pomóżcie w budowie silnika

Witam serdecznie, ja tochę z innej beczki..ale , zauważyłem, ża jesteście fachowcami od przeróbek silników i wyciskania z nich dużych mocy. A ja potrzebuje silnik ok 5-7kW ;) do napędu moje go pojazdu:) może coś zaproponujecie, jakaś przeróbka silnika, sterowniki, magnesy neodymowe...wysokie częstotliwości pracy, duże prądy, sterowanie impulsowe, jedno, dwu, trzy fazowe :)) itp....

pozdrawiam

Wiesiek

PS. Nie żartuje, teraz jest dużo ciekawych rozwiązań dzieki nowoczesnym tranzystorom i magnesom neodymowym.

Reply to
RW

Wszystkie układy trójfazowe pracuja na tranzystorach które są na napięcie kilkudziesięciu wolt to jak Ty sobie wyobrażasz zrobienie silnika o mocy 7 KW z wzoru ogolnego przyblizonego wynika że P=UxI czyli I=P/U czyli 7000 W podzielone przez np 20 V to wiesz jaki wyjdzie prąd są to obliczenia pobieżne ale obrazujące problem.

Reply to
Marian

Użytkownik Marian napisał:

wyjdzie jakies 3500 A , dużo ale nie aż tak strasznie , patrz na to :

w sieci jest firma w polsce która robi takie rzeczi min. gotowe koło z wbudowanymi silnikami .

Reply to
eeemil

Użytkownik "Marian" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

120V...:)) to przy 7kW mamy ok 60A...takie tranzystory istnieja;))

Wiesiek

Reply to
RW

Wyjdzie 350A, to nie jest jakiś kosmiczny prąd, a poza tym kto broni Ci pójść w napięcia rzędu 100V ? Już z 350A robi się 70A A to nie jest żaden wyczyn jeśli chodzi o regulatory. Może ciutkę gorzej z tym napięciem ale też nie powinno być tragicznie. Jedyny problem to ogniwa o dobrej realcji masa/energia i dużej wydajności prądowej.

Reply to
Skazoo Bemowo RC

Witam. Troszkę nie na temat tej listy -tu dyskutujemy o modelarstwie... -a nie o pojazdach -dlatego nie bedę się tu rozwodził... pisz na priv -poradzę co do budowy silnika... i jeszcze jedno -technicznie da się zrobić -ale nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z ceny... sam silnik bedzie kosztował około tysiaca zł -i może być to wersja optymistyczna... regulatora do bezszczoty czy trójfazowca raczej samemu się nie zrobi -cena fabrycznego wyjdzie jedszcze wyższa... technicznie wygodniej zrobić 2-4 silniki bezszczotkowe o mniejszej mocy -i do kazdego z nich oddzielny regulator -lub nieco cięższy silnik trójfazowy - przekładnie i falownik. cena akumulatorow o wystarczajacej mocy i pojemności -a przy tym dość lekkich - to jeszcze inna bajka...prawie horror. pozdrawiam. Witek

Reply to
wit0

Witam,

To z pewnoscia nie bedzie latwe ani tanie, ale bardzo ambitne i calkiem mozliwe:

powiedzial, ze postep tworza nieucy ktorzy nie wiedza ze to "cos" jest niemozliwe.

Powodzenia!

Robert

Reply to
cavok

Troche malej wyliczanki

silnik 7 KW zaden klopot regulacja zaden klopot

ale akumulator !!!!!

Zakladajac ze chcesz sie pobawic 1 godzine przy mocy 6kW i 30V( aby latwo sie liczylo ) potrzebujesz akumulatora 6000W /30V = 200 A w ciagu godziny daje 200 Ah dalej idac aby wykozystac 200 Ah potrzeba zabudowac akumulator

200Ah *1,2 = 240 Ah taki zestaw na jedna godzine zabawy wazy okolo 250 kg ( mam takie zestawy ) koszt okolo 4- 5 tys zł + protownik okolo 2,5 zł . Oczywiscie mowie o najtanszej wersji czyli akku olowiowe z kwasem :))))) Zel +30 % ceny i + 30% masy dla tej samej pojemnosci :)

Andrzej

Reply to
Andrzej Kostkiewicz

Użytkownik "Andrzej Kostkiewicz" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:di8m59$n2p$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

zł za żelowe 12v/65Ah czyli 36V/195Ah za 1128zł. dla mnie nie kłopot. :)) wrócmy do silnika :))

Wiesiek

Reply to
RW

Taki silnik zrobić to żaden kłopot 7 KW OK.ale Ty załatw do niego regulator trójfazowy 300 A bądz znajdz gościa ,który taki regler zrobi.Będzie to silnik zwarty i mały w konstrukcji i rzecz jasna pokryjesz całe koszta konstruowania.Mówisz i masz w myśl zasady.

Reply to
Marian

Użytkownik Marian napisał:

a post Ron'a widziales ? :)

11kW :) mniam :)
Reply to
AlexY

Proponuję zakończenie tej dyskusji bo to gadanie dla gadania i nic z tego nie wyniknie założyciel tego posta coś wymyślił ,ale nie do końca zdaje sobie sprawę z wagi problemu ,biorąc się do dyskusji nad tematem maszyn elektrycznych .Temat ten należy do bardzo jak nie najbardziej skomplikowanych zagadnień z zakresu elektryczności.Dla niego 7 KW to nic tylko nasuwa się pytanie czy widział kiedykolwiek na własne oczy silnik prądu zmiennego lub stałego o mocy 7 KW podejrzewam ,że nie.

Reply to
Marian

A jak to lata! Ha...

Reply to
Doman

Użytkownik Doman napisał:

ciekawi mnie temperatura silniczka po locie :)

Reply to
AlexY

Ja mowie pakiecie do zastosowan trakcyjnych :) jakiej trwalosci sie spodziewasz ?? :)) o i zapytaj w/w dostawce o wydajnosc pradowa ogniwa :)

Andrzej

Reply to
Andrzej Kostkiewicz

sądząc po tym, że nawet stator ma wycięte otwory do chłodzenia to na pewno nie jest bardzo ciepły ;)

PMK

Reply to
PeKlesyk

Wiesiek

Reply to
Wiesiek

męczą...nie ma sprawy....koniec dyskusji..

pozdrawiam

Wiesiek

Reply to
Wiesiek

obraził sie :((

Andrzej

Reply to
Andrzej Kostkiewicz

Użytkownik Andrzej Kostkiewicz napisał:

troche mu sie nie dziwie, na pl.misc.elektronika dostal konkretniejsze informacje i powazniej zainteresowano sie jego pomyslem

Reply to
AlexY