Re: In¿ynier który chce siê uczyæ wiêcej

P.S> No i zamiast waterklozetow powinnismy porocic do slawojek.

> Komorki tez niepotzrebne. Stare telefony na druty bylo OK. Komorki > tylko robia promieniowania

Hehe, poszedł Pan szeroko :-) Jakiś czas temu był przypadek, kiedy w kompletnie elektronicznym samochodzie na niemieckiej autostradzie silnik zablokował się na max. mocy, hamulce nie reagowały, kierowca nie był w stanie wyłączyć silnika- zadzwonił na policję, która eskortowała go pędzącego 250kph przez pół Niemiec, aż się skończyło paliwo w ogromniastym zbiorniku. Myślę że kierowca po tej przejażdżce mógłby nie od razu zrozumieć co ma Pan na myśli :-) Konrad PS no tak, na policję zadzwonił komórką. Elektroniczną!

Znając przypadłości samochodów, to akurat takie coś jest możliwe, nawet dość często spotykane, ale z powodu jak najbardziej mechanicznej awarii.

Tzn. pomijając tą jazdę "przez pół Niemiec".

W samochodzie z silnikiem diesla wystarczy że uszkodzeniu ulegnie łożysko turbosprężarki i zacznie lać olej do kolektora dolotowego. Łopatki sprężarki zadbają o wymieszanie oleju z powietrzem, silnik się taką mieszanką doskonale napędzi, w przypadku automatycznej skrzyni biegów samochód będzie nie do zatrzymania aż nie skończy się olej i silnik się nie zatrze.

Nastąpi to szybciej niż po przejechaniu połowy Niemiec, ale wrażenia kierowcy którego silnik nagle dostanie 2x takiej mocy jaką miał zazwyczaj, a silnik który zazwyczaj dostawał odcięcia w okolicach

4500rpm nagle rozpędzi się do 10000rpm - bezcenne.
Reply to
Tomasz Pyra