Re: Elekrownie na wegiel, termometry na rtec i tak dalej

Dnia Fri, 01 May 2009 16:45:50 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]

W Moombie parę lat temu wyleciał w powietrze coldbox (oni transportują rurociągiem skroplony gaz wiele setek kilometrów!)- był aluminiowy, a korozja galwaniczna i LME od rtęci z gazu zeżarły go w rok. Santos tyle tracił na karach za niewywiązanie się z dostaw, że transport nowego (Antonowem z Wolverhampton) kosztował okrąglutki milion dolarów, co i tak było groszami przy porównaniu z transportem morskim i czekaniem miesiąc :-) Konrad

Konrad Anikiel naskrobał(a):

Ciekawe. Masz może linka do jakiegoś artykułu na ten temat?

Pozdrawiam,

Reply to
Doc

Konrad Anikiel napisal:

Hm, ostatnio na jesieni mialem stycznosc z Ukraincami. Nurtowala ich kwestia odejscia od przebiegow resursowych na rzecz ciaglej diagnostyki. Podesle im twoj post, miod na ich serca :)

Nawiasem mowiac: jaki przebieg nominalny powinien byl ten coldbox wytrzymac?

Reply to
Jacek_P

Konrad Anikiel naskrobał(a):

Nie, mam na biurku zdjęcie tego zamiennika jak go ładują do samolotu i projekt nowego, bo ten zamiennik też już szlag trafił! Konrad

Nawiasem mowiac: jaki przebieg nominalny powinien byl ten coldbox > wytrzymac?

Nie wiem, to z alu to nie moja robota. Projekt był pod australijskie przepisy, ale one są rżnięte z ASME, więc pewnie zakładano 100.000 h. Tyle że coś spierdzielono i się wzięło rozpękło! Konrad