program do rozwinięć

Witam, czy ktoś wie, czy istnieje program komuterowy do rozwinięć /rozkrojów/ elementów wykonanych z blachy, np. połączenie rura z rurą,
przejściówka kwadrat w koło itp.? Najlepiej jakby można było otrzymać rozkrój elementu w formacie *.dxf. Jeśli ktoś zna taki program to proszę o informację. No i oczywiście gdzie go można kupić.
Pozdrawiam Irek
Może ten programik Panu się przyda. MegaCAD SF - Opis znajduje się na www.megacad.pl

wiekszośc cadowskich programów 3D (solid edge, solid works, catia, unigraphics...itp)ma moduły do tworzenia elementów typu "blaszanego" - które bardzo dobrze sprawdzają się przy modelowanieu pojedynczego elementu - ze złożeniem to już troszeczke gorzej , z innych to Fastblank i Fostform (służy do sprawdzania otrzymanej kształtki) - dostaniesz je w firmie http://www.gmsystem.pl , mają nawet wersje próbną..popytaj.. gdzies tam slyszalem tez o SPI 3D Ducting- nakłądk apod Autocad wlasnie do takich rzeczy.. dla budowlanki cos takiego ma chyba prosteel 3d
ok. serdeczne dzięki. Obejrzałem sobie Megacad SF i jestem pod wrażeniem. O to własnie mi chodziło, tyle tylko że to jest nakładka na Megacad 2005, więc trzeba mieć obydwa programy a to niestety kupe kasy. Posprawdzam jeszcze pozostałe programy. Jeszcze raz serdeczne dzięki Irek
Troszke kosztuje ale na pewno mniej niz oprogramowanie Autodesku :o)

rinoceros czy jakoś tak jest do niego oprogramowanie pozwalające na rozwijanie takich skomplikowanych konstrukcji jak poszycie kadłuba statku

wrażeniem.
wrote in message
Inventor - autodesku. Nie tylko do tego, bo do wszystkiego:) ale zawiera tez modul blachowy, ktory dziala bardzo dobrze. Pozdrawiam Koroner