiek
Reply to
RW
Użytkownik "RW" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał :
mozesz dac namiar na grupe i topic? chetnie poczytam
mnie natomiast interesuje przerobienie alternatora na silnik. Tak czysto doswiadczalnie, bez wiekszego celu, z ciekawosci. W zasadzie bez zmian konstrukcyjnych, bez przewijania itp itd. Z zastosowaniem odpowiedniego falownika oczywiscie. Falownik sam moge zrobic. Zasada dzialania byla by bardzo podobna jak w BLDC. Zastanawiam sie tylko czy gra jest warta swieczki. Ciekawe jaka moc mozna osiagnac z takiego rozwiazania? Ciekawy jestem rowniez strat, co uwazam, ze jest najbardziej istotne.
Reply to
insane
Użytkownik "insane" snipped-for-privacy@prv.prv napisał w wiadomości news:di46ch$7s5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
na paranauki ;)
popracuj nad tym..może kupie gotowy silnik od Ciebie:)
Wiesiek
Reply to
RW
Użytkownik "RW" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:di3ppk$q93$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Wiem że firma KOMEL z Katowic
od kilku lat zajmuje się silnikami z magnesami trwałymi, m.in. przerabiając klasyczne silniki klatkowe - uzyskują przy tym znacznie większe gęstości mocy, czyli ilość kW uzyskiwanych z m3 silnika.
Jarek
Reply to
Jarek Mielczarek