Re: No?no?? gwintu na rozci?ganie wzd?u? osi

Użytkownik "PL(N)umber_One " snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w

> wiadomościnews:hsjsr2$krm$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl... > > > Witam > > Zerknąłem do Tablice i wzory.... aut. Niezgodzińskich, ale podają tylko > > obliczanie śrub w połączeniach kołnierzowych. Tu jest dostępna książeczka > > , > > wydaje się w sam raz, za jedyne 13 PLN :) > >
> PP > > Sposób liczenia połączeń śrubowych można znaleźć w byle poradniku. Pomijam > już, że projekt podnośnika śrubowego czy ściągacza do łożysk to chyba > pierwszy projekt każdego przyszłego inżyniera.

Książeczka może być ciekawa. Warto będzie zapoznać się z jej zawartością. W poradnikach, każdej maści, są wiadomości "średnie", dla "średnich" użytkowników przy założeniu "średnich" wartości naprężeń na docisk, ścinanie, i co tam jeszcze, przyjmując milcząco, że ono uśrednianie daje średnio biorąc jednakowe, i "średnie" obciążenie każdego zwoju gwintu. Pan Konrad zauważa, co jest słuszne, że tak nie jest. Z pełniejszą analizą problemu można zapoznać się np. w "Podstawy konstrukcji maszyn, tom II, str.160 - 167. Pozdrowienia, W.Kr.

Reply to
W.Kr.