prosta belka

Prosze o pomoc w obliczeniu prostej belki. Zadanie polega na obliczeniu przekroju kwadratowego i prostokatnego belki zamocowanej na stale w scianie i obciazonej na koncu sila P=2kN. Materialem wykonania jest stal weglowa St7.

Jest to podstawowe zadanie... chodzi mi glownie o schemat wykonania. Czy w internecie dostepne sa gdzies rozwiazania podobnych, prostych zadan?

Pozdrawiam.

Reply to
Patryk

| Prosze o pomoc w obliczeniu prostej belki. | Zadanie polega na obliczeniu przekroju kwadratowego i prostokatnego belki | zamocowanej na stale w scianie i obciazonej na koncu sila P=2kN. Materialem | wykonania jest stal weglowa St7. | | Jest to podstawowe zadanie... chodzi mi glownie o schemat wykonania. Czy w | internecie dostepne sa gdzies rozwiazania podobnych, prostych zadan? | | Pozdrawiam.

| |P |---------------------------- |

belka ta jest zginana.

Reply to
Patryk

| Prosze o pomoc w obliczeniu prostej belki. | Zadanie polega na obliczeniu przekroju kwadratowego i prostokatnego belki | zamocowanej na stale w scianie i obciazonej na koncu sila P=2kN. Materialem | wykonania jest stal weglowa St7. | | Jest to podstawowe zadanie... chodzi mi glownie o schemat wykonania. Czy w | internecie dostepne sa gdzies rozwiazania podobnych, prostych zadan? | | Pozdrawiam.

> [...]

belka ta jest zginana. dlugosc L=60 mm

Reply to
Patryk

Dnia 2004-06-20 17:39, Użytkownik Patryk napisał:

Czy w sieci to nie wiem, ale w każdym podręczniku do konstrukcji stalowych i wytrzymałości materiałów tak. Przy okazji - przy prostokątnym musisz założyć jego proporcje albo jeden wymiar.

Reply to
Michal Grodecki

Przydalaby sie chyba dlugosc belki...

Reply to
Adam 'Chloru' Drzewososki

Przepraszam, nie zauwazylem. Musisz policzyc moment, ewentualnie uwzglednic obciazenie ciagle wynikajace z ciezaru belki (w tym przypadku IMHO do pominiecia), i do powyzszego dobrac wskaznik przekroju na zginanie (czy jak to sie tam nazywalo) ;-), odnalezc wytrzymalosc materialu na zginanie, zalozyc wspolczynniki bezpieczenstwa i voila. :-)

Reply to
Adam 'Chloru' Drzewososki

chyba troche pospieszylem sie z tym "schemat"... niestety nigdy podobnych zadan nie liczylem i nie mam mat. do obliczen wiec jezeli to mozliwe to poprosze o jakies obliczenia.

z gory dziekuje

Reply to
Patryk

Tez nie posiadam. Biblioteki jednak sa ich pelne.

Reply to
Adam 'Chloru' Drzewososki